رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا از رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی در سه رنگ و رده خبر داد. سرهنگ محسن صوفی می گوید: در صورت تصویب و اجرایی شدن این پیشنهاد پلیس راهور، گواهینامه‌های راهنمایی و رانندگی در ۳ رنگ و رده رنگ‌بندی می‌شود و به تناسب عدم تخلف رانندگان، رنگ گواهینامه ارتقا می‌یابد.

به گزارش همشهری آنلاین، با انجام رنگ‌بندی گواهینامه‌ها و تشویق برای ارتقا به رده و رنگ بالاتر، رانندگان به سمت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم تخلف ترغیب می‌شوند.

بر اساس ماده ۲۱ و ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، میزان جریمه‌ها به تصویب هیئت دولت می رسد و هر سه سال یک بار امکان تعدیل جریمه‌های رانندگی وجود دارد. بنا به وظیفه پیشنهاددهندگی خود، افزایش میزان جرایم را با تمرکز به تخلفات حادثه‌ساز پیشنهاد داده است که باید در هیئت وزیران تصویب شود.

طرح «همیاران پلیس» یکی از اقدامات شاخص، موفق و اثرگذار پلیس راهنمایی و رانندگی بود و با کمک آموزش و پرورش انجام شد و اجرای این طرح نشان داد که تذکر توسط کودکان خانواده در کاهش تخلفات رانندگی والدین نقش دارد. مرحله اول طرح «بانوان فرهنگ‌یار ترافیک» با توجه به نقش آموزشی و فرهنگی بسیار خوب بانوان در بسیاری از موسسات آغاز شده است.

کد خبر 713108
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • نورگل IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    مطمئن هستید این رنگ بندی جواب میده؟ الآن بچه‌ها هم به کارت صد آفرین، واکنش نشان نمیدهند چه برسه به رانندگان بزرگسال!