مرگ مهسا امینی که موجب شد تا سران قوا و مسئولان دیگر کشور دستور رسیدگی فوری به آن را صادر کنند در روزهای اخیر دستمایه رسانه‌های معاند قرار گرفته تا از طریق آن بتوانند احساسات مردم را تهییج کنند. این مورد در توئیت‌های امروز برخی نمایندگان مجلس مورد اشاره قرار گرفته است.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس و عضو کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و اصل نود درباره مرگ مهسا امینی و بروز برخی حواشی درباره این ماجرا توئیت کرد: «در مجلس همانقدر که در پیگیری علت فوت خانم امینی پیگیر هستیم به تجزیه طلبان نیز اجازه نخواهیم داد از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. دستانی که به خون هزاران دختر و پسر ایرانی آلوده است امروز کفتارگونه خونخواه این بانو شده‌اند.»

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم با اشاره به واکنش رئیس سابق اقلیم کردستان عراق و انتشار هشتگ لاشخور سیاسی در توئیتر خود نوشت: «در روزمرگی وزارت خارجه، بارزانی می‌خواهد از نمد فوت مهسا امینی برای خود کلاه بسازد. وقتی ما درحال دفاع از دختران ایزدی و کرد بودیم، شما به دنبال لاابالیگری و پول‌شویی بودید. اگر دردتان دختران کردستان بود آن موقع می‌ایستادید و می‌جنگیدید.»

سید علی موسوی، ‏‏‏‏‏نماینده مردم ملکان، لیلان و مبارک شهر در مجلس شورای اسلامی هم با انتشار یکی از تصاویر حادثه تروریسی چند سال قبل در اهواز و نجات یکی از افراد توسط نیروهای نظامی حاضر در محل در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «تصویر و رویه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دفاع از نوامیس ایران در قاب تاریخ ثبت است. هر شخصی این تصویر را در اذهان ملت غیور ایران مخدوش کند شایسته بدترین برخوردهاست.»

حقیقت در آشوب دیده نمی‌شود | جنازه گرمساری به اشتباه سر از شهریار درآورد

مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر وپردیس و عضوکمیسیون برنامه بودجه هم با اشاره به توئیت رئیس منافقین خلق در توئیتر خود نوشت: «مفلوکی که امروز داعیه آزادی ایران را دارد، سردسته فرقه‌ای است که اعضای آن حتی در ازدواج و طلاق و زناشویی هم اختیار و آزادی نداشتند!»

محسن علیزاده، نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس که رئیس مجمع نمایندگان استان فارس هم هست درباره برخی تحرکات تجزیه‌طلبان بعد از مرگ مهسا امینی اینطور توئیت کرد: «شخصی که از آنسوی مرزها سیگنال تجزیه طلبی به داخل کشور ارسال می‌کند، تمام موجودیت خود را مدیون جمهوری اسلامی و فداکاری شهید سلیمانی است. اگر قدردان نیستید حداقل نمک به حرامی نکنید.»

اما علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم و نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی نیز تصویری از تجمع برخی شهروندان تهران در یکی از خیابان‌های پایتخت را منتشر کرد و در توئیتر خود نوشت: «کسی که به دنبال حقیقت باشد فضا را آرام می‌کند و آنکه به دنبال آشوب است حقیقت را جستجو نمی‌کند. البته اقلیتی که تعداد آنها از یک‌ چهارراه هم کمتر است قطعا نمی‌توانند مطالبات مردمی را از مسیر صحیح خود منحرف کنند.»

حقیقت در آشوب دیده نمی‌شود | جنازه گرمساری به اشتباه سر از شهریار درآورد

هادی بیگی‌نژاد، نماینده ملایر در مجلس و عضو کمیسیون انرژی نیز درباره برخی تحرکات افراد ضدانقلاب در روزهای اخیر اینطور توئیت کرد: «سال ۵۹ که جنگ شروع شد عده‌ای فهمیدند که برای این انقلاب باید دسته جمعی زحمت کشید و هزینه داد، عده‌ای در سال‌های ۷۸ و ۸۲ و ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ فهمیدند که باید در حکومت اسلامی برای دفاع از اسلام خون دل خورد و مظلومانه و صبر کرد. هرجا جنگ و نا امنی هست، حزب اللهی‌ها خود را فدای مردم می‌کنند اما افسوس که عده‌ای در پناه نظام رشد می‌کنند و پول بادآورده جمع کرده و شهرت پیدا می‌کنند و یک قدم هم برای انقلاب برنمی‌دارند و همیشه هم طلبکارانه کمک حال آمریکا و اسرائیل هستند و ژست طرفداری از مردم هم می‌گیرند!»

مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس هم با انتشار هشتگ فضای مجازی درباره لزوم قانونمند کردن فعالیت در این فضا توئیت کرد. در نوشته او آمده است: «تا موقعی که در مورد قانونمندی فعالیت‌های فضای مجازی، ما جزو عقب مانده‌ترین کشورهاییم، غیر از برخورد انفعالی درباره طرح هایی که بدخواهان ما با استفاده ابزاری از عواطف عمومی و با هدف اشاعه فحشاء و ولنگاری اجتماعی می‌ریزند، از دولت توقعی نباید داشت.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری هم به مساله برنامه هفتم توسعه کشور اشاره داشت و در توئیتر خود اینطور نوشت: «در برنامه هفتم، ابتدا با همیاری باید رشد ۸۰درصد را محقق کنیم و سپس ضمن ارتقاء ارزش پول ملی، به مطالبات بر حق مردم پاسخ دهیم.»

سید شمس‌الدین حسینی، نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد نیز درباره اعلام نتایج آزمون کانون وکلا توئیت کرد. او در این باره خبری جدید داد و نوشت: «قانون فصل‌الخطاب است. بر اساس گفتگو با دکتر پورعباس رییس محترم سازمان سنجش، تا ساعاتی دیگر اسامی پذیرفته شدگان آزمون کانون وکلای دادگستری اعلام می‌شود. براساس اعلام آقای عبدالیانپور رییس مرکز وکلای قوه قضاییه نیز نتایج آزمون وکلای مرکز ایضا، اسامی بالغ بر ده هزار نفر اعلام می‌شود.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی در توئیتر خود خبری عجیب را منتشر کرد و با انتقاد از مدیریت غلط در یکی از بیمارستان‌های حوزه انتخابیه خود در توئیتر نوشت: «افتضاح مدیریتی در بیمارستان معتمدی گرمسار ادامه دارد. این بار جنازه یک شهروند گرمساری را اشتباها به شهریاری‌ها داده‌اند و در آرامستان شهریار دفن شده است. تا کِی مردم ما باید در رنج و عذاب باشند؟»

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و سخنگوی کمیسیون انرژی نیز در توئیتر خود خبر از وصول حواله ۲.۵ هزار میلیارد تومانی از سوی شرکت ملی گاز داد و نوشت: «نظارت بر اجرا > تصویب قانون: در جلسه بررسی عدم اجرای بند (ی) تبصره ۱۵ بودجه۱۴۰۰، در صورتجلسه ای با امضای نمایندگان دستگاه‌های مسوول و نیروگاه‌های تجدیدپذیر مقرر شد تا پایان شهریور ۲.۵ همت حواله توسط شرکت گاز صادر، طی ۴۵ روز نقد و در غیر اینصورت از منابع داخلی شرکت گاز پرداخت شود.»

کد خبر 707376

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha