محمدصادق کوشکی نوشت: اگر پلیس خانمی را به دلیل ارتکاب جرم یا انجام تخلف در رانندگی توقیف کند و آن خانم از ترس سکته کند چه باید کرد؟

کوشکی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه تهران طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

اگر پلیس خانمی را به دلیل ارتکاب جرم یا انجام تخلف در رانندگی توقیف کند و آن خانم از ترس سکته کند چه باید کرد؟

باید پلیس را به علت انجام وظیفه و به دستور پادوی درجه ۳ سازمان سیا (علی نژاد) به رگبار بست؟

باید مثل جلیل رحیمی جهان آباد (نماینده مجلس) به پلیس حمله کرد و خواستار ورود مجلس به این مسئله شد؟ آن هم با این بهانه که: جان انسانها مقدم بر سایر مسائل است!؟

یا باید خواستار توقف اجرای قانون شد؟

در همه جای دنیا (و کشور ما)  اتفاق می افتد که افرادی هنگام بازداشت یا توقیف توسط پلیس دچار آسیب و یا سانحه می شوند و البته اگر در دادگاه ثابت شود که ماموران پلیس مرتکب تخلف شده اند طبق قانون مجازات خواهند شد اما این که قبل از اثبات قصور یا تقصیر ماموران ، اصل قانون  «مقابله با بی حجابی» و «شخصیت و اقتدار پلیس» ، مورد هجوم قرار بگیرد نکته ای است که دستور آن توسط رسانه های لندنی صادر شده و توسط عمله های رسانه ای داخلی (و حتی برخی خودیهای نا آگاه) اجرایی شده است!

اگر دستگاههایی مانند صدا وسیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات ، وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش به وظایف خود درباره آموزش حجاب و لزوم رعایت آن عمل کرده بودند نیازی به انجام این مهم توسط پلیس نبود! چرا هیچ گاه این دستگاهها به دلیل فرار از مسئولیت و عدم انجام وظیفه (آموزش ضرورت رعایت حجاب در جامعه) مورد هجوم قرار نمی گیرند و فقط پلیس به جرم «انجام وظیفه» از سوی دشمن و دوستان جاهل مورد حمله واقع می شود؟

البته نیروی انتظامی هم می تواند به روشهایی ساده تر و با دردسر کمتر (بدون نیاز به بازداشت افراد بی حجاب) به وظیفه قانونی خود در برخورد با جرم بی حجابی عمل کند که برخی از این روشها به اطلاع فرماندهان مربوطه رسیده اما هنوز مورد توجه قرار نگرفته است!

کد خبر 706514
منبع: مشرق

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 136
  • نظرات در صف انتشار: 43
  • نظرات غیرقابل انتشار: 541
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    چیو با چی مقایسه میکنید؟
    • هاشمی IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      تو فرانسه اگه حجاب داشته باشی درس نمیتونی بخونی هر کشوری قوانین خودش را داره خواهشا ادای روشن فکر ها را در نیارید و حمله به گشت ارشاد اون هم ناجوان مردانه نکنید صبر کنید تا پایان تحقیقات اخه با جهت اب شنا کردن راحته شرافت را در نظر بگیرید
    • محمد IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      تو حوادث 88 هم خیلیا بعنوان هنجار شکن بلا ها سرشان آمد و هیچی هم نشد تا زمانی که قرعه به نام پسر روح الامینی افتاد ، بعد از اون نیروی انتظامی محکوم شد ، دادستان تهران محکوم شد و کسی هم نگفت که پلیس و دادستان به وظیفه اش عمل کرده . گفتند عمل نکرده. مهم این است که طرف مقابل می باشه
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      7 27
      من موافق کشت ارشادم این بدحجابهاوفاسدهاروجمع کنن دمشون گرم همین زنهای فاسدشوهرهاوپسرهای شماهاروبه گمراهی میکشونن اینقدردفاع نکنیدمنطقی باشید
    • محمد هاشمی IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      9 4
      واقعا استاد دانشگاهه ؟
  • ااا IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    مگه سکته عطسه‌ست که فرد همنیجوری سکته کنه؟
    • علی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      نه بابا، از هفته قبل اطلاعیه میده و حلالیت میطلبه بعد اگه موافقت شد سکته می‌فرمایند!!!
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    اگه دخترخودت بودهم همینومیگفتی
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      آره اگه بی حجاب و.....بود می گفتم.
    • صادق IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      واقعا درست میگه این استاد دانشگاه قانون قانون حالا وقتی یکی از قانون سرپیچی میکنه چه در بحث رانندگی باشه چه در بحث حجاب هیچ فرقی نمیکنه باید رعایت بشه چطور در یک کشور خارجی انداختن ادامس در خیابان جرم انداختن اب دهان جرمه یا عبور از چراغ قرمز جرمه و فرد را به دادگاه فرا میخانند مثلا در امریکا و باید جریمه بشه و اگه برای بار چندم هست باید زندانی بشه کلیپش هم در اینستا هست وقتی یه چیزی قانون میشه باید رعایت بشه نه ما در ۱۰۰سالپیش هستیم که بگیم نمیدونستیم. تسلیت میگم به خانواده اش اما از پلیس حمایت میکنیم
    • اطهر IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      سلام.بله راست میگه فقط نیروی انتظامی مقصر نیست.این اتفاقی که پیش میاد همه ارگان هامقصرند
    • حسین IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      85 62
      آخه چرا بی حجابی در بیاره مگر نه هنرمند بود در ضمن مقصر کسی نبود سکته کرد
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      16 3
      دست کم مرد باشیم و دوگانه برخورد نکنیم .شما حجاب و پوشش خانم وزیر فرهنگ سوریه در سفر به تهران را دیده اید؟ در اینترنت هست می توانید ببینید .‌مسئولان ما چرا ایشان را با آن وضع حجابش پذیرفتند و از او استقبال هم کردند . او از خون شهدای حرم خجالت نکشید با آن وضع به تهران آمد؟ پس چرا گشت ارشاد و پلیس ما با او برخورد نکرد؟ اگر بقول شما قانون است وباید رعایت شود، باید در مورد همه رعایت شود .‌مثلا کسی که از اروپا آمده نمی تواند در تهران شراب بنوشد و ما بگوییم در کشور او ایرادی ندارد یا مهمان است .
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    پلیس راهنمایی و رانندگی فرق می کنه
    • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      خدایی مودب ترین نیروی انتظامی در ایران از همان قدیم در برخورد با مردم راهنمایی و رانندگی بوده
  • علی IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    با سلام فرق بین تخلف رانندگی که یک تخلف به نوعی اجتمایی است با موردی که در زیر مجموعه مستقیم تر دینی قرار میگیرد متفاوت است این با در وحله اول با امنیت اجتماع سرو کار دارد و دومی ابتدا در ارتباط با دین فردی و بازتاب اجتمایی آن رفتار و پی آمد های آن دارد هم فردی و هم جمعی و ...لطفاً از قیاس مع الفارق استفاده نشود.
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      اتفاقا حجاب هم آثار اجتماعی دارد باید رعایت شود اونیکه قیاس مع الفارق می کند امثال تو هستید اثرات اجتماعی فراوانی دارد بچه
    • شنزبه IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      5 2
      بله بنا به گفته شما چون ممکنه یه سری اعتقاد دینی مذهبی نداشته باشند، پس اشکال نداره قوانینی که جنبه مذهبی داره رو بیخیال بشیم. مشابه شما موتور سوارا، دوچرخه ها و پیاده ها هم زیاد اعتقادی به قوانین راهنمایی ندارن. نظرتون چیه این قوانینم در نظر گرفته نشه. مثلا تصادف شد اگر یه طرف ماجرا یکی از این موارد بود بگین ماشین مقصره.منطقیم به نظر میرسه چون اکثر قبول دارن موتور و دوچرخه و پیاده که قانون نیاز نداره!! یا یه جور دیگه هم میشه نگاه کرد. اکثر دزدها فکر میکنن تو جامعه در حقشون ظلم شده حقشون خیلی بیشتره و دارن حقشونو از پولدارا میگیرن؟ موافقید اونارو هم کاری باشون نداشته باشیم؟؟ اصلا شاید راست میگن. اونی که ازش دزدی شده پولش قانونی نباشه؟ کی میدونه؟ اصلا قانون رو چرا لازم داریم؟ میخواید هر کی هر جوری دوست داره رفتار کنه. مثلا چرا نباید پشت در تو راه پله آپارتمان ها اشغال گذاشت؟ به نظر شما مسخره نیست.تو خونه باشه تا شب که بیشتر اذیت کنندس!! نتیجه میگیرم که کلا قانون لازم نداریم. مامور اجرا هم همینطور.اصلا اونایی که رعایت نمیکنن هم به خودشون مربوطه.هر کی هم چیزی گفت بگید چاردیواری اختیاری.
  • DE ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    آقای کوشکی، اولا این بازداشت با آن تخلف رانندگی، دو موضوع کاملا جداست. دوما، اگر بگیرند و رفتارهای تحقیر آمیز منجر به سکته بکنند، مورد نظر جامعه است. سوما الان در جامعه بیش از ۵۰ درصد بدحجابند، قراره با این گرفتن ها چه اتفاق مثبتی رخ بدهد؟
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      باگرفتن آن ۵۰ درصد حساب کاردستشان می آید کمیته باید احیا گردد. تا مثل دهه شصت حجاب عالی بشه اتفاقا دوتاشون یکیه واثرات اجتماعی دارد.
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      واقعاخداصبربه خانوادش بده
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      دقیقا مقوله بی حجابی از مقوله تصادف رانتدگی جدا است طرفی که این دو مقوله را یکی کرده بی سواد است
    • علی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      ضربه ای که بی‌حجابی به حیا و عفاف و امنیت خانواده ها میزنه کمتر از صدمه ای است که نبستن کمر بند یا سرعت بالا به راننده یا عابر میزنه؟ یه نگاهی به دور و برت بنداز بعد کلاه خودت و قاضی کن.
  • علی US ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    دختر خودتم بگیرن همین حرف میزدی
    • ناشناس IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      با دزدا واختلاسگر ها چه برخوردی میکنید اونا شامل دین و قوانین اسلامی تون نمیشن لا اکراه فی دین ...
  • هادی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    بازداشت افراد با هرجرمی توسط قاضی باید باشه توقف اتومبیل قانون داره
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      وظیفه ضابط قانونه که بازداشت کنه وبگیره بچه
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    واقعا چقدر آدما،مجری ها جلو دوربین سکته کردند،اگه دزد به خانه شما بیاد،هیچ کاری نکنیم که نکنه طرف استرس بگیره بمیره،
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      شماها فقط بلدید حرف مفت بزنی اگه همین مامورهانباشه زن بچه خواهر و مادرت جرات نداشتن تو خیابان راه بروند اگر مردی وقتی درگیر شدی وقتی به زنت تعرض کردن وقتی دزد خونه ات را زد از پلیس کمک نخواه
    • علی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      52 13
      میگی دزد،سردزد هربلایی اومدمقصرخودشه،این بنده خداحجابش هم خوبه،رفتارهای تحقیرامیزوفشارباعث شده مریضیش برملابشه،پلیس هم که باشی بایدشخصیت داشته باشی
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    حمایت از گشت ارشاد
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    گشت ارشاد نامی اشتباهه وقتی حکومت اسلامی تشکیل شد نباید ارشاد باشه بلکه باید بشه گشت اجرای حد الهی
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    حدرا بر بی حجاب اجرا کنید صد ضربه شلاق درود بر گشت ارشاد
  • Milad IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    تخلف رانندگی رو از طریق جریمه، با این مورد که دختر مردمو داخل ون میندازید بدون اطلاع پدر و مادر و شوهر ،،، بعد اسم تخلف میگذارید روش؟ تو این مملکت ما جای خیلی چیزها اشتباه گرفته شده، من شخصا به حجاب مناسب علاقمندم و به خاهران همیشه گوشزد میکنم، ولی دلیلی نمیبینم ناموس و خواهر مردم رو داخل ماشین میکنید و میبرید به چه حقی؟
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      اگه با سلبریتی ها و کله گنده ها برخورد بشه و فیلمها با سبک زندگی اسلامی ساخته بشه خیلی از مردم پوشششون درست میشه - باید قبول کنیم اکثر مردم مقلد جو جامعه و مد روز هستند
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    210 8
    چه معیاری برای بی حجاب و بدحجاب وجود دارد که مجری قانون بتواند مثل خلاف در رانندگی تشخیص دهد .
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      معیارش درقرآن آمده سوره نور مثلا بخوان میفهمی
  • رضا IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    آقای کوشکی از خودتان پرسید این مواد شیشه چه طوری تهیه می‌شود درایران..چرا باید در همه شهرستان ها رایج باشه. ومواد فروش به راحتی آب آسون میفروشه. گشت ارشاد باید جلوی اینا رو بگیرن. وجوانان ما نجات بدنن
  • ایرانی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    امنیت ‌بااقتدار‌پلیس‌بدست‌می‌آید‌وگرنه‌آن‌می‌شود ‌روز‌روشن‌از‌خانمی ‌خفتگیر‌شود‌
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    بدون قضاوت درمسئله مرحومه امینی،احترام به قانون ورعایت واجرای اون بهترین راه پیشرفت،امنیت وآرامش ...هست.امادرموردمسئله حجاب که ازحجب وحیاو..میایدماهمه چیزرورهاکردیم لختی وبی بندوباری وبدحجابی وانفرادی زندگی کردن فرزندان..کم کم منجربه ازهم پاشیدن اساس خانواده هاشده.بی حجابی یکی ازعوامل فسادوفحشاست وهزاران پیامدمنفی ومنحرف بهمراه داشته.
    • ایرانی IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      از لاکت بیا بیرون یه نگاهی هم به کشورهای دیگه بزن بعد نظر بده
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      6 1
      نه که الان نمیشه
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      32 5
      برای اختلاسگرا هم اقتدار داره
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    درود بر شرفت احسنت به استاد باسواد و عزیز
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    73 86
    کدوم قانون، قانونی که اکثریت مردم باهاش مشکل دارند ... ،در ثانی این چه قانونی است که تو کشورهای اسلامی نادر و فقط برای ملت ایرانه ،کدوم قانون اجازه میده که یه مشت ... به بهانه امر به معروف به ناموس مردم در ملا عام تعرض و توهین کند ،از شما که استاد دانشگاه هستید در شگفتم که این طور داد سخن دادید مگر نه اینکه امنیت افراد مجرم در بازداشت با پلیس است با چه استدلالی این سخنان را به زبان جاری میکنید اگر این اتفاق برای ناموس خودت پیش می‌آمد واکنشتان این بود که گفتید
  • موسوی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    36 78
    خیرببینی آقامحمدصادق کوشکی یکی حرف حق زد لعنت خدا به هر زن فاسد بدحجاب و بدپوشش.... از گشت ارشاد خواهش و تمناداریم این وضع بی‌حجابی را ریشه کن کنن
    • خسته ، ظلم IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 1
      عالی
  • قلیزاده IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    باسلام خسته نباشید نیروی انتظامی محترم جمهوری اسلامی ایران دیروز یکی ازبردرانمون همین نیروی انتظامی به شهادت رسیده دست ارازل اوباش استان گلستان انهم مامورهمین نیروی انتظامی است این خانمم اتفاقی موردکه خدارحمت کند تمام چرا انقدر بزرگنمایی میکنند
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      3 3
      نیروی انتظامی و گشت ارشاد 2 مقوله جدا هستند
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 1
      موافقم بانظرشمادمتون گرم
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 2
      خیلی مسلمانی که به زن به قول خودت بدپوش بدحجاب لقب فاسد میدی...مواظب باشیم ازآن وری نیافتیم.مواظب باشیم قضاوتهاو عمل کرد گشت ارشاد گناهش ازآن بدحجابی بدتر نباشه
  • رضا IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    حضرت آقا وظیفه پلیس برقراری نظم حفاظت از مردم است. تو این وضعیت این بحث ها نمک رو زخم مردم و این خانواده بدبخت پاشیدن.
    • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      7 21
      علامه کوشکی بیشترشایستشه.
  • M.k IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    گشت ارشاد فقط برای مردم خوبه واسه فرزندان شما حق انتخاب محترمه
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      خوب پلیس هم داره از کیان خانواده حمایت می کنه از زنانی که همیشه در اضطراب و استرس این هستند که شوهرشون اون روز با چند تا زن بدحجاب و ولنکار برخورد داشته و از یچه های بی گناهی که حق دارند یه خانواده با محبت و صمیمی داشته باشند حمایت می کنه
  • بی نام IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    حجاب یک مسئله‌ی کاملا فرهنگی است که ریشه در اعتقادات مذهبی ما داره. و متولیان این امر هم حوزه و روحانیت هستند. پلیس یک نهاد نظامی‌است. سپردن مسئولیت حجاب به گردن نهاد نظامی مانند پلیس اشتباهی بزرگ است. و نتیجه آن ضربه زدن به اسلام و انقلاب خواهد بود. لطفا مسائل فرهنگی رو به دست متولیان اصلی آن بسپارید.
  • دختر مردم IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    69 11
    ولله ما که دیدیم بد حجاب نبود ایراد از شماست که حجاب برای شما فقط چادر هست، اگه هم ما مفهوم حجاب رو نمی فهمیم باز ایراد شماست که به این فهم از حجاب رسیدیم، اگه باز همه فکر شما درست باشه و چیزی رو بایداصلاح کنید باز ایراد از شماست که فکر می کنید راه ۴۰ ساله رو میشه ۴ ساله برگشت... شاید هم همه رو از روی هدف انجام میدید و خودتون میخاید به نتایج مشابه امروز برسید...
    • علی IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 3
      درست میفرمایید در کجای دنیا وظیفه پلیس مبارزه با کم حجابیست پس وظیفه علمای دین و حوزه علمیه ویا اموزش و پرورش چیست
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    21 42
    جالیبه همیشه بحث بر سر نوع برخورد با زنان و دختران بدحجاب و ولنگاره که مبادا بهشون بربخوره یا تو روحیه اشون تاثیر منفی داشته باشه - چرا هیچ کس به فکر به های بی گناهی که به خاطر بی شعوری این جماعت خانواده هاشون از هم می پاشه و آواره میشن نیست ؟؟؟ بچه های یکه یه عمر در اظطراب و استرس و نکبت زندگی می کنند ؟؟؟؟ شمایی که از بدحجابها و ولنگارها حمایت می کنید چه جوابی برای اون بچه های بیگناه دارید
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    کاش همیشه قضاوتهابجاباشه جناب کوشکی اگه ازخانواده خودت بوددنیاروبهم میریختین
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    اقای کوشکی،قانون راهنمای رانندگی برای تمام دنیا یکسان است.وهمه دربرابر ان مسئولند.
  • ایرانی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    ایشان فقط ابراز ارادت نسبت به پلیس داشتند،،وازهر توهینی به سایرین دریغ ننمودند،،واقعا دانشگاه تدریس میکنند،،؟
    • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      بیچاره اون جامعه ای که تو استاد دانشگاهش باشی ،، هیچ نفهمید ی کسی که تابحال پاش به کلانتری باز نشد این مسائل براش عادی نیست و دچار ترس و وحشت می شود ،،، خدا بحال عاقبت دانشجویان ما رحم کنه
  • ایرانی مسلمان IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    21 63
    یه خسته نباشید درست و حسابی تقدیم گشت ارشاد
  • از اهواز IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    57 16
    آقای استاد دانشگاه، تو دنبال چه هستی؟ اگر بجای این دختر مظلوم، دختر خودت بود، باز همین حرفا را میزدی؟؟؟متاسفم برای خودم درکشوری هستم، که تو استاد دانشگاهی،
  • ج س IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    52 12
    آقای کوشکی قانون راهنمایی رانندگی برای حمایت از جان انسانها وضع شده آیا قانون حجاب هم همین است این چه حرف نامربوطی است میزنید.
  • اشنا IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    18 23
    قانون واعمال ان ازهرچیزی بالاتراست چراکه نبودیا تضعیف ان کل جامعه رابهم می ریزدوشاهداسیب جسمانی نه یک نفر بلکه افرادبیشماری می شودمرحومه بیماری زمینه ای داشته تحت فشارعصبی دچارسکته شده ضمن همدردی باخانواده مرحوم برای هرکسی حتی مواردغیرتخلفات قانونی نیزپیش می ایداگرمامورمربوطه تخلف کرده بایدمجازات درخورشودامانبایداقتدارنیروی انتظامی وقانون راخدشه دارکنیم
  • چه فرقی میکنه IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    من هم با بی حجابی مخالفم و چون دختر دارم از جامعه بی‌حجاب در هراسم . اما همه ارگانهای فرهنگی مذهبی آموزشی و... خواب بودند که کار جامعه مان به جایی رسید که بی‌حجابی و بدحجابی پدیده ای آشکار و غالب جامعه را فرا گرفت حال از خواب پاشدیم و حاضر نیستیم به تعداد سالهایی که خواب بودیم و در فکر فقط قدرتمند شدن در سطح منطقه و جهان .. به آن تعداد برنامه فرهنگی آموزشی مذهبی داشته باشیم تا شاید بتوانیم افکار را ساماندهی کرد و راحتترین راه یعنی توسری را انتخاب کردیم خب تاوان آن را مردم یعنی جامعه و حاصل آن بغض های فروخورده و کینه و بدبینی و فاصله گرفتن از ارزش ها خواهد بود و روزی شاید سدی که دربرابر بغضها ایجاد کرده ایم از جایی ترک کند و فاجعه ای اتفاق بیافتد که خشک و تر را بسوزاند و جامعه تیشه به ریشه خویش تیشه به فرهنگ مذهب اخلاقیات خویش بزند ...
  • اسحاقی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    واقعا تحلیل خوبی است
  • سودابه IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    130 8
    هیچ کس منکر نقش پلیس دربرقراری امنیت یک جامعه نیست ولی دختری را بخاطر چند تارمو و پوشش نامناسب که اتفاقا پوشش عزیز مهسا بسیارهم موجه بود گرفتن و دربرابر اعتراض برادرش... بردن و خدامیداند چه شده است که یک دخترجوان سرزنده و سالم به یکباره نقش زمین میشود و تمام میکند بحثی جداست.تاوقتی حرمت انسانی وحق شهروندی در جامعه رعایت نشود بازهم شاهد چنین فجایعی خواهیم بود.... اللهم عجل لولیک الفرج...آمین
  • مصطفی IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    150 6
    اگه یک نجومی خور یا مفسد اقتصادی بود مردم تشکر هم می‌کردند که شر یک ... کم شده ولی این دختر چه گناهی داشت در سیره ائمه هم حجاب اجباری نبود
  • هلیا IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    50 7
    ناراحتی اینجاست ک این بیچاره بی حجاب نبود
  • اشک IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    39 7
    درود بر شما من با قانون کاملا موافق هستم و نیروی انتظامی هم کارش درست ولی چرا قانون فقط برای مردم بدبخت و بیخبر از سواد تبصره و بندهای قانونی باید اجرا بشه چرا تا مردم‌ توی مسایل خصوصی هم مواخذه بشوند ولی مسئولین و مدیران هرچی میخان پنج هزار میلیارد و سه هزار میلیارد و اختلاس های زمبن و زمان رو انجام بدهند . وامهای بدون ضامن هزار‌میلیاردی بگیرن و دولت هم نتونه ازشون پس بگیره و اخرش هم فرار به خارج کنن چرا ی سفر کربلا اینقدر برای مردم عادی بگیر و ببند و تفتیش و هزار چیز دیگه باشه و اقای دزد بدون دغدغه از کشور خارج بشه ...
  • محمود IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    140 4
    آقای کوشکی باسواد قبل انقلابم خیلی از این قانونا وجود داشت ویه عده مثل جنابعالی بی قانونی کردید و انقلاب شد پس یه کم تفکر رو بر خودت لازم بدون با شرف
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    وقتی صفحات اول گوگل پر شده از فیس و قیافه سلبریتی ها و نمایش و فخر فروشی و بی حجابی اونها دیگه دنبال چی میگردید یکی بیاد اینا رو جمع کنه
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    50 7
    اولا که اون دختر حجاب بدی نداشت و دوما کسی که در رانندگی تخلف کنه فقط جریمه میشه ...
  • علی IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    41 6
    ... کسی که خلاف می‌کنه آمادگی رودرو شدن با این مسائل داره، منی که دزدی نکردم پلیس به جرم دزدی بگیره معلومه شوک میشم چون جرات دزدی ندارم.این مرحومه هم همینطور ...جالبه که هم مانتو تنش بوده اونم بلند هم سال مانتوشم از همین کشور خریده....
  • رضا IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    129 6
    با سلام جناب کاشکی ... اگر خانمی به خاطر تخلف توسط پلیس متوقف شود می داند که جریمه خواهد شد و یا در نهایت ماشینش توقیف خواهد شد ولی وقتی که به بهانه حجاب متوقف می شود نمی داند چه چیزی در انتظارش است ضمن اینکه نگران آبروی خود است ...
  • دندانپزشک IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    یعنی تواستاددانشگاهی.وای به حال جامعه ای که تفکراستاددانشگاهش اینه.ازقیاست خنده ایدخلق را ادم حسابی این چه ادعایی است، اگرپلیس رانندگی هم خلاف قانون خانمی رابازداشت کنه بله. دوم توجریمه پلیس رابااین یکی میدونه....
  • A f IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    133 4
    کجای قانون نوشته و کجای کتاب ائمه اطهار نوشته که اموزش حفظ حجاب وظیفه پلیسه؟؟ پس امر به معروف چیکارس؟؟ کجای قانون نوشته که فرد درجه دار و نظامی میتونه دست زن و دختر مردم رو بگیره به کشاله بکشه و بکشه داخل ماشین؟؟ ...
  • محمد حسن ساعدی IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    44 6
    خیلی خیلی متاسفیم.استاد کدام دانشگاه هستی؟تخلف رانندگی را با موضوع بی حجابی مقایسه میکنی؟قوانین رانندگی یک سری مقررات قرادادی هستند،بی حجابی یک موضوع شرعی،دینی،واعتقادی هست...
  • مصطفی IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    45 99
    متاسفم برای شخص بی سواد آقای کوشکی... قانون کلمه ای است که موجب تامین امنیت مالی و جانی و ارزشی انسانها در جامعه میشود،انداختن آدمس گزاره بدیست،رد چراغ قرمز هم همینطور،و سایر مسائلی که دوستان فرمودن،اما به هیچ عنوان حجاب در زمان پیغمبر هم اجباری نبوده و عدم رعایتش گزاره بد نیست.در هر حال ماموران انتظامی وقتی یک نفر رو ۳ ساعت بدون آب و غذا تشنه وارد ماشین میکنند بعد از ۴ ساعت میبرن داخل مقر همین میشه، مهمتر اینکه شاید همان دختر بعدا توسط خانواده مورد آزار قرار بگیره، کم نداریم از این خانواده های سوخته، شاید دختر از نامزدش بترسد که مبادا با خبر شود..این حجم از فشارها در کنار فشارهای روانی ... مسلما موجب سکته خواهد شد...
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    حیف نام استاد دانشگاه بر شما با این منطق آبکیت.
  • دندانپزشک IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    واقعاتودانشگاه تدریس میکنی؟...
    • نیما FR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      15 4
      دانشگاه تهران و دیگر هیچ ... 😂😂🤦
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    132 7
    ما باید تکلیفمونو اول با خودمون روشن کنیم اگه به روز میخایم بشیم که هیچی ولی اگه اسلامی میخایم باشیم حجاب که در اسلام تعریفش مشخصه حدودش هم مشخصه ولی در اقثصاد هم علی وار رفتار بشه دیگه کسی اشکال نمیگیره چون با دزد هم قانونی برخورد میشه در حجاب هم قانونی برخورد میشه فرقی هم بین فقیر و غنی وزیرو کارگر در اجرای حکم گذاشته نمیشه همه جا و همه کس با قانون برخورد میشه
  • سالار IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    اگرپلیس بد چرا هر اتفاقی که برا ما رخ میده اولین کار تماس با پلیس اگر دوزد زد به خونتون چرا اولین کار با پلیس تماس میگیرم به هم احترام بزاریم قبول کنید اوضاع بد حجابی خیلی بد شده تروخشک باهم میسوزن توراخدا درست فکر کنید
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    35 10
    در اون دانشگاه رو باید گل گرفت که امثال تو استادش باشید ، شما ... نباید یک موضوع جهان شمول را که مورد پذیرش جهانی است با موضوعی اعتقادی که حتا بیش از پنجاه درصد دین داران و علمای دین در آن مناقشه دارند را قیاس کنید
    • بی نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 1
      یعنی واقعآ نمیدونی که چرا به پلیس مردم زنگ میزنن ؛ چون که پلیس حقوق و جیره اش رو از بیت المال این مردم میگیره ؛ برای اینه که مردم بهش موقع اضطرار زنگ میزنن
  • سالار IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    فیلم کامل ببینید اونجا پردختر هم نشستن فقط براتعهد هیچی بهش دست نزد خودش افتاد خدا رحمتش کنه روحش شاد ولی خودشم مشکل قلبی داشته
  • Tnz IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    جناب آقای کوشکی جدای ازین بحثا اگه این بلا سر دختر یا خواهرت میومد بازم همین عقیده رو داشتین ؟ همین مصداق و مثال میزدین ؟ ب پلیس و اجرای قانون چرتشون مهر تایید میزدین ؟ ... مشکل از کله گنده‌ها و ب ظاهر باسوادای مملکته ک آسایش و رفاه و ازین ملت بیچاره گرفتن کسی و تو قبر کسی نمیذارن هر کی با اعمال خودش دفن و سوال جواب میشه عذاب و گناه قتل و گرفتن جان و زندگی یک انسان خیییییلی سخت تر از گناه بی حجابیه روح مهسای عزیز شاد جاشون بهشت
  • اشکان IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    8 187
    ایشالا آخرین لحظه متحول شده باشه
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    این موضوع واون یکی خیلی باهم فرق دارن این بخاطر تو تار مو پرپر شد وتخلف چیز دیگست چرا مسائل رو بهم ربط میدن اگر دختر شما بود همین حرف رو میزدین
  • فرهاد IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    ۴۴ سال نهادهای عریض و طویل تبلیغی و فرهنگی با بودجه های نجومی چه کرده اند که حالا با زور ... میخواهیم فرهنگ حجاب را اجرا کنیم! اصولاً حجاب زورکی و ظاهری تا چه حد سبب جلوگیری از فساد می شود؟ برای اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی نیاز نیست به آن اعتقاد قلبی داشته باشی! اما داشتن حجاب اگر با اعتقاد همراه نباشد نه تنها بازدارنده نیست بلکه باعث گسترش فرهنگ تظاهر و ظاهر سازی و آسیب به کارکرد واقعی حجاب می گردد. دشمن دانا به از دوست نادان بود...
  • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    169 5
    اقای استاد لطف کنین با همین استدلال درباره اختلاص ها در باره فقر مردم در باره حاکمانی گه گرین کارت در جیب دارن و دلبندانشان در ینگه دنیا ... باریکلا خوب و محکم و مستدل استدلال میکنی استدلال کن برامون
  • محمد IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    189 3
    باسلام کاش‌قانون‌برای‌فرزندان‌مسئولین‌هم‌بود
  • علی انصاری IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    پلیس حق نداره سر خود کسی رو وادار به شرکت در کلاس و یا مکان خاصی کنه از طرف دیگه هنوزم به اشتباهات خود اصرار دارید.
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    متاسفم ک در ایران زندگی میکنم
  • علی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    10 8
    یک نفر در اختیار پلیس بوده و از خودش اختیاری نداشته، وقتی یک پلیس تیری به سمت متهم یا مجرم شلیک میکنه اگر اصول بکارگیری سلاح و قوانین تیر هوایی و هشدار و غیره را رعایت نکرده باشه حقوق متهم یا مجرم رعایت نکرده و توبیخ و دادگاهی میشه اینجا پلیس باید جوابگو باشه این خیلی ساده ست وگرنه تکرار میکنه عملا خودش نیاز به امر به معروف و نهی از منکر داره بنظرم جریمه ریالی کارت ملی خیلی بهتر از برخورد فیزیکیه و محرومیت از خدمات دولتی تا تسویه حساب خلافی کارت ملی بهتر جواب میده وگرنه طاهرا حجاب طرف مشکلی نداشته یا فاجعه وار بی حجاب نبوده و گشت ارشاد در تشخیص اشتباه کرده عمدتا ادمای با پوشش عرف ایران بودن
  • احمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    27 2
    معلمی که اختیار کلاس از دست داده و داره با شلنگ و خط کش کلاس و جمع میکنه اون کلاس دیگه جای موندن نیست
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    31 2
    مهسا امینی جرمی مرتکب نشده چرا ایشون را مجرم می نامید حجاب داشته طبق کدام قانون ایشون بی حجاب بوده اگر برخورد پلیس هنگام تخلف رانندگی هم ایجاد رعب و وحشت کند و به فرد آسیب برساند بله پلیس مجرم است
  • ناشناس IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    30 4
    چند سال پیش من و خواهرانم تو مسیر شمال بودیم با ماشینم و پدر و مادرم با ماشین خودشون می‌رفتیم عروسی خواهرم، رسیدیم به گیت عوارضی خواستم دنده عقب برم گیت عوض کنم که بیفتم پشت پدرم همون وقت شالم افتاد بعد اینکه گیت عوض کردم فهمیدم شالمو درست کردم، پدرم که عوارضیو رد کرد رفت من عوارضی پرداخت کردم کمی رفتم جلو یکی از همین ونای نیرو انتظامی نگهداشت مارو، که مدارک و از این داستانها بماند که چه رفتار بدی داشتن با ما هر چی میگفتیم عروسی خواهرمه می‌گفت پیاده شین ماشین باید بره پارکینگ فکر کنین نیم.است سه تا دختر وسط جاده پیاده کنه!!! بخاطر اینکه شال من افتاده بود اینکه بعدش چه بلایی سر سه تا دختر بیاد اصلا مهم نبود.. انقدر حالمون بد بود که واقعا ممکن بود از ترس سکته کنیم اگه پدرم مسیر رفته رو برنمیگشت معلوم نبود اون روز چه بلایی سر ما سه تا خواهر می اومد
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    30 5
    کاس یه گشتی هم برا زور گیرها و دزدا میزاشتن و اینطور قاطعانه برخورد میشد
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      9 3
      دمت گرم بهترین نظر
  • الف.ح IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    26 4
    ترس از آبرو و با ترس از تخلف رانندگی ،قیاس مع الفارق است
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    تسلیت میگم به خانواده امینی.اما از پلیس هم حمایت میکنم.اونها مقصر نیستن.تقصیر مدیران و قانونگذاران بی فکر ما هست که این جوری داستان درست میکنند.یادمون نره که اگه واقعا تاکید میکنم واقعا برای دوروز پلیس نباشه خلافکارا چه کار با مردم میکنند.زن مردم و رو جلوی شوهرش میبرن
  • ایرانی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 2
    احسن 👏👏 حرف حق و منطقی کاش هر کس در باره موضوعی اظهار نظر میکنه قبلش کمی فکر کنه واز سر هواهای نفسانی و بدونه دلیل قضاوت نکنه.
  • ۰ IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 1
    بعضیا نگران کانون خانواده ن با این بی حجابیها!! خانم یا آقایی که باید جامعه رو به خاطرشون تخته کنن که مبادا با شخص زیباتری مواجه بشن که هوس کنن خونواده خودشون رو ترک کنن جواب بدن واقعا اینجور پایبندی به کانون خانواده معنا داره؟؟؟ مث اینکه بگین هرچی خوردنی هست رو جمع کنن تا من بتونم به روزه م پایبند بمونم
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    29 3
    استاد فکر نمی کنی اگر صحبت نکنی سنگینتری
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 2
    با سلام، والا از همین فیلم‌هایی که خود نیروانتظامی پخش کرده مشخصه مرحومه پوشش خیلی بهتر از بعضی خانم ها که روزانه درسطح کشور میبینم بود، نمیدونم شاید گشت ارشاد توقع داشتن مثله خودشون چادری باشه، الله و اعلم، خدا به پدر مادرش صبر بده، شایعات زیادی در مورد برخورد گشت ارشاد با مرحومه پخش شده، اینقدر روی بعضی از اینگونه مسائل سرپوش گذاشتن که آدم نمیدونه کی راست میگه؟ نحوه برخورد گشت ارشاد با قهرمان تیم ملی و همسرش توی پارک یادتونه؟؟؟
  • وطن پرست IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    چرایک نفر از خود نمی پرسد مگر بدحجاب در تهران نیست چرایک شهرستانی باسابقه بیماری باید بیاید واین اتفاق بیفتد این هم مانند حمله به مجلس از کردستان بیاید نفوذ اسرائیل بر کردستان ومیل به پناهندگی سیاسی در آنجا زیاداست کمی با تفکر به مسئله نگاه کنید تمام جامعه چه به راحتی از دستگاه نفوذی خارجی شکست خوردید خیلی متاسفم
  • رضا IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    از کدام قانون صحبت می کند
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    آخه مهسای بیچاره حجابش بد نبود، نسبت به خیلی های دیگه.. نباید دستگیر میشد!!!
  • احمد... IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    آقای کوشکی خانمی که در رانندگی تخلف کرد مامور باخود خانوم برخورد فیزیکی ندارد نهایت میتواند خورو را به پارکینگ بفرستد ولی گشت ارشاد به ناله صغیر و کبیر رحم نمیکند
  • مهدی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 1
    در فیلمها چیزی از بدحجابی در این خانم نبود حتی خانم ارشاد به روسری این خانم اشاره داشت ضمن اینکه الان تو جامعه اکثرا ظاهرها متفاوت شده مخصوصا بالاشهر پس باید رفت ترساند آنها را تا سکته کنند جالبه به خدا
  • ریحانه IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    پلیس ایران بسیار زحمت کش است ومظلوم واقع شده ،،رسانه های خارجی دارن موضوع مهسا امینی رو بزرگش میکنن ،،که بگن در اینجا به زنها ظلم میکنن ،هدفشان اصل نظام است ،،نه که دلشان برای مهسا نمیسوزه
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    هر حرفی و کاری رو به هم ربط ندید..باید یه لحظه جای پدر و مادر این فرد بود.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    مملکتی که استادش شما باشی ، دستاوردی بهتر از این نخواهد داشت.
  • یک ایرانی IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 3
    یه راننده می‌دونه ممکنه تصادف کنه ممکنه خلاف کرد ماشین رو جریمه کنند ولی یه دختر جوان به چه جرم و جنایت باید کشته بشه می فهمی چی می گی
  • فهیم IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    اگه برای دختر خودت یا زن یا خواهرت رخ می داد اینقدر مست مالی می کردی؟ خدا ازتون نگذرد
  • محمد IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    ای ایرانیان اصیل آیا میدانستید در ایران باستان حجاب اجباری داشتیم؟ بیخود کوروش کوروش نکنید بعد هم بی حجاب باشید ایرانی ها حتی قبل از اسلام هم حجاب اجباری داشتند برید تاریخ بخونید
  • Dady IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 1
    با سلام استاد عزیز حرف های شما را در رعایت قوانین رایج. هر کشور مورد پسند میدانم و این را قبول میکنم که هر فردی در اجتماع ملزم به رعایت قوانین رایج کشوریست لیکن این را ذکر میکنم که رفتار نامناسب در اجرای قانون توسط نیروی انتظامی هر کشوری ناپسند است و مٱمور تخطی کار دادگاهی میشود و اصل اول در هنگام برخورد با عوام رعایت رفتار پلیسی کناسب میباشد پیشنهاد میکنم به شما قبل از انتشار حرفهای زیبایتان در مورد اجرای قوانین سریع به پست ها و فیلم های اجتماعی که دست به دست میشود بزنیند نکند انها را هم بیگانگان میسازند تا عابروی مٱمورین عزیزمان را ببرند خیر در همه ارگان ها افرادی هستند که از مقام خود سوئ استفاده میکنند کدام قانون به پلیس مذکر اجازه دست زدن به نوامیس مردم را داده مگر قرار نبود پلیس مؤنث عهده دار این کار باشد گیرم دختر بچه ای بنابه جاهلیت ذهنی بد حجاب بود یادتان باشد که ما دیگر در عصر حجر هزار سال پیش زندگی نمیکنیم دیگر خیلی چیز ها عوض شده در ضمن اسلام اجبار نبود که حجابش اجبار شود یکی به زور چادر از سر مردم بر میداشت یکی به زور چادر میخواهد بر سر مردم بگذاردبه زور هیچ نمیشود پیش برد
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    احسنت حرف حق را بخوبی گفتید و ادا نمودید.
  • محمد IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    اگر کسی خلاف کند آره پلیس وظیفه قانونی دارد که برخورد کند ولی این به دین واسلام مربوط است مگه توی قران نگفته لا اکراه فی الدین روز اول که تلوزیون درامد تا یک زن بدون روسری رونشون میدادند سریع تصویرش رو سیاه میکردند یا ماهواره حرام بود یاموسیقی توی عروسیها وبیرون جمع میکردند ولی حالا چی یا ایرانسل اوایل پیام تصویری ممنوع بود ولی حالاچی تمام کارا باواتساب وغیره...
  • راننده بیابان IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    خانواده این بنده خدا چه مقصر باشد چه مقصر نباشد در هر دو صورت با آبرویشان بازی شد ..بعضی‌ها عامدانه بعضی‌ها هم غیر عمد دارند آب به آسیاب این زنیکه هرزه خارج نشین مصی. می‌ریزند مطمئن باشید اگر فضای جامعه امنیتی شد خانواده این بنده خدا بیشتر ضرر می‌کنند اگه این خانواده فکر آبرویشان باشند یه پیامی میدهند و به این ماجرا خاتمه میدهند و اگر ظلمی درحقتان شده درسکوت مانند خیلی از شهروندان شکایت میکنند. به عنوان یک هموطن دلسوز و زجر کشیده به خانواده مرحومه غرض میکنم امنیت کشور با خون پاکترین انسان ها بدست اومده جنگ دیده ها و شهید داده ها و......با همه وجودشان از این آب و خاک و رهبری عزیز محافظت میکنند. ندارید اون فراری های بی‌وطن خائن از شما سو استفاده کنن
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    یا قانون نباید باشه یا اگر قانون هست باید اجرا بشه
  • AU ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 1
    آن خانم از ترس سکته کند چه باید کرد؟ دقیقا موضوع همین است ، حتی اگر موضوع برخورد فیزیکی را از موضوع کنار گذاشته شود دو موضوع باقی میماند، ۱- شکل برخورد مامور که پوشیده نیست با صدای بلند ، خشن و با حالتی تهاجمی با افراد صورت می‌گیرد فشار ناشی از این نوع برخورد از یک طرف و حالا خود را جای آن خانم بگذارید که به وسیله گشت نیرو انتظامی بازداشت شده تر س و وحشت از محیط کلانتری و نوع برخورد مامور از یک طرف و برخورد خانواده با دختر که چه کاری انجام داده که به کلانتری رفته ؟ همه میدانیم در بسیاری از خانواده ها دختر در درجه دوم بعد از پسر قرار دارد ، نوع برخورد خانواده با دختر این فشار روحی و روانی را چندین برابر میکند که نتیجه آن همان شد که نباید
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    وقتی در خود اصل دین اجباری نیست چرا باید در فرع باشه .هیچ روایتی نداریم که پیامبر یا امامان با بد حجاب برخورد کرده باشن.هیچ مجازاتی هم دین در مورد بی حجابی قرار نداده حالا چرا ما باید از پیغمبر مسلمان تر بشیم
  • علی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    اگر خودش سکته کرده بود پس چرا عکسش توی بیمارستان نشون میداد که گوشش خونیه؟
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    اقای کوشکی حالتون خوبه.
  • امیر IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    تلگرام که این استاد توش کانال داره از طرف جمهوری اسلامی فیلتره و غیر قانونی.. حالا پلیس انشالله به وظیفه اش عمل کنه و ایشون را ارشاد کنه.. اگرم وسط ارشاد،سکته کرد و مرد اصلا ناراحت نمیشیم..
  • صادق IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    ۱- بزرگترین تقصیر کار مرگ مهسا امیتی پدر مادرش هستند که بهش یاد ندادند طبق احکام اسلام و شرع ، مقید و مکلف به رعایت حدود الهی مطابق آیه ۳۱ سوره نور می باشد. ۲-باز هم پدر و مادرش بش یاد ندادند که به قوانین کشور باید احترام بزاره اگه اعتراضی داره میتونه به محل قانون گذاری(مجلس) شکایت کنه در غیر این صورت باید کشور را ترک کنه و بره کشوری که قوانینش با عقیده اش هماهنگ باشه. ۳- با این وصف در حالی به محضر خدا میرود که حدود الهی را زیر پا گذاشته ، خدا بش رحم کنه ، صدها هزار نفر هم بروند به مراسم خاکسپاریش هیچ فایده ای نداره
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    آخه استاد محترم شما که دکتری داری آخه این دو موضوع با هم قابل مقایسه هست که میگی؟ یه جوری توجیه کنید که آدم خندش نگیره
  • ابوالفضل IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    اولا قیاس درستی نیست، متخلف رانندگی تا حدودی پذیرش برخورد پلیس داره، اما میهمان از شهرستان با پوشش عادی براش قابل پذیرش نیست، مردم آبرو دارن، این برخورد قلب دختر راشکست دوما ، بحث دوگانگی در برخورد همین پوشش و بدتر از آن در مراسمات حکومتی توبیخ نمیشه بلکه تبلیغ سیاسی هم میشه اگه بچه پولدار یا آقازاده باشه باز این اتفاق نمی‌افته متاسفم برای استاد دانشگاه مان
  • هالو IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    اقای محمد صادق کوشکی قانونی که به کرامت انسانها و نوع پوشش دیگران ورود کند از پایه و اساس اشتباه بوده و هست کما اینکه در تمامی تصاویر حجاب زنده یاد مهسا امینی نه بد بود و نه هنجار شکن در ثانی رعایت قوانین رانندگی با رعایت پوشش بسیار متفاوته حضرت عالی قبل از نظر دادن راجب افکار درونی خودت یکم بیشتر تفکر داشته باشی بد نیست شما مثلا استاد دانشگاه هستید خداوند به خانواده امینی صبر عنایت بفرماید ان شالله
  • محمدرضا IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    وضعیت بیماری پیشینه شون معلوم نیست دقیق