دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان گفت: در حال حاضر وضعیت زندان رشت مطلوب بوده و زندانیان به امور روزمره خود مشغول هستند.

زندان

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان همراه با سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان و تعدادی از مسئولان قضایی صبح امروز از زندان مرکزی رشت بازدید کردند.

سید مهدی فلاح میری در حاشیه این بازدید با اشاره به درگیری شب گذشته در زندان مرکزی رشت و با تقدیر و تشکر از حضور به موقع نیروهای نظامی و انتظامی، اظهارکرد: در حال حاضر وضعیت زندان رشت مطلوب بوده و زندانیان به امور روزمره خود مشغول هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان، همچنین عنوان کرد: صبح امروز با حضور ریاست کل دادگستری و مسئولان قضایی استان گیلان در بازدید از زندان پس از دیدار چهره به چهره با زندانیان دستورات لازم در خصوص رفع مشکلات آنان صادر شد.

دادستان مرکز گیلان نیز با اشاره به درگیری در یکی از بندهای زندان لاکان رشت گفت: به دلیل ممانعت از خدمات رسانی به مجروحان توسط زندانیان، برخی از مجروحان فوت کرده اند.

سید مهدی فلاح میری با اشاره به اینکه تعدادی از زندانیان بند ۸ زندان لاکان رشت که محکوم به قصاص قتل عمد هستند بر اثر اختلافات شخصی با هم درگیر شدند، ادامه داد: با بالا گرفتن درگیری این افراد، منازعه و دعوا به راهروی زندان کشیده شد و با پیوستن تعداد دیگری از زندانیان، فضای این بخش از زندان رشت متشنج شد.

‌وی با بیان اینکه در این ناآرامی، تعدادی از زندانیان تأسیسات موجود در راهرو و سالن زندان را تخریب کردند اظهار داشت: در پی این واقعه پلیس در محل حاضر شد و برای آرام و پراکنده کردن زندانیان از گاز اشک آور استفاده کرد.

دادستان مرکز گیلان اضافه کرد: متأسفانه با توجه به قطعی برق به جهت تخریب تأسیسات توسط آشوب گران و ممانعت از خدمات رسانی به مجروحان توسط زندانیان، برخی از مجروحان فوت نموده و مابقی جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

وی در پایان افزود: در حال حاضر با تلاش مأمورین و مسئولین زندان وضعیت زندان عادی شده و فعالیت‌های روزمره زندانیان ادامه دارد.

کد خبر 711287
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha