ستاره کشتی ایران می گوید پیش از این روزهای سختی را بعد از مصدومیتش سپری کرده است.

کامران قاسمپور

به گزارش همشهری آنلاین ​کامران قاسم‌پوردر مورد مبارزه فوق‌العاده‌ای که در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم مقابل جی‌دن کاکس آمریکایی داشت، گفت: پارسال هم با این حریف کشتی گرفته بودم و تا امسال روی کشتی‌اش زیاد کار کردیم. سال قبل یک جاهایی گیر داشتم که حداقل ۳-۴ ماه آخر اردو خیلی روی آنها تمرین کردیم. خود آقا پژمان (درستکار) این نکات را به من می‌گفت.

قاسم‌پور در مورد اینکه عده‌ای می‌گفتند بعد از شکست غالب ملی‌پوشان مقابل حریفان آمریکایی، وی با شیوه و آنالیز خودش موفق به شکست کاکس شده است، خاطرنشان کرد: من نه آدم چابلوسی هستم و نه در این زمینه به بقیه کار دارم. من در مورد شرایط خودم و کشتی‌ام حرف می‌زنم. شرایط بدنی خودم هم خوب بود و دقیقا همان چیزی که قبلا کار کردم را روی تشک پیاده کردم. من راجع به خودم می‌توانم حرف بزنم. کاکس از چپ به راست می‌پرید و اقدام به زیرگیری می‌کرد، اما در کل ۶ دقیقه، خصوصا در آن ثانیه‌های آخر زیرکتف می‌رفتم که چپ و راست نشوم، ما روی این خیلی کار کرده بودیم. کاکس چهار دست و پا می‌نشت و خاک نمی‌شد، در این خصوص هم علیرضا دبیر یک حرکت به من گفت که خیلی به کارم آمد.

وی با انتقاد از کسانی که عملکرد تیم ملی کشتی آزاد را در بلگراد زیر سوال می‎برند، گفت: چرا می‌گویند تیم نتیجه نگرفت؟ تیم ما با ۹ کشتی‌گیر روی تشک رفت و ۷ مدال گرفت، کجای این نتیجه می‌تواند بد باشد؟ ما دو طلا داشتیم. هیچ کسی هم کم‌کاری نکرد، یک سال‌هایی بود که ما در ۱۰ وزن ۴ رده سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان فقط یک طلا گرفتیم، یعنی در ۴۰ وزن یک طلا ولی در همین جهانی بلگراد در ۹ وزن ۲ طلا گرفتیم، آیا این کارنامه بدی است؟ واقعا انتظار دارند ۱۰ وزن مدال بگیرند؟ تا امروز شده که در ۱۰ وزن جهانی ما مدال بگیریم؟ برگردیم به قبل‌تر، قبل از اسلو، چه زمانی مدال‌های بیشتری گرفتیم؟

ملی پوش ایران: مثل کارگر روزمزد با من برخورد کردند | در اردوی تیم ملی لنگ می زدم اما...

قهرمان امیدهای جهان که سال ۲۰۱۸ تنها کشتی‌گیری در ۴ رده سنی بود که مدال طلای جهانی گرفت با اشاره به آسیب‌دیدگی زانویش در آن برهه زمانی تصریح کرد: من با رباط پاره بودم،ACL داخلی من پاره بود، کسی به من زنگ نمی‌زد که مرده‌ای یا زنده. مثل یک کارگر با من برخورد شد که کارشان که تمام شد، دیگر با من کاری نداشتند. هیچ کسی نپرسید چه کردی، پایت چه شد، کجا هستی. خدا پدر علیرضا دبیر را بیامرزد و مادرش را حفظ کند که وقتی آمد کارم را پیگیری کرد.

در اردو داشتم شَل می‌زدم، صدایم کرد و گفت پایت چه شده؟ تو باید مدال بگیری، چند سال پشت خط ماندی اما باید مدال‌هایت را بگیری. بعد زنگ زد به دکتر کیهانی و برایم نوبت گرفت و با ماشین فدراسیون من را آنجا فرستاد. نه تنها من، بلکه هر کسی از بچه‌ها آسیب می‌بیند او این کار را می‌کند و خودش از دکتر کیهانی وقت گرفت و با ماشین فدراسیون بچه‌ها را آنجا می‌فرستد. علی دبیر من را جمع کرد، آن زمان کسی جواب من را نمی‌داد که بخواهم کار مصدومیتم را پیگیری کنم.

قاسم‌پور با اشاره به همه مربیانی که برایش زحمت کشیده‌اند، در مورد اینکه وقتی یک کشتی‌گیر نتیجه می‌گیرد خیلی‌ها به دنبال این هستند که این موفقیت را به نام خود بزنند، گفت: هر کسی در یک مقطعی برای من زحمت کشیده، از مربی شهرم، استانم و حتی همه آنهایی که مقطعی در هر رده سنی بودند و برایم زحمت کشیدند، ممنونم، قدردان همه‌شان هستم ولی آن موقعی که آن اتفاقات رخ داد و آسیب دیدم هیچ کسی دور من نبود. موقعی که به مشکل خوردم کسی حمایتم نکرد. من اصلا به این کاری ندارم که پشت خط ماندم، از آسیب‌دیدگی‌ام می‌گویم. خدا نکند برای هیچ ورزشکاری این اتفاق بیافتد، چنان دورش خلوت می‌شود که انگار در صحرا و برهوت گیر افتاده و آن وقت است که تو هیچ وقت دستی که دستت را گرفته فراموش نمی‌کنی. کسی که دست من را گرفت، خودش زجر کشیده ورزش بود که آمد و برایم دلسوزی کرد. من هیچ‌وقت یادم نمی‌رود که با ماشین فدراسیون من را  برای فیزیوتراپی می‌فرستاد تا پایم خوب شود.

دارنده ۲ مدال طلای کشتی جهان در خصوص اینکه کاکس بعد از شکست سال گذشته به او وعده انتقام داده بود، گفت: من یک اخلاقی دارم، اینکه اصلا به این حرف‌ها توجه نمی‌کنم، من فقط به خودم و کشتی‌ام فکر می‌کنم و همیشه هم سعی کردم که بهترینِ خودم باشم و کارم را پیش ببرم. اگر حریف از من بهتر و آماده‌تر باشد، می‌برد، هر کسی که زحمت بیشتری کشیده باشد، نتیجه می‌گیرد. من تحت تاثیر حرف‌ها قرار نمی‌گیرم. برای ثانیه به ثانیه کشتی با کاکس تمرین کرده بودم، شرایط‌ بدنی‌ام هم خوب بود و آمادگی کامل داشتم هم از نظر بدنی و هم فنی، روی تشک همان‌ها را پیاده کردم.

قاسم‌پور درباره اینکه گفته می‌شود او در جام‌جهانی آمریکا در ۸۶ کیلوگرم کشتی خواهد گرفت، عنوان کرد: اصلا چنین حرفی مطرح نشده، من تمرکزم همچنان روی ۹۲ کیلوگرم است و تا سال آینده هم در همین وزن کشتی خواهم گرفت. اول باید تمام تلاشم را انجام دهم و خدا هم کمکم کند که دوباره ملی‌پوش شوم و بعد در جهانی ۲۰۲۳ در همین ۹۲ کیلو کشتی خواهم گرفت. بعد براساس شرایط تصمیم می‌گیرم.

این کشتی‌گیر جویباری در خصوص اینکه تکرار طلا در بلگراد سخت‌تر بود و یا کسب اولین طلایش در اسلو؟، گفت: تکرارش یک جورهایی سخت‌تر بود. من خیلی خوشحال بودم که توانستم آن مدال را تکرار کنم، وقتی مدال را تکرار می‌کنی درواقع خودت را اثبات کرده‌ای. به نظرم بار دوم سخت‌تر بود و من آن لحظه از این خوشحال بودم.

وی که حریف آمریکایی را در فینال کاملا عاجز کرده بود، افزود: من معمولا به حریف و اینکه با چه کسی کشتی دارم اصلا فکر نمی‌کنم، روی خودم و کاری که باید انجام دهم زوم می‌کنم. اینکه بعد از مبارزه از خودم راضی باشم و بهترین کاری که می‌توانم انجام دهم را در کشتی پیاده کنم. خداراشکر که بعد از مبارزه با کاکس، از خودم و نوع کشتی گرفتنم راضی بودم.

قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جهان با اشاره به واکنش پژمان درستکار بعد از بردش مقابل کاکس گفت: مثل یک پدر از پیروزی پسرش خوشحال شد. او با همه ما همینطور برخورد می‌کند. روز اول از شدت خستگی و فشار سرم زده بود و حالش بد شد. چند ماهی دور از خانواده همه تمرکزش روی مسابقات بود. آن لحظه که کشتی‌گیر قهرمان دنیا می‌شود برای مربی لحظه خیلی شیرینی است. تیم هم نتیجه خیلی خوبی گرفت، اینکه برخی انتقاد می‌کنند شاید برای این است که انتظار خیلی بالا رفته است. کسی که کارشناس ورزش و ورزشکار باشد می‌داند گرفتن ۷ مدال در ۹ وزن کار بزرگی است. به هرحال در کشتی برد و باخت هست، برنده و بازنده هست، اگر ما در برخی کشتی‌ها باختیم، خیلی اتفاقات دست به دست هم می‌دهد که یکی می‌بازد. یک وقتی اشتباه فردی است، یک وقتی روز آدم نیست و بد می‌آوری. عوامل مختلفی در باخت تاثیر دارد. باخت همیشه جزئی از ورزش است.

کامران قاسم‌پور در خاتمه در مورد اینکه قصد حضور در لیگ برتر را دارد یا نه، تاکید کرد: فعلا که چند روز استراحت خواهم کرد و بعد کم کم تمرین را شروع می‌کنم. اگر شرایط مهیا باشد و با تیمی به تفاهم برسم در لیگ هم کشتی خواهم گرفت.

کد خبر 708449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    13 0
    خسته نباشی دلاور کاشکی تیم فوتبال هم مرام و معرفت و افتادگی و جنگندگی شما ها رو داشته باشند