معاون سازمان حج و زیارت درباره جزئیات نقل و انتقال فیش‌های حج تمتع و نقش تسهیلگری این سازمان در این خصوص توضیح داد.

حج تمتع

به گزارش همشهری آنلاین، اکبر رضایی معاون سازمان حج و زیارت در خصوص نقل و انتقال فیش‌های حج تمتع گفت: نقل و انتقال فیش‌های حج در سامانه‌ای که در سازمان حج تشکیل شده انجام می‌شود و آن دسته از افرادی که قصد واگذاری اسناد خود را دارند و در گذشته برای سفر حج ثبت نام کرده بودند می‌توانند با ثبت نام در این سامانه نسبت به نقل و انتقال فیش‌های خود اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که به دلیل استطاعت مالی به دنبال خرید فیش حج هستند نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه تشرف فیش موردنیاز خود را خریداری کنند، گفت: سازمان حج و زیارت هیچ دخل و تصرفی در قیمت فیش حج ندارد و خرید و فروش‌ها به صورت توافقی انجام می‌شود و ما تنها پل ارتباطی بین واگذارکننده و خریدار سند هستیم.

معاون سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر پشت نوبت اعزام به حج هستند گفت: برخی از افراد به دلیل عدم استطاعت جسمی یا مالی امکان اعزام ندارند و می‌خواهند سهمیه خود را واگذار کنند بنابراین سازمان حج این امر واگذاری را برای آنها تسهیل می‌کند. متقاضیان بعد از ثبت اطلاعات خود در سامانه با تأیید مدارک به یک دفتر زیارتی مراجعه و کارهای نقل و انتقال خود را انجام می‌دهند.

رضایی از واگذارکنندگان فیش‌ها درخواست کرد که به افراد واسطه گر و دلال اطمینان نکنند چرا که آنها ممکن است مبالغ هنگفتی درخواست و سوءاستفاده کنند و توصیه می‌کنیم خریدار و فروشنده صرفاً به این سامانه مراجعه و به قیمت‌ها که دلال‌ها می‌دهند توجه نکند چرا که فقط باعث افزایش قیمت خواهد شد.

کد خبر 718773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha