بازیکن سرشناس تیم ملی فوتبال زنان آمریکا به دویست بازی ملی با پیراهن این کشور واکنش جالبی نشان داد.

الکس مورگان

به گزارش همشهری‌آنلاین، الکس مورگان، بازیکن تیم ملی فوتبال زنان آمریکا و یکی از سرشناس‌ترین فوتبالیست‌های دنیا، بعد از آنکه برای دویستمین‌بار پیراهن تیم ملی کشورش را به تن کرد، این دستاورد را «کمی سورئال» خواند.

مورگان ۳۳ساله، در پیروزی ۲ بر یک تیم زنان آمریکا در برابر آلمان، به این رکورد رسید. مورگان که با آمریکا ۲بار قهرمان جهان شده، بهار سال۲۰۱۰ برای نخستین‌بار لباس تیم ملی کشورش را به تن کرد و از آن زمان، نه‌فقط به یکی از نمادهای فوتبال زنان آمریکا، که به یکی از ستاره‌های فوتبال زنان دنیا تبدیل شده است.

او درباره رسیدن به این تعداد بازی ملی گفته است: «من از تک‌تک لحظات زندگی فوتبالی‌ام لذت برده‌ام. رسیدن به این تعداد بازی کمی سورئال است، چون فکر می‌کنم انگار همین چند سال پیش بود که به ۱۰۰بازی رسیدم و نخستین بازی ملی‌ام انگار همین چند وقت پیش بود.» مورگان در ۲۰۰بازی ملی، ۱۱۹گل زده و پنجمین گلزن برتر فوتبال زنان آمریکاست.

او وقتی که بازیکن کالج بود و فوتبالیست حرفه‌ای به شمار نمی‌رفت، به تیم ملی فوتبال آمریکا دعوت شد و در یک بازی دوستانه، به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت. او سال۲۰۱۱، ستاره تیمش در فینال بود و درحالی‌که از روی نیمکت وارد زمین شد، یک گل زد و یک پاس گل داد، اما در نهایت نتوانست از شکست جلوی ژاپن جلوگیری کند. یک سال بعد، او با آمریکا قهرمان المپیک شد. مورگان سال۲۰۱۵، در همه بازی‌های آمریکا به میدان رفت و با این تیم قهرمان جهان شد. در جام‌جهانی۲۰۱۹، مورگان در راه رسیدن به قهرمانی، زننده گل تیمش در نیمه‌نهایی برابر انگلیس بود و بعد از گل، با تقلید حرکت نوشیدن چای در فنجان، یکی از لحظات به‌یادماندنی فوتبال زنان دنیا را ثبت کرد.

ولاتکو آندونووسکی، سرمربی تیم ملی آمریکا گفته است که مورگان، اسطوره فوتبال آمریکاست و فکر می‌کند که او تا چند سال دیگر همچنان در تیم ملی بازی خواهد کرد.

عکس |  اسطوره‌ فوتبال زنان جهان به رکوردی استثنایی رسید

کد خبر 720256
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha