عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت، اجرای شبکه ملی اطلاعات حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته و هدف این است که شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن را در گستره جغرافیایی ایران فراهم شود تا انواعی از خدمات پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

عیسی زارع پور

به گزارش همشهری آنلاین، زارع‌پور روز سه شنبه پس از حضور در نشست مشترک کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: «امروز جلسه مشترک کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی برگزار شد و به دغدغه نمایندگان مجلس درباره میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات، اقدامات وزارت ارتباطات و دستگاه‌های مرتبط برای حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی و حل مشکل ارتباطات پاسخ داده شد.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: «در راستای اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی، اجرای شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور از ابتدای دولت در دستور کار قرار گرفت و اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است؛ هدف این است که شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن را در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران با سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه برای مردم فراهم شود تا بر روی آن انواعی از خدمات پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.»

زارع‌پور با بیان اینکه تمام سرورها و خدمات داخلی کشور به صورت ۱۰۰ درصدی در حال فعالیت است، گفت: «ما ظرفیت‌های داخلی بسیار خوبی در همه بخش‌ها داریم، در حالیکه پلتفرم‌های آمریکایی در بسیاری از کشورهای اروپایی، موضوعات خرید و فروش، جابه جایی مسافر و... را در برگرفته‌اند. ما امروز ظرفیت‌های بومی خودمان را داریم که در حال کار هستند.»

کد خبر 710182
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    اینترنت را به روی مردم بستن بعد میگن اینترنت ملی اینترنت ملی اصلا مفهوم اینترنت را نمی فهمید. اینترنت ملی دیگه چه واژه ای هستش ؟
  • ناشناس IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 0
    شماازفضای مجازی واهمه دارید،بقیه صحبتهاتوجیهات برای افکارعمومی است