رئیس جمهور جدید عراق در نشست سران اتحادیه عرب تاکید کرد که این کشور مسئولیت گسترش تفاهم با ایران و ترکیه را در خصوص مشکل آب دارد.

رئیس جمهور جدید عراق در نشست سران اتحادیه عرب

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری رسمی عراق (واع) نوشت: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور جدید عراق در بخشی از سخنرانی خود در نشست سران اتحادیه عرب که در کشور الجزایر در حال برگزاری است گفت که دولت عراق مسئولیت های زیادی پیش رو دارد که در راستای آن ها تلاش خواهد کرد و انتظار داریم کشورهای دوست و برادر ما را در این امر همراهی کنند.

وی تاکید کرد: بعد از کاهش میزان آب اکنون ما مسئولیت گسترش تفاهم با ایران و ترکیه در خصوص مشکل آب را پیش رو داریم و امیدواریم که مدیریت منابع آبی گسترش یابد و گفت وگوهای جدی و ثمربخش در این راستا داشته باشیم.

رشید همچنین خاطرنشان کرد که بغداد در راستای حل بحران ها از نشست های متعددی میان کشورهای منطقه میزبانی کرد.

رئیس جمهور جدید عراق پیش از این نیز در گفت‌وگو با شبکه قطری الجزیره گفت که کشورش به میانجیگری میان عربستان و ایران ادامه می دهد و نشست ها ادامه دارد، اما نتایج در دست دو کشور است.

روز گذشته (سه شنبه) نیز فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه العربیه تاکید کرد که بغداد آن چه دخالت کشورهای خارجی در عراق از جمله ایران و ترکیه می‌خواند را نمی‌پذیرد و این دخالت‌ها را غیرقابل قبول عنوان کرد.

وی گفت که بغداد تلاش می‌کند که اختلافات با ایران و ترکیه را از طریق گفت‌وگو حل کند.

فواد حسین خاطرنشان کرد: نمی خواهیم که عراق به میدان درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود و دولت می‌خواهد که به بهبود روابط با کشورهای همجوار ادامه دهد. پیام عراق پیام صلح و همبستگی در مقابله با چالش‌ها است.

مساله دخالت ایران در امور عراق در حالی از سوی وزیر خارجه این کشور مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره خواهان حل بحران‌های این کشور بوده و در این راستا تلاش‌های فراوانی کرده‌اند.

کد خبر 717154
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha