رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی رشته‌ها در شهرهای منطقه محروم تا ۵ درصد بیشتر افزایش شهریه نداشته‌اند.

دانشگاه آزاد

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد که پرداخت شهریه برای آن‌ها مشکل است، می‌توانند به دانشگاه‌هایی با شهریه کمتر درخواست انتقالی دهند.

او با بیان اینکه رشته محل‌های دانشگاهی شهریه دانشگاه آزاد را تعیین می‌کند، افزود: برای مثال، شهریه رشته حقوق در دانشگاه تهران مرکز با رشته حقوق در ملارد کاملا متفاوت است. 

طهرانچی بیان کرد: برخی رشته‌ها در شهرهای منطقه محروم تا ۵ درصد بیشتر افزایش شهریه نداشته‌اند. میزان شهریه دانشگاه آزاد برای تمام واحدها از ۵ تا ۳۹ درصد افزایش داشته است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: امسال متوسط افزایش حقوق کارکنان حدود ۳۳ درصد بوده با اینکه هیئت دولت حقوق پایه را تا ۵۷ درصد افزایش داده است. 

طهرانچی تاکید کرد: وزارت علوم هم افزایش شهریه‌ها را از ۲۰ تا ۴۰ درصد برای تمام دانشجویان عنوان کرد، اما دانشگاه آزاد کمتر از ۲۰ درصد شهریه هم دارد. 

او افزود: دانشجویانی که در برخی دانشگاه‌ها میزان پرداخت شهریه برایشان بالاست می‌توانند به راحتی به محل دانشگاه‌هایی که شهریه کمتری دارند درخواست جابه‌جایی دهند.

کد خبر 707056
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 16
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 3
    حقوق کارمندان دانشگاه آزاد کمتر ازنصف حقوق کارکنان دانشگاههای دولتی است و شرایط معیشتی بسیار بدی دارند . تنها راه حل مشکلات مالی دانشگاه آزاد ، رفتن به زیر مجموعه دولت و دریافت بودجه از دولت است و الا شهریه بسیاری از رشته های دانشگاه آزاد حتی از شهریه مدارس ابتدایی غیر انتفاعی بسیار کمتر است .‌
  • محمد IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    2 3
    شهریه یک رشته در دانشگاه تهران مرکز نسبت به شهزیه همان رشته در تهران جنوب تقریبا ۵۰ درصد ییشتر و نسبت به شهریه همان زشته در اهواز تقریبا ۱۰۰ درصد بیشتراست درصورتی که زحمتی که برای لین رشته در همه داتشگاه ها برای داتشجو کشیده میشود یکسان است این یعنی طبقاتی کردن مردم دز تحصیل و دنبال بهانه گشتن برای چاپیدن مردم شرم تان باد اگه واقعا راست میگویید همه رشته های دانشگاه های شهریه سنگین را دز دانشگاه های شهریه سبک تر گسترش دهید خواهید دید که دانشگاه های شهریه سنگین ورشکسته میشود چقدر تاسف بار است این راه حل جابجایی ازسوی مدیریت ضعیف دانشگاه سکوت میکرد هنر چاپیدنش نهفته می ماند و ضعف بی تدبیری و مدیریتیش کمتر اشکار میشد
  • رسول الله IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 0
    ولا کم نیست دانشگاه آزاد همه را بدبخت کرده چرا میگین حقوقشون کم این حرف یک حرف کاملا دروغ خیلی حقوقشون زیاد کارمند و استادای دانشگاه آزاد بدبخت به دانشجوی بیچاره