براساس گفته رئیس کمیسیون شهرسازی شورا، پیمانکار باغ پرندگان از شرایط سوء استفاده و به بهانه واکسن پرندگان، اعتبارات را هزینه می‌کند. شهردار منطقه باید این موضوع را پیگیری کند.

باغ پرندگان

به گزارش همشهری آنلاین، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در نود و نهمین جلسه شورا با بیان اینکه باغ پرندگان در اختیار پیمانکار است و هزینه‌های بسیاری دارد، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در دو سال اخیر، افزایش دو تا سه سال را نیز لحاظ کردیم تا بتوان این مجموعه را اداره کرد.

او با بیان اینکه مبلغ پیشنهادی برای بهای خدمات بازدید از باغ پرندگان برای بازدیدکنندگان داخلی ۶۰ هزار تومان عنوان شده است، خاطرنشان کرد: مبلغ بلیت برای بازدیدکنندگان خارجی ۱۵ دلار و بهای پارکینگ نیز شش هزار تومان برای ساعت اول و به ازای هر ساعت هزار تومان پیشنهاد شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای آشنایی مردم با این مجموعه، مکلف به تبلیغات در این زمینه شده است. با توجه به فشارهای اقتصادی، پیشنهاد ما برای افزایش مبلغ نهایتا ۵۰ هزار تومان بوده و اگر می‌خواستیم شرایط مردم را نیز در نظر بگیریم، نظر بنده نهایتاً ۴۰ هزار تومان است.

سوءاستفاده پیمانکار از اعتبارات

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا یادآور شد: پیمانکار از شرایط سوء استفاده می‌کند و به بهانه واکسن پرندگان، اعتبارات را هزینه می‌کند. شهردار منطقه باید این موضوع را پیگیری کند.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا نیز با تأکید بر اینکه هدف ما توسعه گردشگری و خدمات است، خاطرنشان کرد: اگر مشکل زیر ساخت داریم باید اعتباراتی را در نظر بگیریم که زیرساخت ها توسعه پیدا کند و نباید تمام این مبالغ را از شهروندان دریافت کرد.

سید احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سرمایه گذاری خوبی در باغ پرندگان صورت گرفته و می تواند قطب گردشگری باشد، گفت: پس از گذشت هشت ماه این بها در حال تعیین است و به دلیل عدم قدرت پیمانکار در حال از بین رفتن است. بنابراین باید تعیین بهاء نهایی شود.

حبیب کاشانی با بیان اینکه نیمه ابتدایی سال جاری خدمات در این فضا نصف قیمت ارائه شده است، تأکید کرد: تقاضای ما این است که مبلغ ۴۰ هزار تومان را برای ماه های باقی مانده سال بپذیریم و برای سال آینده، مبلغ جدید را مصوب کنیم.

مناطق گردشگری موضوع اساسی سبدخانوار نیست

علی اصغر کمالی زاده شهردار منطقه ۴ با بیان اینکه بازدید از مناطق گردشگری موضوع اساسی در سبد خانوار نیست، گفت: مبلغ قبلی ۲۸ هزار تومان بوده که با توجه به دو سال تعطیلی و لحاظ کردن این دو سال، میزان افزایش بر اساس تورم باید ۹۰ هزار تومان تعیین می شد اما با چکش کاری‌های صورت گرفته در کمیسیون‌های تخصصی ۶۰ هزار تومان پیشنهاد شده است. ضمن اینکه با توجه به وجود موجودات زنده در باغ پرندگان و هزینه‌های مورد نیاز برای امور جاری، تقاضا می شود که اعضا مبلغ پیشنهادی را تصویب کنند.

در نهایت نرخ جدید بازدید از باغ پرندگان به مبلغ ۴۰ هزار تومان در صحن شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

کد خبر 714330
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha