شهردار تهران گفت: ۲ هزار و ۶۰ واحد مسکونی در ۶ هکتار محدوده جنگ‌افزارسازی ساصد با تامین همه سرانه‌های ۷ گانه ساخته می‌شود.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در آیین آغاز ساخت بیش از ۱۰هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن که صبح امروز - شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱- در مجموعه جنگ افزارسازی منطقه ۱۳ برگزار شد، اظهار کرد: آرزومندم شنبه های امید و افتخار که به همت و اراده شورای شهر دنبال می شود بتواند لبخند بر لبان مردم بنشاند. هر چند هر چه تلاش کنیم نمی‌توانیم گوشه‌ای از بزرگی‌های مردم را جبران کنیم؛ مردمی که با افتخار هر امتحانی را پشت سر می‌گذارند.

او با تشکر از وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای همکاری با مدیریت شهری افزود: این تعامل آنقدر خوب است که منجر به پیشبرد گشایش‌های جدی در سطح شهر می شود. مثلا با تفاهم در پادگان جی امکان باز کردن یکی از گره های کور غرب تهران فراهم می‌شود. امروز نیز با تفاهم جدی در این نقطه از شهر، از ۱۷ هکتار مجموعه جنگ افزارسازی، ۱۱ هکتار آن به فضاهای عمومی اختصاص پیدا خواهد کرد و چهره دیگری از شهر در این نقطه به نمایش در خواهد آمد.

ساخت ۲ هزار و ۶۰ واحد مسکونی در ۶ هکتار 

زاکانی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۰ واحد مسکونی در ۶ هکتار این مجموعه با تامین همه سرانه‌های ۷ گانه ساخته می‌شود، گفت: همچنین در آستانه بررسی موضوع مورد تفاهم در دوشان تپه در کمیسیون ماده پنج هستیم که آن اتفاق نیز بن بست‌های مرتبط با منطقه در خیابان‌های پیروزی و دماوند را خواهد شکست که امیدواریم به سرعت زمینه رسیدگی به آن فراهم شود و بتوانیم این تحول خاص را در شرق تهران ببینیم.

او درباره شنبه‌های امید و افتخار گفت: وقتی بسته موضوعات خدمتی که در هر شنبه افتتاح می‌شود و ۸۰ درصد آن اختتام پروژه و ۲۰ درصد آن شروع است را می‌بینیم متوجه می‌شویم که همه ابعاد نیازهای مردم را هدف گذاری کرده است. بر هم انباشتگی مشکلات آنقدر زیاد است که اراده بلند و گام‌های بلندی را می‌طلبد، بنابراین افتخار می‌کنیم که در دوره‌ای که دولت انقلابی، فعال و تلاشگر در عرصه ‌ای مختلف کشور است و مجلس و همه دست اندرکاران کشور در مسیر خدمتگزاری گام‌ برمی‌دارند، ما هم بتوانیم پیشران این تحولات قرار گیریم.

جزئیات افزایش طبقات در بافت فرسوده

زاکانی با بیان اینکه تلاش ما معطوف به این شد که بتوانیم در ارائه مشوق‌ها و خدماتی که برای مردم جذابیت برای ساخت ایجاد می‌کند، نسبت به افزایش طبقات نیز توجه کنیم، افزود: در خصوص ماده ۱۵ و افزایش طبقات در بافت‌های فرسوده، بین ۵۰ تا ۱۰۰ متر مجوز ساخت ۴ طبقه داده می‌شود و بالای ۱۰۰ متر یک طبقه تشویقی و بالای ۴۰۰ متر به شرط تامین معبر ۸ متر دو طبقه تشویقی داده خواهد شد.

شهردار تهران درباره خانه های بن بست نیز گفت: اگر مجموعه ای در یک معبر بن‌بست به ساخت اقدام کند، آن فضا به محیط ساخت آنها اضافه می‌شود و ناظر به سرانه‌های تأمینی در بافت فرسوده نیز یک توجه ویژه ای شد.

باید مسکن از شرایط کالای سرمایه‌ای خارج شود

شهردار تهران خاطرنشان کرد: باید این آرزو که ۶۶ سال طول بکشد که یک نفر صاحب خانه شود یا ۶۵ درصد حقوق یک فرد برای مسکن هزینه شود را منتفی کرده و به جای آن تهیه مسکن را به یک واقعیت دست یافتنی تبدیل و شرایط نرخ مسکن را تعدیل کنیم تا مسکن از شرایط کالای سرمایه ای خارج شود.

او در پایان با اشاره به بی‌توجهی به بافت‌های فرسوده در کشور در گذشته گفت: سرمایه گذاری در نقاط جدید در صورت نیاز خوب است اما اولویت اصلی ما بافت های فرسوده ای است که تهدید جان مردم است، ضمن اینکه در بافت فرسوده همه امکانات و اقتضائات ساخت وجود دارد و به ایمنی شهر نیز کمک می کند.

کد خبر 709352
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha