حکمی از دیوان عدالت اداری مبنی بر انفصال از خدمت مرتضوی در برخی رسانه‌ها منتشر شده که این حکم اولیه بود و با رسیدگی در شعبه ۲۴ تجدیدنظر این حکم رد شده است.

سيد صولت مرتضوی

به گزارش همشهری آنلاین، از روز گذشته و در آستانه برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی که امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نامه‌ای منتسب به دیوان عدالت اداری به تاریخ یازدهم مهر ۱۴۰۱ در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شود که حاکی از آن است که مرتضوی به ۵ سال انفصال از خدمت محکوم شده است.

وزیر جدید کار حکم انفصال از خدمات دولتی دارد؟
حکم اولیه شعبه ۲۸ تجدید نظر

آن نامه مربوط به  شعبه ۲۸ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری بود که سیدصولت مرتضوی، رئیس نهاد ریاست جمهوری را به پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کرده بود.

اما پس از حکم شعبه تجدیدنظر، حکم دیگری از سوی شعبه ۲۴ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری صادر شد که مطابق آن دادگاه رای به رد شکایت شاکی نسبت به سیدصولت مرتضوی داده است. بر اساس حکم تجدیدنظر استنکاف صولت مرتضوی از اجرای قانون، رد شده و حکم قبلی به دلیل نبود استدلال کافی نقض شده است.

وزیر جدید کار حکم انفصال از خدمات دولتی دارد؟
حکم جدید شعبه ۲۴ تجدید نظر و رد شکایت از مرتضوی

این حکم در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ صادر شده و بر اساس آنچه در این حکم نوشته شده، این حکم قطعی است و سیدصولت مرتضوی برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکل حقوقی و قضایی ندارد.

کد خبر 713544
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 3
    یعنی اینقدر قحطالرجال است که باید کسی که حکم انفصال از خدمات دولتی گرفته بیاد و وزیر بشه ؛ هر چند بعد تجدید نظر رد شده باشد ؟! ...