اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده تعدادی از متهمان اغتشاشات اخیر در دادگاه عمومی و انقلاب تهران از صبح امروز هفتم آبان ماه آغاز شده است.

جلسه دادگاه اغتشاشگران

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، با دستور رئیس قوه قضاییه، پس از صدور کیفرخواست پرونده متهمان اغتشاشات اخیر در یک ماه اخیر، دادگاه های رسیدگی به این پرونده‌ها از هفته گذشته آغاز شده است.

کیفرخواست بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر در دادسراهای استان های مختلف براساس مستندات موجود در حال صدور است.

تاکنون کیفرخواست ۲۵ پرونده در کرمان، ۸۹ کیفرخواست در استان سمنان، کیفرخواست ۱۱۹ نفر در استان زنجان، کیفرخواست ۱۰۵ پرونده در استان خوزستان، کیفرخواست ۵۵ نفر در استان قزوین، کیفرخواست ۱۱۰ نفر در استان کردستان، کیفرخواست ۳۱۵ نفر در استان تهران و کیفرخواست ۲۰۱ متهم در استان البرز در ارتباط با اغتشاشات اخیر صادر شده است.

امروز اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده تعدادی از متهمان اغتشاشات اخیر در دادگاه عمومی و انقلاب تهران از صبح آغاز شده است.

بنابر این گزارش، دادگاه امروز تنها یکی از جلسات رسیدگی به پرونده متهمان اغتشاشات اخیر است و روند رسیدگی به پرونده مابقی متهمان ادامه خواهد داشت.

برهمین اساس، صبح امروز ۷ آبان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات تعدادی از اغتشاشگران اخیر به ریاست قاضی صلواتی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران، با حضور مستشاران دادگاه، متهمان و وکلای آن‌ها، جمعی  از افسران انتظامی که در درگیری با آشوبگران مجروح شده بودند و خانواده شهدای امنیت، برگزار شد.

براساس کیفرخواست صادر شده، محمد قبادلو فرزند محمد علی به افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه ماموران موتوری نیروی انتظامی با اصابت خودروی سواری پیکان سفید رنگ که اقدام وی منجر به شهادت استوار وحید کرم پور حسنوند و مجروح شدن ۵ مامور پلیس شده است، سامان صیدی فرزند تیمور به محاربه از طریق کشیدن کلت کمری و شلیک ۳ تیر، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، محمد بروغنی فرزند حسین به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد قمه و حمله به همراه اوباش به فرمانداری پاکدشت و به آتش کشیدن فرمانداری و حمله به مامور دولت حین انجام وظیفه و مجروح شدن وی، ابوالفضل مهری حسین حاجی لو فرزند ولی به مقابله با حکومت اسلامی از طریق ایجاد حریق در وسیله مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور، محسن رضازاده قراقلو فرزند حسن به محاربه از طریق مشارکت در ایجاد حریق در وسیله مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت عمومی، اجتماعی و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، ساخت اقلام انفجاری از نوع کوکتل مولوتوف برای مقاصد ضد امنیتی و سنگ پرانی به سوی عوامل انتظامی، سعید شیرازی فرزند علیرضا به افساد فی الارض از طریق تحریک و تشویق گسترده مردم به ارتکاب جرایم‌ علیه امنیت کشور و اخلال شدید در نظم متهم هستند.

بر اساس این گزارش علاوه بر مستندات و اقاریر موجود در پرونده متهمان این پرونده از گوشی تلفن همراه محمد بروغنی فرزند حسین که به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد قمه و حمله به همراه اوباش به فرمانداری پاکدشت و به آتش کشیدن فرمانداری و حمله به مامور دولت حین انجام وظیفه و مجروح شدن وی متهم است تصاویری استخراج شده است که به وضوح به نقش لیدری وی در اغتشاشات پاکدشت دلالت دارد.

در اسناد موجود در گوشی تلفن همراه بروغنی یک گفت‌وگوی در بستر اینستاگرام کشف شده است که در این گفت‌وگو وی خطاب به یکی از دوستان خود می‌گوید برای حضور در صحنه اغتشاشات مسلح حاضر شود که دوست وی خطاب به او می‌گوید در حال حاضر فقط قمه در اختیار دارد.

در نمونه‌ای دیگر از نقش لیدری بروغنی وی ضمن تهییج همشهریان خود برای حضور در اغتشاشات از آن‌ها می‌خواهد با درست کردن نارنجک‌های دستی که در ایام چهارشنبه سوری انجام می‌دهند در محل اغتشاشات حاضر شده و از آن‌ها علیه مامورین استفاده کنند.

بروغنی که برای حضور در این اغتشاشات نقش لیدری برای خود در نظر گرفته در یک استوری دیگر ساعت و محل برگزاری اغتشاشات را اعلام و با هشتگ اتحاد از همپالگان خود می‌خواهد محتوای تولید شده او را آن‌ها هم استوری کنند.

برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات اغتشاشگران در تهران | محاکمه متهمی که با خودرو افسران پلیس را زیر گرفت | انتشار چت های یک لیدر


اقدامات بروغنی در دعوت، تهییج و لیدری برخی عناصر همدست خود در پاگدشت به استوری و اطلاع رسانی ختم نشده و وی در محل اغتشاشات ضمن حضور با قمه به فیلمبرداری از اقدامات مجرمانه خود نیز اقدام می‌کند.

در فیلم‌های استخراج شده از گوشی بروغنی وی ضمن تعقیب کردن یک نیروهای حافظ امنیت که به شدت توسط اغتشاشگران مصدوم شده است وی را با قمه مورد اصابت قرار می‌دهد.

شرح ویدئوی بالا:
دنبال کردن یکی از نیروهای حافظ امنیت و ضربه زدن با قمه به وی در اغتشاشات پاکدشت | محمد بروغنی در نمونه‌ای از اقدامات آشوبگرانه خود در اغتشاشات پاکدشت ضمن دنبال کردن یک نیروی حافظ امنیت در حالی که وی به شدت آسیب دیده است
با قمه ضربه‌ای را به وی وارد می‌کند | در تصاویر موجود بین ثانیه‌های ۲۳ تا ۲۸ تصاویر قمه در دست بروغنی کاملا مشهود است

بروغنی در فیلم‌های دیگری که از اغتشاشات آن شب در گوشی خود ذخیره کرده است نقشی فعال در آتش زدن فرمانداری و بروز ناامنی جلوی فرمانداری دارد.

شرح ویدئوی بالا: فیلم استخراج شده از گوشی یک لیدر جلوی فرمانداری پاکدشت | در این فیلم که درست لحظاتی قبل از اتش زدن ساختمان فرمانداری ثبت شده است
عده زیادی از اغتشاشگران با همراه داشتن انواع سلاح سرد، چوب و چماق در حال تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم و همچینین ایجاد رعب و وحشت دیده می‌شوند.

فیلم ثبت شده در گوشی یکی از لیدرهای اغتشاشگران پاکدشتی پس از به آتش کشیدن ساختمان فرمانداری در پاکدشت

در ابتدای جلسه دادگاه، نماینده دادستان با حضور در جایگاه ضمن قرائت کیفرخواست متهم محمد قبادلو فرزند محمد علی گفت: متهم توسط یک دستگاه پیکان سفید رنگ با حمله به  ماموران موتورسوار انتظامی که برای حفظ امنیت در حال اجرای ماموریت خود بودند، ضمن زیر گرفتن آن‌ها باعث شهادت استوار وحید کرم پور حسنوند و مجروح شدن تعدادی از افسران انتظامی شد.

نماینده دادستان گفت: طبق نظریه پزشکی قانونی، شهید کرم پور به دلیل ضربه شدید وارده به سر و له شدگی بافت مغز خونریزی کرده و همین موضوع علت شهادت وی است.

در ادامه جلسه پدر پدر شهید سعید وحید کرم پور حسنوند در جایگاه قرار گرفت.

پدر شهید کرم پور خطاب به متهم گفت:به چه دلیل پسر من را کشتی؟ پول گرفتی؟ چه کسی تو را وادار به انجام این کار کرد؟ اشد مجازات برای این فرد را خواستارم.

فرمانده افسران حادثه مذکور که خود نیز از ناحیه پای راست مجروح شده است، با حضور در جایگاه گفت: ۳۰ شهریور بود که ماموریتی از سوی سلسله مراتب به ما برای حفظ امنیت و پیشگیری از وقوع ناهنجاری ابلاغ شد.

وی افزود: ماموریت خود را انجام دادیم ساعت حوالی ۱۲ بامداد بود که قصد بازگشت به مقر خود را داشتیم که ناگهان صدای وحشتناکی شنیدم، برگشت به سمت عقب که ببینم چه اتفاقی افتاده است که به ناگهان توسط یه خودرو زیر گرفته شدم.

افسر فراجا گفت: روی زمین افتاده بودیم شهید کرم پور نفس نفس میزد، خواستم به سمتش بروم که دیدم پای راستم دچار آسیب جدی شده است.

وی از ریاست دادگاه درخواست اعمال اشد مجازات را برای متهم خواستار شد.

در ادامه  جلسه دادگاه، نمایندگان حقوقی فراجا با حضور در جایگاه از ریاست دادگاه درخواست اعمال اشد مجازات برای متهم را کردند.

پس از اظهارات، نمایندگان حقوقی فراجا، متهم در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

پس از اخذ دفاعیات متهم، قاضی اعلام کرد، دادگاه پس از تنفس در نوبت عصر برگزار خواهد شد.

کد خبر 715927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 303
  • نظرات غیرقابل انتشار: 61
  • یک هموطن دل سوخته IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    این کثافتا رو چرا زنده نگه داشتین ببرید مدان آزادی در ملع عام به رگبار ببندین تا درس عبرتی بشه برای امثال خودشان تا دیگه جرات نکنن دل ملت ایران بار دیگه جریحه دار بکنن بخدا دل ما خونه
  • امین GB ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    متهم به دفاع از خود پرداخت؟؟؟؟ چه دفاعی داره ...؟؟؟ چی میتونه بگه؟؟ واقعاً دوست دارم بفهمم چی گفته
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    همچین افرادی باید به اشد مجازات برسند
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    این انگل های جامعه رو باید تیرباران کنن تا ععبرتی بشه برای بقیه اغتشاش گر و فتنگر همون
  • علیرضا IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    واقعا جای تعجب هست چرا این دادگاهها علنی و در صدا و سیما پخش نمیکنن نکنه جهت حفظ آبروی متهم هست
    • سعید IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      انگل توی امثال تو که خون به دل ما کردین..
  • من IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    خدا هر چی ظالم را لعنت کنه که آدم های بیگناه را میکشند💔😠
  • Naghi IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    این جانورها رو با همون قساوت قلبی که دارن به شدیترین وجه قصاص بشن تا عبرتی باشه به هم قطارانشون به قول معروف ترحم بر شغال تیز دندان ستم کاری بود بر خلق انسان
  • ناجی ایرانی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    میشه بفرمایید دادگاه شخصی که ۹۳ هزار میلیارد دزدی کرده کی هست ؟؟چون اون پول خون هزاران نفر زیر خط فقط هست که هرروز دارن سکته یا خودکشی می‌کن ؟؟؟؟؟؟؟?؟؟؟؟؟؟؟
  • گمنام IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    چرااختلاس گران رامحاکمه نمیکنندچون کلشان ااختلاس گرهستندسرکارندیاتوخارجندازماست که برماست
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      بله درست میگی باید همون حرومزاده را هم افساد فی الارض اعلام و هر جای کره زمین باشد به مجازات رسوند اما میشه با این بهانه یکی بزنه شما رو بکشه برادرت مادرت خواهرت رو بکشه اونموقع هم بجای حرف بجا همین رو میگی میگی 93 هزار میلیارد و بیارید محاکمه کنید من از خون عزیزانم می‌گذرم بفهم به زخم پدر مادر و یا یک فرزند یتیم شده نمک نپاشی 93 هزارمیلیارد ی هم در پناه امن همون هایی که الان میخوان ناموستون رو حراج کنن جا گرفته اگر خیلی طرفدار حقوق بشرند این دزدانی که در کشورهای غربی جا خوش کردن رو تحویل بدن بدبخت شدید اسلحه ای در دست همونها که بزرگترین ارزش حقوق بشری را برای ایرانیان زیرپا گذاشتن و با کاپیتالاسیون یک ایرانی را پست تر از یک سگ آمریکایی دیده بودن اگر یک آمریکایی به زن ایرانی تعرض می کرد حتی حق اعتراض هم نداشتن حالا برای یک لحظه خیلی کوتاه فرض کن اون زن ناموس خودت بود اونموقع چکار میکردی بازهم میگفتی زن زندگی آزادی بله ماهم مخالف حقوق زن نیستیم و جایگاه زن در جوامع را در بالاترین سطوح خواهانیم اما آیا آزادی برهنگی است آیا ارزش زن عریان بودن است زن عروسک ویترین نیست زن انسان است زن طلاس
  • زارا IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    دستان این جونورها به خون آرشام ها آغشته هست. خدا ازتون نگذره که کشور رو برا داعش زمینه سازی میکنید. کشور داره میشه افغانستان و عراق وسوریه
    • عزیز IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      احسنت برشما با این استدلال منطقی کشورهای حامی حقوق بشر همچون المان و کانادا و انگلیس و فرانسه و امریکا اگر راست میگویند اختلاس گران را که به کشورهایشان پناهنده شده اند و تحت تحقیبند را تحویل ایران دهند نه اینکه چند جوان ... را شتشوی مغزی دهند تا به جان و‌ ‌مال ناموس مردم و دهه ها جنایت‌های دیگر شوند
  • ۰۰۰ IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    93 40
    هر چي آشوبگر و دزد و اختلاسگر و مفسد في الارض داريد همه رو بدون محاكمه اعدام كنيد. اينها نيازي به محاكمه ندارند. جامعه هم نه نيازي به اين انگلها نداره
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    دلخوشی برای هیچ جوانی نمونده انگیزه و امید به فردا کسی نداره قاضی تصمیم از قانون و احساس نگیر از منطق بگیر چرا باید شهروند اعتراض کن دزدی کنه چون این دولت باعث میشه
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    از دادگاه میخواهیم اغتشاش گران را به اشدمجازان برساند.
  • ابراهیم IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    سلام. قاض القضات عزیز جانم بقربانت حالا چرا . بعد این همه جنایت اونهم بدون چهره واقعی غیرتتون کجا رفته بابا پخش کنید تا به سایرین نیز شناخته شوند تا عبرت و دست از هنجارشکنی بردارند
  • قلیزاده IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    کدام کشور هست در دنیا که اختلاس و دزدی درش نباشه کدام کشور هست درش فقر ومعتاد نباشه من قسم می خورم اوناییکه به خیابان آمدنداجیر شده بودند وعدهای را قول زدند وبه خیابان آوردند نباید به اینها رحم کرد اگر آن قاضی که بخواهد رحم کند آه بچه های شهدا آنرا خواهد گرفت
  • قلیزاده IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    87 91
    کدام کشور هست در دنیا که اختلاس و دزدی درش نباشه کدام کشور هست درش فقر ومعتاد نباشه من قسم می خورم اوناییکه به خیابان آمدنداجیر شده بودند وعدهای را قول زدند وبه خیابان آوردند نباید به اینها رحم کرد اگر آن قاضی که بخواهد رحم کند آه بچه های شهدا آنرا خواهد گرفت
    • مسیح IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      51 22
      اختلاس و دزدی فرد قابل تحمله اون هم به شرطی که توسط دولت و سیستم پیگیری و اکثرا دستگیر، محاکمه و مجازات شوند... اختلاس دولت و حکومت و در پی آن سکوت و کش ندادن! پیامد دارد. الان دزد هنجار شکن رو محاکمه می کنه چون می خواد این روال ادامه پیدا بکنه.
  • ممی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    65 73
    انشالله اشد مجازات و اعدام برای اغتشاشگر قاتل
  • علی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    71 94
    احتیاجی به دادگاه گرفتن برای این افرادنیست جرمشون که مشهودهست بایددرملاعام زجرکش بشندکه اونایی که قصدناامنی دارنددرس عبرت بگیرند
  • ت GB ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    85 89
    اشد مجازات چون فقط یک نفر را نکشته قلب هزاران نفر مثل من را تکه تکه کرده من به عنوان یک زنی که دارم کارگری میکنم ولی پایبند به کشورم هستم چون هیچ مأموری تا حالا دلم رو نشکسته ولی این جانورانی که دم از زن و آزادی زن میزنند با خلق بدترین صحنه ها زندگی و نفس کشیدن رو ازم گرفتن شبها نمیتونم بخوابم فقط خون گریه کردم برای ماموران مظلوم مان و اینو مطمئن باشید روزی هزاران مرتبه قرآن رو بلند میکنم که خیر نبینین سرافکنده بشین نابود بشین
  • احد IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    98 79
    وقتی اعتراضاتی در مملکت صورت میگیره و در اقشار مختلف مثل کادر پزشکی،وکلا،راننده های کامیون،کشاورزان،دانشجویان،دانش آموزان،کارگران،بازنشستگان و کلیه اقشار جامعه فراگیر میشه دیگه نمیتوان همه اینها رو ب عوامل دشمن نسبت داد و باید بدنبال علل این نافرمانی های مدنی باشید بنظرم حالا ک ب اموال مردم آسیب وارد شده و امنیت مردم هم بخاطر اعتراضات ب خطر افتاده بزارید خود مردم هم در یک همه پرسی درباره جرم این افراد نظرشون رو بدند ک دیگه جای حرف و حدیثی نباشه اینجور ب عدالت نزدیکتر هست چون بهرحال مردم هم آسیب خورده این حوادث هستند
  • حسین IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    64 91
    مردم امنیت میخان، با اقتدار، اشد مجازات،، پاینده ایران سرافراز
  • مریم IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    وقتی نظر مخاطب‌ها سایت شما رو میخونه آدم بعد می‌ره تو خیابون ، مترو ، اتوبوس با مردم حرف میزنه زمین تا آسمون با هم فرق می‌کنه نظرها و حرفها... یا مخاطب های شما یک اقلیت کوچکند یا شما همه نظرات رو منتشر نمیکنید. من فکر میکنم هر دو درسته...
  • مجید IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    59 79
    فقط باید دادگاه با این ها قاطع برخورد کند
  • ناشناس IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    61 65
    از قاضی محترم. واز خانواده شهدا. خواهش میکنیم. اینا را. به اشد مجازات برسانید. هزینه‌های اموال بیت المال را ازشون بگیرین.
  • ناشناس RU ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    71 86
    آشوبگر و اغتشاشگر باید به اشد مجازات برسه
  • IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    83 36
    یه فکری برا پلیس نما ها هم بکنین!؟