مسیح علینژاد که به عنوان عامل سرویس‌های خارجی همواره سعی در ایجاد دوقطبی‌های اجتماعی کاذب در جامعه ایران داشت، در آشوب‌های اخیر کاملاً در حاشیه قرار گرفت.

مسيح علينژاد

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: روز گذشته رضا حقیقت‌نژاد از خبرنگاران بدنام ضدانقلاب به دلیل بیماری سرطان در بیمارستانی در آلمان مرد. وی که سابقه سردبیری در رسانه معاند و سعودی «ایران وایر» و همچنین فعالیت در ارگان فارسی‌زبان وابسته به سازمان جاسوسی امریکا -رادیو فردا- را داشت، از جمله عوامل پروژه‌های رسانه‌ای دشمنان ملت ایران بود.

کارنامه سیاه او علیه ایران دربرگیرنده توهین به مقدسات، هتاکی به شهدای مقاومت از جمله حاج قاسم سلیمانی و همراهی با رسانه ضدایرانی عربستان سعودی نیز بوده است.  

حقیقت‌نژاد همچنین در جریان اغتشاشات اخیر در حالی که روزهای آخر عمرش را سپری می‌کرد، همچنان یکی از نیروهای رسانه‌ای امریکا در عملیات روانی علیه ایرانیان شناخته می‌شد.  

وی از جمله خبرنگاران وابسته‌ای بود که تلاش داشت تا پروژه ناامنی گسترده در ایران را ترویج کند و نقشه دشمنان برای تجزیه‌طلبی را منکر شود.

عصبانیت وی از بالا بردن عکس سردار سلیمانی در جریان حضور رئیس جمهور در سازمان ملل با تشویق وی به توهین و آتش زدن عکس قهرمان ملی ایرانیان را می‌توان نمونه‌ای دیگر از کینه وی به مردم ایران دانست.  

البته با وجود این کارنامه سیاه رسانه‌ای از حقیقت‌نژاد، برخی رسانه‌های داخلی مانند ایران تایمز، عصر ایران، اصلاحات نیوز، دنیای اقتصاد و اقتصادنیوز به انتشار متنی مشترک در خصوص مرگ وی پرداخته و او را باعنوان «روزنامه‌نگار باسابقه» و... معرفی کردند.

این اتفاق همزمان با آن رخ داد که شبکه‌های فارسی زبان بیگانه نیز در گزارش‌های خبری و تصویری متعدد تلاش کردند از او به عنوان خبرنگاری زنده‌یاد نام ببرند.  

عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات اما با اشاره به یکی از توئیت‌های رضا حقیقت‌نژاد که قبلاً از علاقه خود به داستان‌های تخیلی، هیجانی و پلیسی پرویز قاضی سعید گفته بود نوشت: «رضا حقیقت‌نژاد از جمله آرزومندان براندازی جمهوری اسلامی ایران، همراه با ریچارد و لاوسون و سامسون رفت پیش پرویز قاضی سعید. زندگی ابدی در دنیای زرد داستان‌های هیجان زده پلیسی... براندازی که نشانه هایش در توئیت‌های حقیقت‌نژاد دیده می‌شد و یا در آتش سوزی زندان اوین، از همان جنس داستان پلیسی است.»

مسابقه وطن‌فروشی خبرنگاران مزدور

روزنامه ایران همچنین نوشت: در جریان آشوب‌های اخیر رقابت جالبی میان رسانه‌های معاند فارسی‌زبان و خبرنگاران آنها برای خودنمایی مقابل سرویس‌های جاسوسی حامی آنها شکل گرفته است. در همین راستا، کاملیا انتخابی فرد، سردبیر سایت فارسی‌زبان ایندیپندنت در مصاحبه با شبکه سعودی «الحدث» گفته است: «همانطور که روسیه به دلیل مسأله اوکراین تحت تحریم‌های شدیدی قرار گرفت، ایران هم باید تحت تحریم‌های شدید قرار بگیرد».  این خبرنگار باسابقه در عرصه وطن‌فروشی همچنین در مواضعی سعی در پیشی گرفتن از سایر رقبای خود نمود و عنوان کرد: «اگر ایران بر مسأله توسعه تأسیسات هسته‌ای خود اصرار دارد شاید اسرائیل بتواند با کمک امریکا مناطق مشخصی از ایران را بمباران کند.»  گفتنی است کسب درآمد و اخذ پروژه یکی از مهم‌ترین اهداف این خبرنگاران در ازای وطن‌فروشی، اجرای پروژه‌های رسانه‌ای دشمن در بمباران نفرت و شایعه است.

قلبم داره می‌ترکه!

علینژاد که به عنوان عامل سرویس‌های خارجی همواره سعی در ایجاد دوقطبی‌های اجتماعی کاذب در جامعه ایران داشت، در آشوب‌های اخیر کاملاً در حاشیه قرار گرفت. درحالی که این عنصر ضدانقلاب انتظار داشت به پاداش خوش‌خدمتی‌ها به سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به عنوان رهبر اغتشاشات معرفی شود، اما در نهایت رسانه‌های وابسته به جریان‌های ضدانقلاب در یک رقابت آشکار و چشم و هم چشمی‌های پنهان، او را به حاشیه رانده و عناصر جدید دیگری را جایگزین او کردند.

به نظر می‌رسد سودای غنیمت و فراهم بودن زمینه برای جذب پول از سرویس‌های خارجی پس از این آشوب‌ها، دلیل اصلی کنار زدن علینژاد بوده است.

 این امر سبب شد علینژاد تقلای بیشتری از خود نشان دهد تا شاید جایگاه ازدست رفته خود در ضدیت با ملت ایران را به دست بیاورد، اما این تقلاها با واکنش منفی کاربران مواجه شد.  

از جمله در شب وقوع شورش در زندان اوین، علینژاد در توئیتر ادعا کرد که از وضع زندانیان ناراحت است و نوشت: «قلبم داره می‌ترکه.» کاربران اما در واکنش، به دیدار اخیر مقامات امریکایی با جمعی از فعالان ضدایرانی حامی تحریم از جمله نازنین بنیادی اشاره کردند که علینژاد جایی در این دیدارها نداشته و به نوعی کنار گذاشته شده است.

تقلا برای سندزدن آشوب‌ها

ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی بشدت به اقدام ضدایرانی اخیر حامد اسماعیلیون، چهره جدید ضدانقلاب خارج نشین واکنش نشان داده و آن را اقدامی، حتی مغایر ادعاهای خود این چهره‌ها، ارزیابی کردند. اسماعیلیون اخیراً خواستار جمع‌آوری امضاها از سوی ایرانیان خارج از کشور شده تا به اصطلاح از کشورهای غربی بخواهند سفرای خود را از تهران فرا بخوانند.

 کاربران معتقدند این اقدام مقدمه سیاست‌های جنگ‌طلبانه امریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران است یا اینکه در کمترین حالت، باعث افزایش رنج ایرانیان به دلیل تحریم خواهد شد. یک کاربر در این باره نوشت: «خیلی ممنون جناب اسماعیلیون که نقاب برانداختید و تکلیف ما را با خودتان مشخص کردید.»  

یا کاربر دیگری اقدام این عنصر ضدایرانی را به منزله تلاشی برای رهبر اپوزیسیون خارج نشین شدن دانست و نوشت: «برخی از حرکت‌هایی که این ور آب در رابطه با ایران صورت می‌گیره بیشتر از اینکه مربوط به ایران باشه، مربوط به سنگربندی‌های سیاسی و جذب نیرو از میان جامعه مهاجران نسل اولی و دومی برای احزاب محافظه‌کار سیاسی راست در اروپا و امریکا و کانادا و... است.» و در نهایت کاربری تأکید کرد که «با هر نگاه، با هر میزان از خشم و نفرت، با وجود هر مسأله، تحریم‌خواهی برای ملت، هیچ قرابتی با شرافت و وطن دوستی ندارد.»

کد خبر 713056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 22
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    59 13
    حالا برا اون دنیا دفتر حساب و کتاب خودشو باز کنه،نوبت مسیح علی نژاد هم میشه،نوبت تک تک آدم ها،خدا با هیچ کی تعارف نداره رهبر دنیا باشی یه روزی تشریف می بری
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    39 9
    لطفا پاسخ بدهید: اقای حقیقت نژاد در رسانه های اصولگرا مثل تهران امروز و همین همشهری کار کرد. در سالگرد حوادث 88 هم در انتشار ویژه نامه ضد فتنه همشهری نقش اساسی داشت. از قضا در زمان شهرداری اقای قالیباف هم جذب شد. حال سوال این است: چه اتفاقی افتاده که چنین فردی به جایی رسیده که از او بعنوان یک خبرنگار بدنام ضد انقلاب یاد می کنید؟
  • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    27 28
    این مسیح علی نژاد و از طریق ونزوئلا .به تهران .میاریم بزودی .چه دیدن داره اون موقع .....
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      17 10
      علی نژاد خبرنگار پارلمانی بود و در همین سیستم کار کرد. چرا در نقطعه فعلی قرار گرفته است؟ مقصر کیست؟
    • رضا IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      18 10
      مقصر محمد خاتمیه استخوان سوز
    • پیمان IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      22 9
      این چه ربطی به موضوع داره خیلی ها اول موافق بودند بعد ها به خطا رفتند و بر عکسشم صادقه مهم اینه که آدم مزدور نمیره
    • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      7 20
      ببین عمو علی، مسیح رو بی خیال. مرغ شده کیلو هفتاد هزاااااااااار تومن! شما اگه خواستی کاری کنی، فقط دوماه، فقط دو ماه نه بیشتر، قیمت مرغ و خیلی چیزای دیگه رو ثابت نگه دار!!! آ ماشاالله آفرین پسر خوب !!!!
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    44 13
    مرگ بر مسیح علی نژد وطن فروش و خائن. و امثالکم که به خاطر پول و مزدوری آمریکا چه ها که نکرده با ایران عزیزمان. انشالله هر چه زودتر به سزای اعمال کثیفشون برسند
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      17 1
      هم این علی نژاد خائن هم اقازاده ها
  • حسن IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    17 25
    با توجه به شناختی که آقای حقیقت نژاد و خانواده وی از نزدیک دارم. ایشان انسان وارسته ای بود. کاش یاد بگیریم به کسی توهین نکنیم و بدانیم کسی که دشمن ماست حتما آدم بدی نبست. ادبیات سخنوری نشان میدهد که چه اندازه ما قابل احترامیم
    • M IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      16 4
      بله ایشون که خیلی وارررررررسته بودن هیچ وقت هم به شهدای وطنشون توهین نکردن ...
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    13 20
    همه بدن .امنه سادات خوبه فقط