شنبه ۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اوضاع پریسوو در جنوب صربستان پس از بازداشت 10 عضو سابق گروه آلبانیایی ارتش آزادیبخش کوزوو (UCK) متشنج است.

شبکه خبری او ار اف گزارش داد، بیشتر ساکنان آلبانیایی‌تبار پریسوو (Presevo) معتقد به بی‌گناهی این افراد هستند که متهم به نقض حقوق جنگ هستند. گروهی از آلبانی‌تبارها از مقامات محلی خواسته‌اند زمینه اعتراض و تظاهرات را فراهم کنند.

نادر سادیکو (Nader Sadiku)، شهردار پرسوو به نقل از تعدادی از شهروندان این شهر گفت پلیس صربستان در بازداشت این افراد اعمال خشونت کرده است.

این در حالی است که دادیچ، وزیر کشور صربستان گفت این اقدام بر مبنای نرم‌ها و بدون مشکل انجام گرفت. برای آنکه سندی برای اثبات این ادعا وجود داشته باشد، جریان بازداشت این افراد فیلمبرداری شده است. علاوه بر این سیاستمداران عالیرتبه در پریسوو در جریان همه آنچه رخ داد، قرار گرفته‌اند.

بلگراد همچنین اعلام کرد که بازداشت این متهمان نقض جنایت جنگی برای جنوب صربستان اهمیت دارد. هدف صربستان این است که ناقضان حقوق جنگ را در برابر دادگاه قرار دهد.
دادستان صربستان اعضای سابق UCK را متهم کرده است که موارد متعددی از حقوق جنگ را نقض کرده‌اند و اقدامات وحشیانه‌ای را علیه غیرنظامیان صرب و دیگر غیرنظامیانی که آلبانیایی نبوده‌اند، در گنییلانه (Gnjilane)، در کوزوو در طول جنگ سال 1999 مرتکب شده‌اند.

کد خبر 71672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز