کارشناسان و تحلیلگران رژیم صهیونیستی پرتاب موفقیت آمیز زیرمداری ماهواره بر سوخت جامد «قائم ۱۰۰» را پیام روشنی برای این رژیم دانستند.

ایران - اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، آزمایش پروازی زیر مداری موتور مرحله اول رافع در ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ روز شنبه با موفقیت انجام پذیرفت.

ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰، ماهواره‌ای است که با سه مرحله سوخت جامد قادر خواهد بود تا ماهواره‌های با وزن ۸۰ کیلوگرم را در مدار ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دهد.

در آزمایش شنبه موتور مرحله اول ماهواره بر قائم ۱۰۰ که همان موتور سوخت جامد رافع است و در دی‌ماه  ۱۴۰۰ آزمایش زمینی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته بوده، مورد آزمایش پروازی زیر مداری قرار گرفت.

با عبور از این مرحله در آینده ای نزدیک ماهواره ناهید سازمان هوافضای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره برداری از ماهواره بر سه مرحله ای قائم ۱۰۰  در مدار قرار می‌گیرد.

درپی این آزمایش موفقیت آمیز، کارشناسان نظامی و تحلیلگران رژیم صهیونیستی در مصاحبه ها و گزارش های خود به بررسی ابعاد و جوانب آن پرداختند.

این رسانه ها آزمایش پروازی زیر مداری موتور مرحله اول رافع در ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ را "تحول و نمایش قدرت بسیار نگران کننده برای اسرائیل و پیامی" به این رژیم دانستند.

"دانا وایس" خبرنگار و تحلیلگر شبکه تلویزیونی ۱۲ رژیم صهیونیستی با اشاره به توان موشکی ایران گفت: "طبعیتا، در اسرائیل از این تحولات بسیار نگران هستند. "

شبکه تلویزیونی "کان" رژیم صهیونیستی نیز در گزارش خود در این باره اعلام کرد: این آزمایش "یک پیام تهدید آمیز واضح از جانب تهران به اسرائیل" است.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه آیین آزمایش این دستاورد  بزرگ در پایگاه فضایی پرتاب ماهواره این نیرو، گفت: کشورهای مستکبر به سرکردگی رژیم پلید و تروریستی امریکا با بسیج تمامی عِده و عُده خود مقابل پیشرفت ملت عظیم‌الشأن ایران  صف‌آرایی کرده‌اند و تحمل موفقیت‌های غرور انگیز جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

وی تاکید کرد: همت و تلاش های مجاهدانه جوانان دانشمند ایران اسلامی که تحت هدایت های فرماندهی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) این دستاوردهای بزرگ را در سایه سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ بشریت برای کشور عزیزمان ارمغان آورده است، راهبرد ایران قوی را  پیش روی خود دارد و بدون هیچ تردیدی قدرت و سرعت حرکت پیش رونده خود برای فتح قله های بلند دانش و رسیدن به فناوری های نوین و برتر را ادامه خواهیم داد.

کد خبر 718081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • حسام IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    26 24
    احسنت ، حسب فرمایش امام ره : اگرسپاه نبود کشورهم نبود.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    25 14
    اسراییل و امریکا هیچ غلطی نمیتوانند بکنند مگر چاکران داخلی و خایین شان کاری بکنند
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    22 14
    ای جانم فدای رهبرفرزانه تاکورتربشه چشم دشمنان ببگانه ومزدوران مکرروالتکرار سیلی خورده .احسنت ودرودخدا برپرچمداران عزت شرف مردانگی قدرت واقتداروعظمت دلاوران ظلم ستیز سپاه قهرمان ودشمن محوکن .ای کورتربشه چشم مزدوران وفرومایگان عالم ای کورشه چشم حلقه به گوشان ونوکران استکبار ای کورشه چشم دیکتاتورشیطان وخبیث عالم والعصر والیال العشر .ای جانم فدای رهبر اولادعزیزرسول الله ص تاکورتربشه چشم مزدوران وتفاله های زباله دان تاریخ کف های روی اب وسیلی خوردگان مقاومت .کورشه چشم دشمنان سپاه دلاوروارزوی توفیق وپیروزیهای روزافزون
  • زهرا IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    17 14
    درود بر شما منکه به شخصه رهبر عظیم شان و سپاه رو مثل کوهی همچون پدر دلسوز پشت سر خود میدانم
  • محمود IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    19 12
    ماشالاه.ایران.قوی.درود.بر.نیروهای.مصلح.جمهوری.اسلامی.سلام.برشهیدان.همیشه.زنده.ماملت.ایرن.جانمان.برای.رهبر.عزیزمان.امام.خامنه.ایفدا.میکنیم.ایرانی.زیربار.دشمنان.اسلام.محمدی...نمیروند.کتاب.ما.قران.هست...برچشم.بد.لعنت.بشمار.برحسود.بربخیل.لعنت.بشمار.برد.دشمنان.ایران.لعنت.برای.دین.محمد..ع..صلوات
  • ناشناس IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    9 0
    با سلام به سپاه پاسداران که خداوند هوش برتر به این عزیزان داده وخداوند پشت وپناه این سلحشوران باشه که اگر این سپاه وارتش وبسیج نبود ایرانی الان نبود وصد کشور به دنبال محروم کردن ایران هستند ولی چهل سال هیچ غلطی نتوانستن بکنن واز این به بعد هم هیچ غلطی نمیتوانن بکنن ومن از جوانان عزیز میخوام که گول این کشورهای مثل آمریکا واسرائیل که توی شبکه ها می‌خواهند منحرف کنن عزیزانمون گول نخورید وهمکاری کنید‌ با نظام وملت به خدا کشور خوبی داریم ومن به خدا یک کارگر هستم وسواسی ندارم وسنم پنجاه هست و اگر یک روز نرم سرکار شب گرسنه هستم ولی باز هم مملکتم ونظام را دوست دارم چون با این همه فشار وتحریم وخشکسالی داخل کشور ولی دشمن نتونسته ضربه بزنه به نظام پس خودمون باید همکاری کنیم تا اقتصاد کشور درست بشه وکور بشن دشمن وتا دیگه نتونن ضربه بزنن به کشور عزیزمون وسلام