همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌های کشور برخی تجمعات در این دانشگاه‌ها شکل گرفت.

اعتراضات در دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری فارس نوشت: با شروع رسمی کلاسهای آموزشی و همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها، صبح امروز برخی دانشگاهها شاهد اعتراضات دانشجویی بود.

دانشجویان شعارهای سیاسی و فرهنگی سر می‌دادند اما بر خلاف اغتشاشات میدانی، خبری از آشوب گری و آتش زدن اموال عمومی نیست. دانشجویان نسبت به عملکرد پلیس و برخوردهای صورت گرفته معترضند و بعضا شعارهای هیجانی و تندی نیز سر می‌دهند.

همزمان تعداد دیگری از دانشجویان نیز نسبت به حرمت شکنی‌ها و آشوبگری‌ها  در محوطه دانشگاه‌ها شعارهایی مبتنی بر نگاه و سلیقه خود سر دادند. در برخی موارد محوطه دانشگاه به عرصه شعاردادن و کنایه زنی‌های دو طیف نسبت به هم تبدیل می‌شد که با پادرمیانی اساتید و دانشجویان سالهای بالاتر برای لحظاتی فروکش می‌کرد اما دوباره با بهانه‌ای از سر گرفته می‌شد.

فعالان سیاسی معتقدند یکی از راهکارهای مهم اعتراضات صحیح در جامعه بستر دانشگاههاست و با توجه به حداقل بودن امکان سوء استفاده ضدانقلاب و آشوبگران، تقویت چنین بسترهایی می تواند راهگشا باشد. 

اگرچه پس از فروکش کردن هیجانات باید با امتداد دادن چنین اختلاف نظرهایی در برنامه های فکری و علمی تر نظیر کرسی‌های آزاد اندیشی به حل اساسی‌تر مشکلات مورد مناقشه کمک کرد.

اما همزمان با این تجمعات تعداد محدودی در بیرون دانشگاه و حوالی میدان انقلاب اقدام به شعار دادن و برهم زدن نظم عمومی کردند که ماموران انتظامی با آنها برخورد کردند و مانع از تخریب و آشوب شدند. 

مشاهدات فارس حاکی از آن است در تجمع بیرون دانشگاه برخی افراد توسط پلیس بازداشت شده اند.

کد خبر 709372
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • سانی US ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    15 5
    اینا هم جایی رو آتیش زدن
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    30 12
    خیلی جالبید واقعا. دانشجویان و سایر اقشار رو از حق مسلمشون یعنی اینترنت آزاد، محروم کردید و انتظار دارید اعتراضی صورت نگیره؟ عجب!!!
  • رسول IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    16 6
    کی تموم میشه پس؟ خسته شدیم از این شرایط غیر عادی. تمومش کنید