مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

پیش از اختراع آسانسور، ثروتمندترین افراد در نزدیک‌ترین فاصله به زمین زندگی می‌کردند و افرادی که وضع مالی ضعیف‌تری داشتند، در طبقات بالاتر سکونت داشتند.

elevator - آسانسور - بالابر

به گزارش همشهری آنلاین، آیا می‌دانید چه عاملی باعث شده تا واحدهای پنت‌هاوس تا این حد گران باشند؟ پاسخ تنها یک چیز است، آسانسور! پیش از اختراع این وسایل بالابر، ثروتمندترین ساکنان یک ساختمان در نزدیک‌ترن فاصله به زمین زندگی می‌کردند و افرادی که وضع مالی ضعیف‌تری داشتند، در طبقات بالاتر سکونت پیدا می‌کردند. این اختلاف تا جایی بود که معمولا آخرین طبقه هر ساختمان، محل اقامت خدمتکار محسوب می‌شد.

در روزگاری که بدون آسانسور، افراد ساکن در طبقات بالا مجبور بودند اثاثیه خود را با زحمت از پله‌ها بالا ببرند، طبقه همکف این امکان را می‌داد تا در سریع‌ترین زمان ممکن رفت و آمد داشته باشند و جابجا شوند.

وقتی امروزه به یک ساختمان مسکونی مرتفع نگاه می‌کنید، متوجه خواهید شد که طبقات بالا به لطف واحدهای پنت‌هاوس بزرگ و مجلل، کمی متفاوت به نظر می‌رسند.

جالب است بدانید که طبقات بالای ساختمان‌های مجلل، برای ثروتمندان در نظر گرفته می‌شود تا بتوانند از بهترین مناظر لذت ببرند. در مرکز منهتن نیویورک، پنت‌هاوسی وجود دارد که بیش از ۹۰ میلیون دلار قیمت دارد. در موناکو نیز، یک پنت‌هاوس به ارزش ۳۳۵ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.

کد خبر 709740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha