سازمان آمار ترکیه از قرار گرفتن عراقی‌ها در جایگاه سوم بیشترین خریداران مِلک در ترکیه طی ماه اوت گذشته خبر داد.

تركيه

به گزارش همشهری آنلاین، بغداد الیوم نوشت:سازمان آمار ترکیه تصریح کرد: فروش مِلک در ترکیه در ماه اوت گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۱۰.۱ درصد کاهش یافته و به ۵ هزار و ۲۷۳ منزل رسیده است همچنین شهر آنتالیا با فروش یکهزار و ۸۱۴ منزل در مرتبه نخست، استانبول با یک هزار و ۷۵۰ منزل در جایگاه دوم و مرسین با ۳۱۷ منزل در مرتبه سوم قرار گرفت.

بر اساس این آمار، ترکیه طی ۸ ماه گذشته ۴۴ هزار و ۵۹۵ منزل به اتباع خارجی فروخته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴.۶ درصد افزایش یافته است.

طبق این آمار، روس‌ها طی ماه ژوئیه با خرید یک هزار و ۲۳۸ منزل در ترکیه در مرتبه نخست بیشترین خریداران ملک در این کشور قرار گرفتند سپس ایرانی‌ها با خرید ۶۳۳ منزل در جایگاه دوم و عراقی‌ها با خرید ۴۱۷ منزل در جایگاه سوم، آلمان با ۲۵۶ منزل در مرتبه چهارم و قزاقستان با ۲۳۱ منزل در جایگاه پنجم قرار گرفت.

عراقی‌ها از سال ۲۰۱۵ میلادی در صدر کشورهای خریدار ملک در ترکیه قرار داشتند اما از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی ایرانی‌ها عنوان بیشترین خریداران ملک در ترکیه را تصاحب کردند و از آوریل گذشته روس‌ها از شهروندان این کشور پیشی گرفتند.

کد خبر 706752
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha