یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آئین قدردانی از 41 برگزیده دهمین جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانش آموزی و دوره‌های کاردانی آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ دبیر دهمین جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانش آموزی و دوره های کاردانی در مراسم قدردانی از این برگزیدگان گفت: امسال 22 هزار و642 طرح دانش آموزی و دانشجویی دوره کاردانی آموزش و پرورش به دبیرخانه‌های استانی این جشنواره ارسال شد.

نبی‌الله احمدی افزود: از این میزان، 775 طرح برتر به عنوان طرح‌های برگزیده استانی پس از ارزیابی در گروه‌های داوری به مرحله کشوری راه یافت.

وی ادامه داد : در این مرحله نیز با دفاع حضوری داوران استانی و طراحان در مرحله نهایی جشنواره،41 طرح به عنوان طرح های برگزیده کشوری انتخاب شد.

احمدی گفت: از مجموع طرح‌های ارسالی به دبیرخانه‌های استانی،21 هزار و 122 طرح مربوط به بخش دانش آموزی، 1520 طرح مربوط به دوره‌های کاردانی آموزش و پرورش و 8 طرح نیز از مدارس خارج از کشور دریافت شده است.

وی افزود: این طرح‌ها در گروه‌های تخصصی داوری برق و الکترونیک، رایانه، مکانیک، فیزیک و نجوم، شیمی، ریاضی، عمران، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، علوم اسلامی، هنر و معماری ارزیابی شده است.

احمدی گفت: استان و مناطق 19 گانه شهر تهران با 9 برگزیده کشوری و اصفهان و مازندران با 4 طرح برگزیده در صدر جدول دهمین جشنواره جوان خوارزمی قرار دارند.

در این مراسم، همچنین بهزاد دهقان نژاد و مهسا یوسفی به نمایندگی از برگزیدگان این جشنواره دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

رفع دغدغه این برگزیدگان برای پذیرش در دانشگاه‌ها، ارتقای خدمات رسانی به آنان و تسریع در حرکت بنیاد ملی نخبگان برای توسعه بیشتر کشور مهمترین خواسته این افراد از مسئولان وزارت آموزش و پرورش بود.

همچنـین دبیر جشنواره جوان خــوارزمی از خراسان رضوی به نــمایندگی از دبیران استانها سخنرانی کرد.

حمید رضا سلطان زاده بر اعمال معیارهای علمی و استاندارد در روند ارزیابی طرحها در گروههای داوری و تخصیص عادلانه بودجه به همه استان‌ها تاکید کرد.

وی همچنین ارائه کارت‌های اعتباری به برگزیدگان این جشنواره برای استفاده از خدمات مراکز پژوهشی و تعیین زمانی برای نواخته شدن زنگ خلاقیت و نوآوری در مدارس ابتدایی و راهنمایی سراسر کشور را پیشنهاد کرد.

در پایان این مراسم با حضور رهی، معاون آموزش و نوآوری و دیگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش با اهدای لوح سپاس و جوایزی از برگزیدگان قدردانی شد.

مراسم دیگری برای قدردانی از برگزیدگان دهمین جشنواره جوان خوارزمی فردا با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می شود.

کد خبر 70763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز