حکم اعدام ۲ نفر از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم به اتهام اقدامات تروریستی، ایجاد ناامنی، تیراندازی به نیروهای انتظامی و به شهادت رساندن چهار نفر از پرسنل مرزبانی استان سیستان و بلوچستان اجرا شد.

اعدام

به گزارش همشهری آنلاین از مرکز رسانه قوه قضاییه، روز گذشته (سه شنبه) ۲ نفر از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم به نام‌های راشد بلوچ فرزند افضل و اسحاق آسکانی فرزند دلاور به جرم انجام اقدامات تروریستی، ایجاد ناامنی و تیراندازی به نیروهای انتظامی که به شهادت ۴ نفر از نیروهای مرزبانی و مجروح شدن تعدادی دیگر از پرسنل فراجا منجر شده بود اعدام شدند.  

 یکی از اتهامات این ۲ تروریست، تیراندازی و به شهادت رساندن ۴ نفر از پرسنل مرزبانی فراجا بوده است.

بر اساس مستندات پرونده این ۲ فرد در سال ۹۵ در چند عملیات تروریستی در منطقه مرزی جبروک و ریدیک استان سیستان و بلوچستان، ۴ نفر از نیروهای مرزبانی فراجا را به شهادت رسانده و تعدادی را مجروح کرده بودند و در سال ۹۶ در حالی که در مناطق مرزی شرق کشور در حال جاسوسی و جمع آوری اطلاعات یگان‌های نظامی و انتظامی بودند دستگیر می‌شوند.  

نامبردگان پس از دستگیری و در مراحل مختلف تحقیقات پرونده، با ذکر جزئیات نحوه و چگونگی عضویت در گروهک تروریستی جیش الظلم و عملیات‌های تروریستی که در آن مشارکت داشتند را بدون هیچ گونه تناقضی بیان کرده و به آن اذعان کرده بودند؛ بنابراین با توجه به اقاریر متعدد متهمان در همه مراحل تحقیقات مقدماتی، گزارش ضابطان و مستندات موجود در پرونده و  صورتجلسه بازسازی صحنه جرم، دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان آن‌ها را  بابت انجام اقدامات تروریستی و ایجاد ناامنی همچنین تیراندازی و به شهادت رساندن ۴ نفر از پرسنل مرزبانی و مصدوم نمودن تعداد دیگری از پرسنل فراجا به اعدام محکوم نمود.

رأی یادشده پس از ابلاغ به نامبردگان و وکلایشان و تقاضای فرجام خواهی آنان، برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال شد که دیوان عالی با توجه به مدارک و محتویات پرونده و اظهارات و اقرارهای متهمان فرجام خواهی متهمان را وارد ندانسته و دادنامه بدوی را تأیید کرد.

بر همین اساس رأی قطعی صادر شده در تاریخ ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در محوطه زندان مرکزی زاهدان اجرا شد.

کد خبر 718723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    10 33
    اینا مگه فعال مدنی بلوچ نیستند خخخخ
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      12 2
      اینها به زور سواد خوندن و نوشتن دارن فقط بگو کجا سر ببر .میدوند برای قتل و جنایتهای مخوف. اینها باید تا نفر اخر معدوم بشن وگرنه زاهدان همیشه مرکز اعتیاد و فسق و درگیری خواهد بود. باید گم بشن برن تا هوای پاک بیاد ملت کمی نفس بکشن..
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    37 27
    الله اکبر تمام اراذل و اوباش و افراد مسلح به سلاح غیر قانونی باید اعدام شوند .
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      12 22
      چند لحظه فکر کنید که چرا عده ای به این نظر منفی داده اند ؟؟؟؟ !!!!!!
    • حمید‌ IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      19 3
      قابل‌ توجه‌ داداشمون‌ که‌ تو‌ فکر‌ دیسلایکها‌ هستن‌ ........ اینها‌ پوشک‌ پوشهای‌ آلبانی‌ همون‌ مجاهدین‌ خلق‌ هستن‌ ... که‌ بالغ‌ به‌ ۱۲‌ هزار‌ نفرن‌ وهر‌ کدوم‌ ۲‌ هزار‌ اکامت‌ فیک‌ دارن‌ .........و....وظیفشون‌‌ دیسلایک‌ و‌ خبرهای‌ فیک‌ ودروغی‌ در‌ مورد‌ ایرانه‌ .............. با‌ یه‌ سرچ‌ ساده‌ تو‌ گوگل‌ خودشون‌ میان‌ سراغت‌ ...... بسم‌ الله‌ ......‌.
  • AU ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    26 7
    گروهک تروریستی جیش العدل بسیاری از سربازان وظیفه را به خاک و خون کشاندند و زنده باد ریگی فریاد زدند
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    15 32
    چرا آخرین فکر و تصمیم اعدام ه چرا زندانی کردن طولانی را در نظر نمی گیرید
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    26 7
    لعنت خدا و رسول خدا بر همه این ظالمان
  • ... IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    9 2
    اینها رو اگه اعدام نکنید کشور رو به خاک و خون می کشن. چقدر جوانان ایرانی بیگناه رو کشتن! اینها با داعش افغانستان هم در ارتباطن. فقط کثافتهای آلبانی منفی می زنن. کلیه مردم ایران درخواست نابودی اساسی این گروهک فاسد بیسواد قاتل و جاهل رو دارن. اینها مرکز جهل و کشتار مردان زنان و کودکان بلوچ هم بودن یعنی هر کی مخالفشون فکر کنه سرش رو میبرن.