رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از راه اندازی سامانه هوشمند ارزیابی سفرهای شهری برای تعیین کرایه های تاکسی در ساعات شلوغی خبر داد. وی تاکید کرد که پیش از راه اندازی سامانه ارزیابی، هرگونه افزایش نرخ تاکسی غیر قانونی است و تخلف محسوب می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، هاشمی تشکری توضیح داد: سامانه ای پیش بینی شده که تاکسی ها بتوانند وضعیت ترافیک را رصد کنند و در ساعاتی که برایشان مقرون به صرفه نیست تشویق به ارائه خدمات شوند. ضمن اینکه سامانه هوشمند قرار است نرخ های تاکسی را در پیک ترافیک تهران حداکثر تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

این مدل برای این کار طراحی و اجرایی می شود که ارائه خدمات حمل و نقل شهری به شهروندان در ساعات اوج ترافیک کاهش پیدا نکند. البته تا وقتی مدلهای نرخ شناور تعیین نشده تاکسیرانی و رانندگان به هیچ وجه مجاز به افزایش کرایه ها در ساعات شلوغی نیستند.

در ماده ۲۳ مصوبه شورای شهر تصریح شده که اجرای طرح نرخ شناور در ساعات اوج ترافیک باید حتما بر اساس سیستم هوشمند اجرا شود. این نرخ شناور بر اساس مدلی متناسب با افزایش مدت زمان سفر و حداکثر تا ۳۰ درصد قیمت ها اتفاق خواهد افتاد. سامانه ارزیابی می‌تواند با رصد ترافیک این افزایش را مثلاً ۵ درصد تعیین کند و اجازه افزایش بیشتر کرایه را ندهد.

وی در پایان گفت: سوار کردن ۴ مسافر تخلف آشکار است و مردم باید این تخلف را از طریق سامانه نظارت تاکسیرانی پیگیری کنند.

کد خبر 711711
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha