مطابق گزارش‌های منابع آگاه، آنچه روز گذشته روی داد، اعتراضات موقت و کوتاه بخشی از کارگران قراردادی یک فاز درحال ساخت پتروشیمی بوشهر بوده است.

پارس جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: شبکه تلویزیونی و سایت خبری BBC فارسی و ایران اینترنشنال روز گذشته با ذوق‌زدگی مدعی اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های پارس جنوبی شد و در این خبرسازی تا آنجا پیش رفت که گویی فعالیت این مجموعه عظیم اقتصادی متوقف شده است.

این درحالی است که مطابق گزارش‌های منابع آگاه، آنچه روز گذشته روی داد، اعتراضات موقت و کوتاه بخشی از کارگران قراردادی یک فاز درحال ساخت پتروشیمی بوشهر بوده و ربطی به سایت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی مجموعه عظیم پارس جنوبی ندارد.

در این باره یک منبع آگاه با تأکید بر اینکه روز گذشته همه فازهای پارس جنوبی پالایشگاه‌ها درحال کار و فعالیت بوده و کوچک‌ترین وقفه‌ای در کار آنها ایجاد نشده است، گفت: حتی یک نفر هم از این مجموعه‌ها به اعتصابات نپیوست و پتروشیمی‌ها به طور کامل در حال فعالیت بودند، فقط در برخی از واحدهای پتروشیمی که هنوز درحال ساخت هستند و به بهره‌برداری نرسیدند، نیروهای کارگری روزمزد دست به اعتصاب زدند.

وی با بیان اینکه در پارس جنوبی به طور متوسط روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر مشغول کار هستند، اضافه کرد: کسانی که دست از کار کشیدند و برای مدتی کوتاه وارد اتوبانی که محل اصلی رفت و آمد بوده شدند، به لحاظ تعداد حتی اندازه نیروهای یک پالایشگاه هم نبودند.

این منبع آگاه با بیان اینکه در پارس جنوبی، قریب به ۱۵ واحد پتروشیمی و ۲۰ فاز گازی درحال فعالیت است، تصریح کرد: در فازهای گازی حتی یک نفر هم در اعتراض‌ها نبود، اما از میان همه پتروشیمی‌ها، یک واحد پتروشیمی بوشهر است که سه سایت دارد که از این سه سایت، یک سایت در بهره‌برداری کامل است. کسانی که روز گذشته اعتراض و اعتصاب کردند، کارگران روزمزد بخش‌های درحال ساخت پتروشیمی بوشهر بودند.

وی با اشاره به اینکه درحال ساخت بودن به این معنی است که این کارگران، نیروی رسمی این پتروشیمی یا دیگر مجموعه‌های پارس جنوبی نبودند، اظهارکرد: این افراد اغلب نیروی روزمرد هستند که متأسفانه در مواردی حقوق هایشان هم بموقع پرداخت نمی‌شود که احتمالاً همین امر دلیل ترغیب به تجمع روز گذشته این عده از افراد بوده است.

کد خبر 711366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha