نسخه های تولید شده آریو در سال ۱۴۰۰ در حال تحویل به مشتریان است. در حال حاضر برخی از نمونه‌های تحویل شده سایپا آریو با مدل ۱۴۰۰ و تحویل ۱۴۰۱ در فضای مجازی قابل مشاهده هستند.

خط توليد سايپا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خودرو بانک، مدتی پیش نامه‌هایی از مجموعه سایپا منتشر شد که ثابت می‌کرد این شرکت قصد دارد تعدادی چانگان CS۳۵ و سایپا آریو به تولید برساند.

تولید این دو خودرو پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه صنعت خودرو ایران متوقف شده بود. بنابر مکاتبات صورت گرفته بین مدیرعامل سایپا و مدیر دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، تعداد ۹۰ دستگاه سایپا آریو به تولید می‌رسید. اکنون به نظر می‌رسد نسخه‌های تولید شده از آریو در سال ۱۴۰۰، تحویل مشتریان شده‌اند.

بازگشت خودروی پرحاشیه سایپا به بازار با قیمت بالا | مشتریان تمایل به خرید دارند؟

 در حال حاضر برخی از نمونه‌های تحویل شده سایپا آریو با مدل ۱۴۰۰ و تحویل ۱۴۰۱ در فضای مجازی قابل مشاهده هستند. آگهی‌های فروش این خودروها را می‌توانید در پلتفرم‌های آنلاین مشاهده کنید. قیمت سایپا آریو با مدل ۱۴۰۰ در محدوده ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان قرار دارد و بنابراین از دیگر خودرو سایپا در این رده یعنی شاهین گران‌تر است. مشخص نیست که آیا مشتریان با چنین قیمتی مایل به خرید آریو خواهند بود یا خیر.

مطابق روال گذشته، تمامی نسخه‌های تولید شده از سایپا آریو طی سال ۱۴۰۰ سفیدرنگ هستند و هیچ گونه تغییری جهت تنوع رنگی آن‌ها لحاظ نشده است.

نکته جالب دیگر در خصوص تولید ۹۰ دستگاه آریو طی سال ۱۴۰۰ این است که تمامی آن‌ها در قالب تیپ اتوماتیک عرضه شده‌اند. همچنین برخی خودروهای تولیدی آریو با مدل ۱۴۰۰ قیمتی مافوق تصور دارند. برای مثال در برخی آگهی‌های آریو ۱۴۰۰ مربوط به تهران مشاهده می‌شود که این خودرو با قیمت ۵۱۰ یا ۵۲۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

در این محدوده قیمتی دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک به عنوان یک رقیب قیمتی قابل اتکا حضور دارد و به نظر نمی‌رسد کسی تمایل به خرید آریو اتوماتیک گمنام داشته باشد. خودروهای اتوماتیک کم کارکرد فراوان دیگری نیز در این محدوده قیمتی قابل دسترسی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به رنو ساندرو، تندر ۹۰ ساده و پلاس، برلیانس H۳۳۰ و پژو ۲۰۷ اتوماتیک اشاره کرد.

سایپا آریو یکی از پرحاشیه‌ترین خودروهای داخلی طی دهه ۱۳۹۰ بود. سایپا در ابتدا این خودرو را از طریق واردات و با نام اصلی یعنی زوتی Z۳۰۰ به بازار عرضه کرد. هدف اولیه از عرضه این خودرو، رقابت با دیگر سدان‌های ارزان‌قیمت وارداتی همچون میتسوبیشی لنسر یا هیوندای الانترا MD بود. آریو در این رقابت شکست سختی را تجربه کرد.

بازگشت خودروی پرحاشیه سایپا به بازار با قیمت بالا | مشتریان تمایل به خرید دارند؟

نسخه‌های بعدی تحویل شده از آریو و زوتی Z۳۰۰ با قیمت کمتری به فروش رسیدند و همین مساله خریداران اولیه خودرو را متضرر کرد. البته این خودرو برای مدتی نیز با نام سایپا S۳۰۰ عرضه شد و سپس به آریو تغییر نام داد. تبدیل زوتی Z۳۰۰ وارداتی به آریو مونتاژی با حذف آپشن‌های رفاهی این خودرو همراه بود، مساله‌ای که بر فروش خودرو تاثیر منفی گذاشت.

در فاصله سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸، سایپا آریو با موتورهای ۱.۵ لیتری و ۱.۶ لیتری و گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک به تولید رسید. کمبود امکانات رفاهی، برنامه‌های بازاریابی ضعیف، نبود تنوع رنگ و دسترسی دشوار به خدمات پس از فروش موجب شدند تا آریو به یکی از محصولات شکست خورده بازار ایران تبدیل شود.

جدول قیمت سایپا آریو اتوماتیک صفر کیلومتر در بازار ایران، آبان ۱۴۰۱:

بازگشت خودروی پرحاشیه سایپا به بازار با قیمت بالا | مشتریان تمایل به خرید دارند؟

کد خبر 715765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    10 0
    به خدا قسم ضربات مهلکی را که این دو شرکت به اصطلاح خودروساز داخلی به بدنه اقتصاد مملکت وارد کرده اند دشمنان اینگونه نتوانستند که ضربه بزنند، این دو شرکت مافیایی خودروساز بخوبی از نقش خودشان بعنوان ویترین اقتصادی مملکت آگاه میباشند و بخوبی میدانند که افزایش قیمت خودروهای از رده خارج شده آنها نه تنها بازار خودرو بلکه بر روی اکثر اقلام و اجناس تأثیر گذار میباشد و همیشه در بدترین شرایط بدترین ضربه ها را به اقتصاد مملکت و معیشت ملت وارد کرده اند، یاعلی