رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مسلمانی، ایرانی بودن و آذربایجانی غیرتمند را سه ویژگی استاد شهریار برشمرد و گفت: استاد شهریار در واقع نماد وحدت آحاد مردم ایران بود. 

بزرگداشت شعر و ادب فارسی

به گزارش همشهری آنلاین، غلامعلی حداد عادل روز یکشنبه - ۲۷ شهریورماه - ششمین کنگره بین المللی شعر و ادب فارسی و نکوداشت مقام استاد شهریار با گرامیداشت یاد و خاطره استاد سخن شهریار، گفت: خوشبختانه با توجه با ارزش و جایگاه اشعار استاد شهریار، امروز اشعار استاد در جامعه جنبه کاربردی به خود گرفته از این باید او را از شعرای موفق بدانیم. 

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ادامه افزود: استاد شهریار در دورانی شعر می‌گفت که جنگ وجدالی به نام شعر نو وشعر کهن مطرح بود، در آن دوران بسیاری از جوانان گرایش به شعر نو داشته و در مقابل شعر کهن را تحقیر می‌کردند ازاین رو استاد شهریار با وجودش اثبات کرد که شعر کهن فارسی همچنان زنده است و همواره زنده خواهد ماند. 

به گفته وی، استاد شهریار درعین حال ثابت کرد که اگر شاعر و شعر باشد بدون تردید شعر همواره زنده می‌ماند. 

حداد عادل در ادامه با اشاره به وحدت آفرینی نقش بی‌بدیل استاد شهریار، تصریح کرد: وی نشان داد که مردم ایران فراتر از اختلاف زبان و فرهنگ ما، ملت یگانه هستند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه مسلمانی، ایرانی بودن و آذربایجانی غیرتمند را سه بعد وجودی استاد شهریاری برشمرد و گفت: این سه بعد یک کمال و جامعیت به او بخشیده است. 

حداد عادل با اشاره به اینکه اشعار فارسی استاد شهریار عامل پیوند و وحدت ایرانیان است، اظهار داشت: اشعار آذری و به ویژه حیدربابای او یک حماسه جاویدان است. 

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در ادامه به جایگاه اشعار استاد شهریار در کشورهای ترک زبان، تاکید کرد: شهریار یک سفیر فرهنگی برای ما در کشورهای ترک زبان است. 

در ادامه این مراسم موسوی گرمارودی و افشین اعلا در وصف استاد شهریار و مقام مادر شعر سرودند. 

ششمین کنگره بین المللی شعر و ادب فارسی و نکوداشت مقام استاد شهریار با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری و جمع کثیری از اهالی فرهنگ و قلم، شعرا وادیبان داخلی و خارجی در مرکز همایش برج میلاد درحال برگزاری است.

کد خبر 706638
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha