همیشه برای از بین بردن مورچه‌ها نیاز به استفاده از مواد سمی نیست. روش‌های طبیعی و آسانی هم وجود دارد تا این حشرات را فراری دهید. در این مطلب با ۱۴ ترفند ساده برای دفع سریع مورچه‌ از خانه آشنا می‌شوید.

چگونه-مورچه-ها-را-از-خانه-فراری-دهیم؟.jpg

به گزارش همشهری آنلاین، حتما با تبلیغات مختلفی برای نابودی مورچه‌ها مواجه شده‌اید؛ تبلیغاتی که مدام به ما یادآوری می‌کنند از بین بردن مورچه‌ها و حشرات خانگی به سادگی انجام نمی‌شود و باید حتما خانه را سمپاشی کرد. برای از بین بردن مورچه‌ها همیشه نیاز به استفاده از مواد سمی نیست. روش‌های خانگی و آسانی هم وجود دارد که می‌شود مورچه‌ها را بدون استفاده از مواد سمی فراری داد.   

معمولا در فصل مرطوب مورچه‌ها زیاد می‌شوند که گاهی خلاصی از دست آنها سخت‌تر هم می‌شود. یکی از معضلات اصلی هجوم مورچه‌ها به خانه به جز گزیدگی حمله آنها به مواد غذایی است. کافی است کمی خرده یا تکه‌های غذا روی زمین ریخته شده باشد و نتوانید بالافاصله آنها را جمع کنید؛ آن وقت با هجوم مورچه‌ها مواجه می‌شوید. یا اگر مواد غذایی را همیشه در ظروف در بسته نگهداری نکنید، با این مشکل رو به رو می‌شوید.  

با برخی روش‌ها و راه حل‌های طبیعی می‌توان مورچه‌ها را دفع کرد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود.

۱۴ ترفند ساده برای دفع سریع مورچه‌ از خانه

۱. سرکه

معمولا بیشتر ما در خانه سرکه داریم. می‌توان با این ماده طبیعی مورچه‌ها را دفع کرد. بوی تند سرکه مورچه‌ها را فراری می‌دهد. برای این کار مقدار برابر آب و سرکه‌ سفید را در یک بطری اسپری با هم مخلوط کنید. محلول سرکه را روی تمام نقاط ورودی مورچه‌ها اسپری کنید و چند روز این کار را تکرار کنید تا مورچه‌ای باقی نماند. بهتر است این محلول را دور تا دور پایین دیوارهای خانه و آشپزخانه‌تان بریزید که احتمال موجود مورچه در این قسمت‌ها بیشتر است.

۲. آب و مایع ظرفشویی

ترکیب آب و صابون یا مایع ظرفشویی هم برای دفع مورچه ها جوابگوست. یک بطری اسپری را با کمی مایع ظرفشویی و آب گرم پر کنید و چند روز در نقاطی که مورچه‌ها در تردد هستند اسپری کنید.

۳. آب لیمو

ترکیب آب و لیمو نیز برای نابودی مورچه‌ها مناسب است. مقدار مساوی آب و آب لیمو را در یک بطری اسپری بریزید و در نقاط تردد مورچه‌ها اسپری کنید.

۴. دارچین

دارچین به دلیل بوی تندی که دارد برای فراری دادن مورچه‌ها مناسب است. حدود نصف قاشق دارچین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و با کمک یک دستمال تا چند روز روی نواحی رد مورچه بکشید.

۵.  نعناع

نعناع هم دافع طبیعی مورچه‌ها است. زیرا این سبزی بوی تندی دارد که توانایی بویای مورچه‌ها را مختل می‌کند.  

۶. فلفل سیاه

یکی از چیزهایی که برای دور نگه داشتن مورچه‌ها بسیار موثر است فلفل سیاه است. با پاشیدن فلفل سیاه در مکان‌هایی که مورچه‌ها حضور دارند به راحتی از دست مورچه‌ها خلاص شوید.

۷. پوست خیار

مورچه‌ها نمی‌توانند طعم خیار را تحمل کنند. استفاده از پوست خیار هم روشی بسیار ساده و راحت برای فراری دادن مورچه‌هاست. یک خیار را پوست بگیرید و پوست آن را در نقاطی که رد مورچه وجود دارد قرار دهید. حتما  هر روز پوست خیارها را عوض کنید تا زمانی‌ که اثری از این حشرات نباشد.

۸. پودر بچه

اگر مسیر ورودی مورچه‌ها را می‌شناسید بهتر است از پودر بچه استفاده کنید. مقداری پودر بچه را در نقاط ورودی بریزید تا مسیر مورچه‌ها را مسدود کند.

۹. خاک دیاتومه

خاک دیاتومه یک راه حل شگفت‌انگیز برای از بین بردن مورچه‌هاست که به‌صورت طبیعی مورچه‌ها را فراری می‌دهد. مقداری از خاک دیاتومه را در مسیر رد مورچه‌ها بریزید، دقت کنید این خاک نباید خیس باشد.

خاک دیاتومه فورا مورچه‌ها را نمی‌کشد اما مشکل هجوم آن‌ها را طی چند روز حل می‌کند. این پودر نرم، لیپیدهای لایه‌ خارجی براق پوسته‌ حشرات را جذب می‌کند و باعث کم‌آبی آن‌ها و کشتن‌شان می‌شود.

۱۰. تفاله‌ قهوه

بوی قهوه هم می‌تواند مورچه‌ها را فراری دهد. اگر اطراف و پای دیوارهای خانه و جای عبور مورچه‌ها تفاله‌ قهوه بریزید، کفایت می‌کند.

۱۱. نمک

 نمک اگرچه باعث مرگ مورچه‌ها نمی‌شود، اما محلول نمک به عنوان دفع‌کننده مورچه‌ها مناسب است، زیرا مورچه‌ها از از هر محلی که با محلول نمک اسپری شده باشد رد نمی‌شوند. می‌توانند در طول ترک‌های راهرو یا کناره‌های خانه که مورچه‌ها حضور دارند نمک بپاشید.  

۱۲. تمیز کردن خانه

ساده‌ترین راه تمیز نگه داشتن خانه است. مورچه‌ها از خودشان رد و اثر بر جا می‌گذارند تا موچه‌های دیگر آن‌ها را دنبال کنند. تمیز کردن خانه و از بین بردن باقیمانده‌  خوراکی‌هایی که بوی آن‌ها مورچه‌ها را به خود جلب می‌کند بهترین گزینه برای فراری دادن مورچه‌هاست.  

۱۳. جوش شیرین

با ریختن کمی جوش شیرین در محل عبور مورچه‌ها هم می‌توان ازدست این حشرات خلاص شوید.

۱۴. پوست مرکبات

برای رهایی سریع از دست مورچه‌ها می‌توان از پوست مرکبات هم استفاده کرد. پوست مرکبات و آب را در یک مخلوط کن با هم ترکیب کنید و آن را در محل عبور مورچه‌ها اسپری کنید.

کد خبر 709969
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    7 0
    من فلفل رو امتحان کردم خیلی خوب جواب داد. مورچه ها فرار کردن
  • علیرضا IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    1 1
    فقط دارچین
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      0 2
      دارچین خوب عمل نمیکنه انگار