وزیر کشور با بیان اینکه آرامش در سیستان و بلوچستان حاکم است، گفت: مزدوران تجزیه‌طلب نمی توانند در صفوف به‌هم‌پیوسته ملت رخنه کنند.

احمد وحیدی

به گزارش همشهری آنلاین، احمد وحیدی روز پنج‌شنبه در جریان سفر به زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سفر به دنبال حوادث تلخی که در شهر زاهدان اتفاق افتاد و به مردم، دستگاه‌های دولتی و خدمات عمومی خسارت‌های زیادی زده شد، صورت گرفت.

وی با اشاره به تخریب‌هایی که در جریان حوادث زاهدان رخ داد، بیان کرد: در این اغتشاشات عده‌ای از هم‌وطنان ما جان باختند که این حادثه تلخ نیاز داشت که از نزدیک بررسی و با اطراف موضوع گفتگو شود و به‌منظور بررسی ماجرا از نزدیک به زاهدان سفر کردم.

وحیدی افزود: برنامه ما این است که موارد مختلف را از نزدیک بررسی بیشتری کنیم و ابعاد ماجرا را از نزدیک ملاحظه و مشاهده کنیم.

اقدامات زاهدان توسط گروهی اغتشاشگر و آشوبگر رخ داد

وزیر کشور یادآور شد: این اقدامات توسط گروهی اغتشاشگر و آشوبگر رخ داد که متأسفانه خسارات زیادی به شهر زاهدان وارد کردند. این حادثه خیلی دردناک بود که تسلیت می‌گویم به همه خانواده‌هایی که داغدار شدند و در غم آن‌ها شریک هستیم.

وی بیان کرد: صحنه‌های بدی در جریان حادثه زاهدان اتفاق افتاد، هم صحنه‌هایی که مدافعان امنیت کشور موردحمله واقع شدند و هم مردم بلوچ ما دچار خسارت‌هایی شدند. به مردم بلوچِ شریف و بزرگوار که با خونگرمی خودشان حافظ مرزها بودند و نقش بسیار بزرگی در تحکیم نظام جمهوری اسلامی داشتند و به نظام عشق می‌ورزند تسلیت عرض می‌کنیم.

وحیدی ابراز امیدواری کرد با پیگیری مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده، برطرف شود و با آرامش و طمأنینه‌ای که در استان حاکم شده است بتوان کار توسعه و پیشرفت استان را دنبال کرد.

دشمن نمی‌تواند وحدت بلوچ و غیر بلوچ و آرامش و رشد را ببیند

وی گفت: آنچه مهم است دشمنان امنیت؛ چه آنانی که در قالب دولت‌های حامی تروریست هستند و چه تروریست‌های آن‌سوی مرزهای کشور در کمین‌اند، وحدت بین شیعه و سنی سیستان و بلوچستان را هدف قرار دهند و نمی‌توانند وحدت شیعه و سنی، وحدت بلوچ و غیر بلوچ و همچنین آرامش و رشد را ببینند.

وزیر کشور ادامه داد: در آستانه هفته وحدت هستیم و باید این وحدت و یکپارچگی که همه ما پیرو مکتب دین مبین اسلام هستیم و همه ما به نبی اکرم (ص) عشق می‌ورزیم را به منصه ظهور برسانیم و نشان دهیم که هیچ دشمنی نمی‌تواند وحدت عمیق ما را در بین طوایف، اقوام مختلف و بین مذاهب کشور دچار اختلاف کند.

وی افزود: ما باید همچون گذشته نشان بدهیم که هیچ دشمنی نمی‌تواند این وحدت عمیق ما را بین طوایف مختلف، بین مذاهب مختلف و اقوام مختلف در کشور خدشه‌دار کند.

آرامش در سیستان و بلوچستان حاکم است

وحیدی تأکید کرد: توطئه‌های دشمنان چه حامیان غربی و چه استکباری و صهیونیستی آن‌ها و چه مزدوران تجزیه‌طلب آن‌ها نخواهند توانست که در صفوف به‌هم‌پیوسته ما رخنه کند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر آرامش در سیستان و بلوچستان حاکم است و امیداوریم در سایه این آرامش کار توسعه و پیشرفت این استان را با قدرت دنبال کنیم.

کد خبر 710395
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha