نمایندگان اوزان ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم ایران صاحب دومین برد خود در رقابت‌های قهرمانی جهان شدند.

یزدانی و تیلور

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، محمد نخودی نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی برابر دولگون آلتانزول از مغولستان به روی تشک رفت و با برتری قاطع در مدت زمان یک دقیقه و ۱۰ ثانیه به برد ۱۰ بر صفر رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

نخودی در دور نخست به مصاف یاکوب شیخ جمال از رومانی رفت و در یک کشتی سخت و حساس با نتیجه ۷ بر ۶ به برتری رسید. جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا و بخت نخست کسب عنوان قهرمانی در این وزن در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال به نماینده ایران برخورد نمی کند.

باروز در مبارزه نخست با نتیجه قاطع ۱۲ بر یک صفر مراداف از ترکمنستان را شکست داد و در دومین مبارزه نیز دژان میتروف از مقدونیه را در یک دقیقه با نتیجه ۱۲ بر یک شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد.

همچنین حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سباستین جزیرزانسکی از لهستان به میدان رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی در مدت زمان ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

اما در آن سوی جدول وزن ۸۶ کیلوگرم، دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد. تیلور نیز در ۲ مبارزه قبلی خود به ترتیب مقابل آرون کانوا از ایتالیا به برتری ۱۰ بر صفر رسید و سپس ۱۱ بر صفر از سد راموس از پورتریکو گذشت و به نیمه نهایی رسید. به این ترتیب یزدانی و تیلور به نیمه نهایی صعود کرده‌اند و تنها یک برد تا رسیدن به فینال و مصاف حساس برای کسب مدال طلای جهان فاصله دارند.

کد خبر 706149
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha