یکی از سکانس‌های به یادماندنی فیلم «رستگاری در شائوشنک» اثر محبوب فرانک دارابونت این روزها در شبکه‌های مجازی پربازدید شده است.

رستگاری

به گزارش همشهری آنلاین، سکانسی از فیلم «رستگاری در شائوشنک» ساخته فرانک دارابونت با بازی درخشان مورگان فریمن و تیم رابینز در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار گرفته و وایرال شده است. این فیلم که در پلتفرم‌های داخلی نمایش خانگی هم با ۹۹ درصد بازدید، بالاترین آمار تماشا را به خود اختصاص داده با گذشت بیش از ۲۵ سال از ساخت آن همچنان محبوب مخاطبان، ‌ سینه‌فیل‌ها و منتقدان سینما ودر رده یکی از بهترین فیلم های هالیوود در قرن بیستم است.

اهدای جایزه به مورگان فریمن | تیم رابینز از خاطره‌ها گفت

«رستگاری در شائوشنک» که بر اساس رمان کوتاه «ریتا هیورث و رستگاری در شائوشنک» نوشته استیون کینگ ساخته شده داستان بانک‌داری به نام اندی دوفرین (تیم رابینز) را روایت می‌کند که به اتهام قتل همسرش در بازداشتگاه معروف شائوشنک به حبس ابد محکوم می‌شود. تلاش او برای رهایی از دیوارهای آهنین زندان و ظلم مسئولان زندان با ماجراهای جذابی توام می‌شود که این فیلم را همچنان در بین لیست ۲۵۰ فیلم‌های برتر سایت IMDB قرار داده است.

ببینید |‌ زندان در یک فیلم سینمایی و رستگاری زندانیان | سکانس ماندگار فیلم  رستگاری در شائوشنک
نمایی از سکانس پخش موسیقی در فیلم رستگاری در زندان شائوشنک

یکی از سکانس‌های معروف و ماندگار این فیلم، سکانس پخش موسیقی موتزارت در زندان است. اندی (تیم رابینز)  در این صحنه بعد از این صفحه مورد نظر را پیدا می‌کند و آن را در دستگاه گرامافون می‌گذارد، ‌ میکروفن را کنار دستگاه قرار می‌دهد تا صدا در تمام زندان قابل شنیدن باشد. سکانسی پرتعلیق که برای زندانیان شوق و امید می‌آورد و منتقدان آن را نمادی از صدای رستگاری در فضای سربسته و خفه‌کننده‌ زندان می‌دانند.

این سکانس را در ادامه ببینید.

چرا سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» کسل کننده شده است؟

کد خبر 712821
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha