سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

گروه ورزشی: رویارویی آرسنال و لیورپول در ورزشگاه امارات هیچ برنده‌ای نداشت تا معمای صدر جدول لیگ برتر پیچیده‌تر شود.

 پیروزی هرکدام از دو تیم می‌توانست تحول مهمی در این رده‌بندی به وجود آورد ولی این تساوی برای هیچ کدام از دو تیم گره‌گشا نبود و با توجه به سیر اتفاقات، هرکدام از آنها می‌توانند بابت 2 امتیاز از دست‌رفته ناراحت باشند. شاید سرالکس فرگوسن بیش از همه از این نتیجه خوشحال باشد. او با عنوان قهرمانی جهان از ژاپن برمی‌گردد و امیدوار است با پیروزی در بازی‌های عقب‌افتاده‌اش به صدر جدول بازگردد.

پیش‌بینی می‌شد که لیورپول در غیاب دو چهره سرنوشت‌سازش، روز سختی را در لندن تجربه کند؛ رافا بنیتس که به خاطر جراحی سنگ ‌کلیه روی نیمکت نبود و ماسکرانو، هافبک تخریبی لیورپول هم به دلیل سرماخوردگی جایش را به لوکاس لیوا داده بود.

در این شرایط آرسنال به تدریج بازی را در اختیار گرفت و در دقیقه 24 به گل رسید. فان‌پرسی توانست پاس بلند نصری را در میان دو مدافع مرکزی لیورپول مهار و با عبور از کاراگر توپ را با ضربه محکم پای راست وارد دروازه کند. آرسنال به حملاتش ادامه می‌داد و امیدار بود قبل از پایان نیمه‌اول به گل دیگری برسد، ولی در دقیقه 42 این لیورپول بود که برخلاف جریان بازی به گل رسید. دفع توپ بلند «دنی اگر» در شرایطی به رابی‌کین رسید که یوهان جورو، مدافع سوئیسی آرسنال کاملا از او غافل بود و پس از آن تلاش او و گالاس برای مهار مهاجم لیورپول فایده‌ای نداشت تا او با شوتی سر ضرب دروازه آلمونیا را باز کند.

این گل یک بار دیگر شکنندگی دفاع میانی آرسنال را به تصویر کشید. ونگر در این فصل 4 مدافع میانی‌اش یعنی گالاس، توره، جورو و سیلوستره را با ترکیب‌های متفاوتی به زمین فرستاده ولی هنوز نتوانسته زوج مناسبی را برای نقطه حساس تیمش پیدا کند. او درباره این گل می‌گوید: «از دفاعم راضی نیستم، چون این دومین باری است که چنین گلی می‌خوریم. ما مقابل آستون‌ویلا هم گل مشابهی خوردیم، ولی فکر می‌کنم خط دفاع ما در مجموع پیشرفت داشته است.»

این پنجمین گل رابی کین برای لیورپول (سومین گل در لیگ برتر) بود، ولی به نظر نمی‌رسد که بتواند نظر بنیتس درباره فروش او را تغییر دهد. او در ابتدای فصل با بیش از 20 میلیون پوند به آنفیلد آمد ولی نمایش پرنوسان او، بنیتس را راضی نمی‌کند و او در این بازی هم از راه دور دستور تعویض او در دقایق پایانی را صادر کرد. گفته می‌شود که کین در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به تیم دیگری واگذار می‌شود.

آرسنال بعد از این گل، تمرکزش را از دست داد و در دقایق کوتاه باقیمانده تا سوت پایان نیمه اول، دو بار تا آستانه دریافت گل دوم پیش رفت. ولی شوک اصلی برای هواداران زمانی بود که فابرگاس با چشم‌های اشکبار به سمت رختکن رفت. ونگر پس از بازی گفت که رباط میانی او آسیب دیده و یک تا سه هفته غایب خواهد بود. بدین‌ترتیب او دو بازی بعدی مقابل آستون‌ویلا و پورتسموث را از دست می‌دهد.

اخراج جنجالی آدبایور

با ورود ابو دیابی به جای فابرگاس، تصور می‌شد بازی شناور آرسنال مختل شود. ولی این تیم به تدریج توانست به بازی مسلط شود. اما خروج آدبایور در دقیقه 62، ضربه دیگری بود که به آرسنال وارد شد. داور در این لحظه تشخیص داد که مهاجم آرسنال با آرنج به آربلوا ضربه زده و کارت زرد دوم را به او نشان داد، ولی صحنه آهسته نشان داد که این خطا به هیچ‌وجه  مستحق کارت نبوده است. ونگر هم که از این موضوع کاملا خشمگین بود، اعتراض شدیدی به داور چهارم داشت. او اعتقاد دارد که این اخراج مانع پیروزی آرسنال شد و با کنایه می‌گوید: «بعد از بازی، آربلوا را دیدم که همه جای بدنش کبود شده بود.

این یک خطای ساده بود و این اخراج برای ما به قیمت 2 امتیاز تمام شد. در این صورت داور باید رابی کین را هم در دقیقه اول اخراج می‌کرد.» او خطاب به خبرنگاران ادامه می‌دهد: «هر هفته در بازی‌های خارج از خانه مقابل شما می‌نشینم و شما می‌گویید که تیم شما توان مقابله با بازی خشن حریفان را ندارد. ولی آیا تا به حال دیده‌اید کسی اخراج شود؟ آیا می‌خواهید من هم بازیکنانم را بعد از بازی به شما نشان بدهم؟ این اخراج شبیه یک جوک است.

خیلی خوشحال می‌شوم که در بازی‌های خارج از خانه ما هم، بازیکنان حریف را اینگونه اخراج کنند.» آدبایور هم با انتقاد از بزرگنمایی آربلوا می‌گوید: «مدافع آنها طوری خودش را به زمین زد که انگار به او چاقو زده بودم. نمی‌توانم بگویم که او فریبکار است، ولی کار او جوانمردانه نبود. بابت این اخراج خیلی ناراحت شدم. امیدوارم داور با دیدن صحنه بازی از تلویزیون متوجه اشتباهش بشود.»

اما آنچه از این لحظه اتفاق افتاد، غیرمنتظره بود. پیش‌بینی می‌شد لیورپول که به عنوان صدرنشین به ورزشگاه امارات آمده بود شروع به حمله کند ولی با وجود برتری عددی ریسک نکرد و به دفاع پرداخت. در عوض، این آرسنال بود که با 10 نفر حمله می‌کرد. ونگر در این مورد می‌گوید: «مطمئن نیستم که آنها چرا برای پیروزی تلاش نکردند. نمی‌دانم خسته بودند یا می‌ترسیدند روی ضدحمله گل بخورند.

می‌دانم که یک یا دو بازیکن آنها دچار گرفتگی عضله شده بود. ما چند ضدحمله هم داشتیم و شاید آنها خطر را حس کرده بودند.» ونگر معتقد است که لیورپول در آینده امتیازات زیادی از دست خواهد داد: «لیورپول تا اینجا امتیازات زیادی از دست داده و در آینده هم امتیاز از دست خواهد داد. آنها 4 تساوی خانگی داشته‌اند و چه دلیلی وجود دارد که این اتفاق تکرار نشود. به همین دلیل معتقدم که آنها در نیم‌فصل دوم امتیازات زیادی از دست می‌دهند.»

ونگر: هنوز شانس قهرمانی داریم

این تساوی موجب شد تا آرسنال در 8‌  امتیازی لیورپول باقی بماند، با این وجود ونگر هنوز شانس‌های تیمش برای قهرمانی را از دست‌رفته نمی‌بیند: «ما از نبرد خارج نشده‌ایم. سرنوشت قهرمانی در ماه مه مشخص می‌شود و ما هنوز در ماه دسامبر هستیم. تا زمانی که از نظر ریاضی شانس داشته باشیم، به تلاش‌مان ادامه می‌دهیم.»

اما سامی لی، دستیار بنیتس که در این بازی هدایت لیورپول را برعهده داشت، از این نتیجه خوشحال است. او درباره بنیتس که با تلفن دائما با نیمکت در تماس بود، به شوخی می‌گوید: «فکر می‌کنم هزینه تلفن این ماه او خیلی زیاد شود. تکنولوژی کمک کرد که مشکلی احساس نکنیم. امیدوارم او هرچه زودتر کاملا بهبود یابد و برای تقویم فشرده‌ای که داریم، آماده شود.»

لی درباره نظر بنیتس درباره نتیجه اضافه می‌کند: «او خوشحال بود. او به بچه‌ها پیام داد که این یک امتیاز ارزشمند مقابل یک تیم خیلی خوب است. هرچند بچه‌ها از این تساوی کمی ناراحت هستند، ولی باید از آرسنال بابت اینکه با یک یار کمتر به خوبی جنگید، تمجید کرد.» لی درباره شانس قهرمانی آرسنال پس از این تساوی می‌گوید: «من احترام زیادی برای باشگاه آرسنال قائلم و نمی‌توانم چنین چیزی بگویم. در ماه دسامبر هیچ چیزی مشخص نیست و به هیچ‌وجه نمی‌توان گفت که آنها از نبرد خارج شده‌اند.»

کد خبر 71338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز