اندروید به میلیون‌ها کاربر هشدار می‌دهد که هرگز «اخطار قرمز» را نادیده نگیرند، چرا که احتمال دارد با خطر خالی شدن حساب‌های بانکی خود مواجه شوند.

اندروید

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سان، اندروید از کاربران خود خواسته است که هرگز پیام‌های پاپ – آپ مهمی (اخطارهایی که به یکباره و غفلتا ظاهر می‌شوند) که می‌توانند از گوشی‌هایشان در برابر بدافزار محافظت کنند، را نادیده نگیرند. باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که گوگل دستگاه‌های اندرویدی خود را به ویژگی مفیدی مجهز کرده است که می‌تواند از آن‌ها در برابر بدافزارها محافظت کند.
بدافزار یک فایل یا کد مخربی است که می‌تواند تلفن یا کامپیوتر شما را آلوده کند. این فایل‌ها می‌توانند دستگاه شما را با چندین روش مختلف هدف قرار دهند که می‌تواند منجر به استخراج  داده‌های شما شده و برای‌تان فاجعه‌ای را رقم بزند.

به عنوان مثال، بدافزارها می‌توانند به اطلاعات بانکی مهم شما، با هدف سرفت پولتان، دسترسی پیدا کنند. در موارد دیگر نیز بدافزارها می‌توانند بدون اطلاع شما بر فعالیت دستگاه‌تان نظارت و داده‌های شما را ضبط کنند.
گوگل با هدف مقابله با این حملات،  هر زمان که شخصی در حال مرور یک سایت خطرناک است، اخطارهای  پاپ - آپ را توزیع می‌کند.

این ابزار کجاست؟

 با ورود به اکسپلورر «گوگل کروم» ( Google Chrome) به‌ طور پیش‌فرض، ابزار  تشخیص فیشینگ و بدافزار روشن می‌شود.

هنگام روشن بودن این ابزار، کاربران ممکن است پیام‌های پاپ - ‌آپ متفاوتی دریافت کنند که به آن‌ها در زمان ورود به سایت‌های خطرناک مختلف هشدار می‌دهد.

پاپ – آپ‌هایی که باید مراقب آنها باشید

چندین پیام پاپ- آپ وجود دارد که می تواند در دستگاه اندورید  شما ظاهر شود. اولین پیامی که کاربران هرگز نباید نادیده بگیرند این است: «سایت پیش رو حاوی بدافزار است». این به آن معنی است که سایتی که می خواهید وارد آن شوید ممکن است سعی کند بد افزاری را روی دستگاه شما نصب کند.

اگر گوگل ادعا کند یک «سایت فریبکار»  پیش روی شما  وجود دارد، باید مراقب باشید که یک سایت ممکن است حاوی لینک‌های فیشینگ باشد.« سایت مشکوک» یکی دیگر از اخطارهای این ابزار گوگل است که به کاربران درباره سایتی که ممکن است ایمن نباشد، هشدار می‌دهد.

اخطار جداگانه‌ دیگری نیز به این مضمون وجود دارد که «سایت پیش رو حاوی برنامه‌های مضر است». این هشدار به این معنی است که سایتی که قصد بازدید از آن را دارید ممکن است سعی کند شما را فریب دهد تا بدافزار نصب کنید.

بیشتر بخوانید:
 

آخرین هشدار گوگل که امکان دارد با آن مواجه شوید این است: «این صفحه در تلاش است تا اسکریپت‌هایی را از منابع تایید نشده بارگیری کند». این پیام اساسا، این به آن معناست که سایتی که می‌خواهید از آن بازدید کنید، امن نیست.

کد خبر 719431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha