یکی از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق خواستار تعطیلی و بسته شدن ۳۰ مقر مشکوک در اقلیم کردستان شد.

تصاویر جدید از حمله توپخانه‌ای سپاه به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان

به گزارش همشهری آنلاین، «جبار المعموری» از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه عراق با بیان اینکه اقلیم کردستان بخشی از خاک عراق است و زیر چتر قانون اساسی این کشور که همه فرزندان کشور بر آن توافق کردند، قرار دارد، افزود: یکی از مفاد قانون اساسی عراق این است که وجود هرگونه مقرهای مسلحی که امنیت کشورهای همسایه را تهدید می کند، ممنوع است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ مقر مشکوک نیروهای مختلف که بیشتر آنها مسلح هستند در اقلیم کردستان وجود دارد، اظهار داشت: این مقرها سرزمین عراق را در عرصه مشکلات قرار می دهند.

این رهبر جریان ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق با اشاره به اینکه مفاد قانون اساسی کشور مشخص است، خواستار لزوم تعطیلی این مقرها و جلوگیری از هرگونه فعالیت علیه کشورهای همسایه شد.

وی بیان کرد که تعطیلی این مقرها باعث جلوگیری از هرگونه بمباران و حمله به خاک اقلیم کردستان و تضمین امنیت روستاها و شهرها و مانع خونریزی می شود.

المعموری تصریح کرد: در کردستان عراق مقرهای احزاب و نیروهایی با عناوین و شعارهای مختلف وجود دارد که عراقی نیستند و برخی از آنها مسلح هستند، بدون اینکه از منابع مالی خود اطلاع داشته باشند.

کد خبر 717379
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 57
  • نظرات غیرقابل انتشار: 32
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    92 48
    تف به اربیل بیشرف دزد!
  • ایران IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    همینهاچقدرالتماس سردارشهیدسلیمانی ازدست خون آشامهای داعشی میکردن اماچه زودجواب خوبی راباخیانت جواب دادن
  • .. DE ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    79 49
    چه زود یادتون رفت التماس سردار عزیزمون میکردید تا خودتون و ناموستون از دست داعشیها نجات بده چقدر زود با بی شرفی جواب خون شهیدهامون رو دادید تف برشما شما لکه ننگ بر پیشانی تاریخ و بشریت هستید
  • نقی IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    82 43
    واقعا این کردهای اقلیم کردستان عراق چقدر نمک نشناسن...نور به قبر ملکوتی حاج قاسم عزیز و شهید مظلوم که ناموس اینارو از دست داعش نجات داد
  • موسوی IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    78 39
    اگر هرچه سریعترمسئولین اقلیم در جمع آوری این گروهک ها اقدام نکنند عواقب آن به عهده خودشان است مسئولین اقلیم تا کنون در مقابل خوبیهای ایران نمک نشناسی کردن ولی دیگر زمان آن رسیده که جمیعا سیلی جانانه دریافت کنند مقامات ایران رسما به مسئولین دولت مرکزی در قبال گروهک های تحت فرمان صهیونیستها در اقلیم تذکر داداند اگر قلیم آنها را جمع آوری نکند ایران همه باهم جمع خواهد کرد
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    31 32
    ایران وعراق برادرند وهردوزیر یک پرچم واحدند اونهم اسلام
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    55 26
    باید مقر ترویستها در اقلیم کردستان عراق شب و روز موشک باران کرد تا با خاک یکسان بشه