معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه درباره آخرین اقدامات انجام شده در رزمایش اقتدار گفت: ما امروز عملیات پیچیده نصب پل بر روی رودخانه را انجام دادیم و تمرین عبور تجهیزات زرهی و ماشین آلات مهندسی از روی پل نصب شده با موفقیت انجام شد.

رزمایش سپاه

به گزارش همشهری آنلاین، در سومین روز از این رزمایش، یگان‌های زرهی، موشکی، توپخانه، بالگردها و پهپادها تمرین‌های تاکتیکی انجام دادند.

سردار پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران درباره آخرین اقدامات و تمرینات انجام شده در این رزمایش گفت: ما امروز عملیات پیچیده نصب پل بر روی رودخانه را با توان بالای واحدهای مهندسی نیروی زمینی سپاه انجام دادیم.

وی ادامه داد: لحظاتی قبل از عملیات عبور تجهیزات زرهی و ماشین آلات مهندسی از روی پل نصب شده با موفقیت انجام شد.

سردار پورجمشیدیان گفت: همچنین عملیات و تمرین انتقال ماشین آلات مهندسی توسط رزمندگان نیروی زمینی سپاه از روی رودخانه با موفقیت انجام شد و در ادامه عملیات تهاجمی شبیه سازی شده را انجام خواهید.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: امشب نیز عملیات تاخت شبانه در یک منطقه صعب العبور کوهستان انجام خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه نصب پل‌های متحرک و شناور PMP بر روی رودخانه برای انتقال تجهیزات و نیروهاست.

این پل‌های متحرک قابلیت تحمل وزن تا ۶۰ تن را دارد که وزن قابل قبول برای عبور تانک و نفربر است.

این پل‌ها اگر بخواهد تا حداکثر وزن قابل تحمل خود را تحمل کند، باید در طول ۲۲۷ متر و عرض ۷ متر نصب شوند بدون اینکه نیاز به نصب پایه داشته باشند؛ زمان لازم برای نصب این ۲۲۷ متر پل نیم ساعت است.

قبل از نصب پل باید در سمت ساحل زیرسازی انجام شود و مکان مناسب برای نصب پل پیدا شود که قبلا این کار انجام شده و امروز عملیات نصب پل انجام می‌شود.

کد خبر 713576
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 5
    سلام واقعا خسته نباشید درود بر رهبری و غیرت شما عزیزان مرگ بر آمریکا اسرائیل وال سعود
  • رستمی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    5 8
    😔این پل‌های شناور یاد گذشته ها با رزمندگان رو ب یاد میارم.روزهای خوب در کنار رزمندگان. واقعا آیا کسانی هستن که چه جوانهای قابلی شهید وزخمی شدن.آخه چرا خیلی‌ها فراموش کردن.روزهای خوب زندگی ما رزمندگان . چرا؟ چرا؟ اینجوری شد.غم و غصه تمام وجودمو گرفته.بعضیها به ثروت و مقام رسیدن.از یاد بردن.اما ما جانبازان بی کس.فقط غصه دار شدیم.غم بزرگی رو تحمل میکنیم.ای یاران بی وفا. ما هم جزئی از دفاع مقدس بودیم.و فراموش شدیم.امیدوارم بازهم پیروزی از آن انقلابمان باشد.😔😔😔😩شهدا شرمنده ام فقط آرزو دارم بیام پیش شما.شکست خودیم.
  • reza NO ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 4
    ایران برای روز مبادا باید دارای پهبادهای انتحاری انفجاری الکترو مغناطیسی یا همان ( ایی ام پی ) در انبار خود داشته باد