طبق اعلام کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور ضمن ابراز همدردی و تسلیت به همتای ایرانی در پی حمله تروریستی در شیراز، برای افزایش همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم اعلام آمادگی کرد.

پوتین و رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، کرملین اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پی حادثه تروریستی در شیراز با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران ابراز همدردی کرد. 

بنا به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس‌جمهور روسیه ضمن تسلیت و ابراز همدردی، آمادگی کشورش برای افزایش همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم را مورد تایید قرار داد. 

طبق این گزارش، پوتین در پیامی تلگرامی اعلام کرد: لطفا تسلیت صمیمانه من را به خاطر عواقب غم‌انگیز اقدام ترویستی انجام شده در شیراز بپذیرید. مایلم آمادگی طرف روس برای تقویت بیشتر همکاری با شرکای ایرانی در جهت ضد تروریستی را تایید کنم. 

پیش‌تر، سخنگوی وزارت خارجه چین هم ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در شاهچراغ، گفت پکن از تلاش دولت و مردم ایران در مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت ملی این کشور حمایت می‌کند.

در پی این حادثه تروریستی که منجر به شهادت ۱۵ نفر شد، علاوه بر چین و روسیه، سازمان ملل و کشورهایی از جمله جمهوری آذربایجان، ارمنستان، سوریه، عمان و پاکستان، ضمن محکومیت آن، با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کردند. 

غروب چهارشنبه یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران تیراندازی کرد. در این عملیات تروریستی ۱۵ نفر به شهادت رسیدند و ۱۹ تن هم زخمی شدند.

کدام مقامات و کشورها جنایت تروریستی در شاهچراغ را محکوم کرده اند؟

کد خبر 715414
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha