مجمع‌ناشران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای به اتفاق‌های این روزهای کشور واکنش نشان داد. 

انقلاب اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین، در متن این بیانیه آمده است: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران عزیز و سرافراز که توسط امتی مجاهد و مقاوم و زیر سایه پرچم اسلام ناب محمدی و تحت زعامت و رهبری امام راحل (ره) شکل گرفت، احیاکننده ارزش‌های والای اسلامی و انسانی بود. انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی توانست با حضور پرشور و شعور مردم در عرصه‌های مختلف کشور الگویی نوین را در جهان ارائه کند و آن مردم‌سالاری دینی بود. موفقیت‌های روزافزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، دفاعی و…، ایران را به یک الگوی جذاب برای ملت‌های آزاده تبدیل کرد و همین موضوع باعث شد تا مستکبران عالم از همان روزهای نخست علم مخالفت و دشمنی با مردمی‌ترین انقلاب تاریخ را بلند کنند. 

دستاوردهای افتخارآفرین ملت مقاوم ایران در چهار دهۀ اخیر تبدیل به خاری بر چشم دشمنان و بدخواهان این کشور و مردم دین‌دار آن شد و ایران را از حضیض ذلت در دوره سیاه پهلوی به اوج عزت در جمهوری اسلامی رساند. در این میان گروه‌ها و فرقه‌های مختلفی همچون سلطنت‌طلبان، منافقان، خائنان و فتنه‌گران که در صدد انتقام گرفتن از مردم انقلابی و دین‌دار ایران اسلامی بودند، با تمامی اختلافات ظاهری دست‌به‌دست هم دادند تا ضربه‌ای به پیکرۀ این ملت عظیم وارد کنند؛ اما «مکرو و مکر الله والله خیر الماکرین». 

فتنه‌انگیزی و اغتشاشات اخیر نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت بیش از پیش روشنگری و تبیین در زمان حال است تا مانعی باشد در مقابل تحریف واقعیت‌ها توسط مزدوران دشمن و این امر بیش از همه بر عهدۀ هنرمندان، نویسندگان، ناشران و اهالی فکر و اندیشه است. هنرمندان و نویسندگان و فرهنگیان می‌توانند در شرایط غبارآلود فتنه مسیر حق و حقیقت را بشناسند و دنبال کنند که وابستگی فکری و مالی به دنیای غرب نداشته باشند و دلبستۀ این کشور، فرهنگ و آیین مترقی آن باشند. 

آنچه عیان است این است که ما با یک فتنه اسرائیلی طرفیم و عوامل آن هم جریان نفاق و فرقه‌های گمراه و گروهک‌های تجزیه‌طلب هستند. و الا جز منافقین جنایتکار کیست که به انسان‌سوزی و کشتار بی‌گناهان مبادرت ورزد و به آن افتخار کند؟ حافظۀ تاریخی ملت ایران و روایت‌های مستند، به سابقه منافقین در آتش‌زدن انسان‌ها و شکنجه و ترور مردم عادی کوچه بازار در سال‌های دهه شصت گواهی می‌دهد. 

آنچه امروزه در فضای مجازی و پلتفرم‌های صهیونیستی تحت عنوان قرآن‌سوزی و اهانت به مقدسات شاهد آن هستیم، دل هر مسلمان آزاده و غیرت‌مندی را به درد می‌آورد و حاشا و کلا که مردم غیور ایران اجازه دهند در کشور قرآن و اهل بیت (ع) به ساحت ثقلین اهانت شود. 

آیا غیر از پهلوی‌پرستان و تفاله‌های رضاقلدر، کسی سابقه اهانت به میراث فاطمی ملت ایران و کشیدن چادر از سر نوامیس و بانوان کشورمان را داشته است؟ 

آیا غیر از فتنه‌گران کوردل و بهایی‌های مرتدشده، کسی سابقه اهانت به پرچم‌های مشکی عزای سیدالشهدا ارواحنا فداه را داشته است؟ 

آری. امروز همه فتنه‌گران، همه گروهک‌ها، همه فرقه‌های ضاله، همه شبکه‌های صهیونیستی، بهایی، سعودی و همه قدرت‌های غربی و استکباری و استعماری با همه قوای نرم و رسانه‌ای و مزدوران خود جمع شده‌اند و علیه ملت ایران صف‌آرایی نموده‌اند. 

آیا می‌شود سکوت پیشه کرد تا کفتاران تجزیه‌طلب سلاح به دست گیرند و با ترساندن عده‌ای، پرچم مقدس لا اله الا الله و بیرق زیبا و باعظمت و افتخار جمهوری اسلامی ایران را به آتش بکشند؟ 

این حجم از عصبانیت و خشم علیه ملت ایران و اعتقادات مردم مؤمن آن ناشی از افتخارات روزافزون نظام جمهوری اسلامی است که دشمن را اینگونه منفعل کرده و او را به رفتارهای کور و مذبوحانه سوق داده است. 

کم‌اثرشدن تحریم‌های همه‌جانبه و فلج‌کننده‌شان، حضور معنادار اجتماعی و مانور چند ده میلیونی در عزاداری و ابراز ارادت به حضرت سیدالشهدا (ع) و عظمت تجمعات مذهبی و ابراز محبت عمومی به نمادها و نواهای انقلابی و مذهبی، عبور از بحران شیوع ویروس کرونا، اقتدار دفاعی و آمادگی اقدام متقابل همه‌جانبه و مایوس‌کننده علیه دشمنان عنود در مرزها و حتی خارج از مرزهای ایران، ارتباط گسترده ایران با همسایگان و گسترش دیپلماسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، انسجام و به‌هم‌پیوستگی مثال‌زدنی ملی ایرانیان با وجود تنوع‌های کم‌نظیر قومی و مذهبی و توطئه‌های مکرر خناسان، تغییر معادلات ژئوپلیتیک و دیپلماتیک به نفع جبهه ضد غرب و جریان مقاومت در دنیا با نقش‌آفرینی موثر جمهوری اسلامی ایران، بی‌دولتی و ناآرامی و ناامنی مستمر در شهرهای مناطق اشغالی و در عوض آرامش و ثبات در اقصی نقاط ایران عزیز اسلامی، محبوبیت، صلابت و نفوذ کلام رهبر حکیم انقلاب اسلامی در قلوب مردم آزاده ایران و حتی دیگر کشورها، شکست رسمی سعودی و امریکا و اروپا با هم در مقابله با نهضت‌های مستضعف و مظلوم مقاومت در منطقه، بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی و علمی و ایجاد آمادگی برای جهش‌های پیشرفت کشور توسط دولت و مردم و نخبگان ایرانی و هزاران دستاورد دیگر که همگی ناشی از عمق ایمان و استقامت ملت صبار و شکور ما و لطف و عنایت الهی به مردم این سرزمین مقدس است. طبیعی است که دشمنان عنود و بدخواهان حسود را به صرافت فتنه‌گری و دستپاچگی آشوب بیندازد. 

در این ایام دروغ‌پردازان در شبکه‌های رسانه‌ای دشمن، تمام زور خود را زدند تا از جسد بی‌جان دخترک کُرد هموطن، پیراهنی بسازند و با آن، برای بی‌آبرویی و بی‌حیثیتی‌شان، فکر جبران باشند. 

تصورشان این بود که اگر زامبی‌های وطنی را به مانند داعش، عصبانی و وحشی و رعب‌آور نشان دهند، مردم ایران و نیروهای مدافع آنان می‌ترسند و صحنه را برای بدمستی‌ها و رذالت‌های وحشیانه آنان خالی می‌کنند! فکر می‌کردند اگر چادر از سر بانوی محجبه کشیدند، دختران و زنان ما منفعل و منزوی می‌شوند! فکر می‌کردند اگر ماشین و حتی خود پلیس مقتدر و مظلوم ما را آتش بزنند، پلیس پشت به معرکه می‌کند! حاشا و کلا. نه زن ایرانی را شناختند نه مردش را. نه ملت ایران را شناختند نه رهبرش را. 

چه خیال خامی کردند خام‌شدگان رسانه‌های ملکه متوفی! امروز ماییم و ده‌ها مرز شکسته‌شده و ذنب لایغفر فتنه‌گران و آشوب‌طلبان. 

اگر هیجان‌زدگی و جوزدگی تعدادی نوجوان و جوان در خیابان‌ها قابل بخشش باشد - که نیست - اما قطعا اهانت و جسارت به مرزهای مقدسات جای بخشودگی ندارد. تاوان اهانت به قرآن شریف و اهل بیت (ع) قطعا باید به‌گونه‌ای بازدارنده باشد تا احدی جرئت تکرار آن را نکند. هرگونه اغماض دستگاه اطلاعاتی و قضایی در این زمینه غیرقابل‌قبول خواهد بود. 

مردم، خود بر مبنای وظیفه انقلابی نسبت به انتقام و تاوان‌کشی از عناصر مرتد و داعش‌های وطنی و تنبیه سلبریتی‌های فتنه‌گر، انگیزه‌های بالایی دارند؛ لیکن بر مبنای قانون‌گرایی و ایمان به وجود عنصر غیرت دینی در میان مسئولان کنونی کشور منتظر اقدام عاجل، تادیب‌کننده و اثربخش آنان هستند. 

همه خسارت‌های اقتصادی به اموال عمومی و جان و مال مردم باید توسط کسانی که به مردم آن دروغ بزرگ را حقنه کردند و با پافشاری بر دروغ خود، مردم را دعوت و تشویق به آشوب و اغتشاش و وحشی‌گری و… کردند، جبران شود؛ و نه از بیت‌المال…

سلبریتی‌هایی که برای خوشایند سفارتخانه‌های غربی، یا ارباب ارّه به‌دست سعودی‌شان، یا فالوورها و دوستان آلبانی‌نشین‌شان مردم را فریب دادند، لایق بخشش نیستند. نام‌ها و برندهایی که به طمع افزایش تعداد دنبال‌کننده‌ها و مشتری‌ها، آن‌گونه خیانتی را بر کشور عزیزمان روا داشتند، سزاوار سماحت نظام نیستند. 

مجمع ناشران انقلاب اسلامی که متشکل از جمعی چندصدنفره از ناشران متعهد و انقلابی است، به عنوان یکی از تشکل‌های فعال در حوزۀ کتاب و نشر، ضمن حمایت از نیروی انتظامی در مقابله با اغتشاشگران و همچنین محکومیت آشوبگرانی که با اهانت علیه مصحف شریف قرآن، هتاکی علیه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، تخریب مساجد و امامزادگان، هتک حرمت چادر و حجاب بانوان، خسارت به اموال عمومی کشور و آزار و اذیت مردم، افکار عمومی و احساسات ملت ایران را جریحه‌دار کردند، این اغتشاشات و آشوب‌ها را ادامۀ مسیری فرهنگی و رسانه‌ای می‌داند که از ابتدای انقلاب اسلامی با حمایت جبهۀ مستکبرین عالم تجهیز شد و به دست عده‌ای غرب‌زده در داخل کشور، اجرا و در حال پیگیر است. 

تجربه گران‌سنگ جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که این فتنه نیز با هوشیاری و همدلی ملت آگاه و مسلمان ایران خاموش خواهد شد و سران و مشوقان این فتنه بیش از پیش در نگاه ملت ایران رسوا خواهند شد. اما رسالتی بزرگ بر دوش تمام هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای کشور وجود دارد که رهبر حکیم انقلاب بارها تحت عناوین مختلفی آن را مطالبه کردند و در سال‌های اخیر آن را جهاد تبیین نامیدند. لذا این تشکل با دعوت از اهالی فرهنگ و رسانه برای حضور میدانی در کنار مردم برای مقابله با اغتشاشگران و همچنین تبیین و حضور فعالانه در این فتنه، خواستار ایفای نقش تبیین‌گری و روشن‌گری توسط نخبگان فرهنگی و رسانه‌ای کشور است که با عنایت الهی این کار به یکی از عوامل مهم بصیرت‌افزایی و ایجاد مرزبندی با دشمنان قسم‌خوردۀ ملت ایران منجر خواهد شد. »

کد خبر 708254
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha