وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر کناره گیری واشنگتن از مذاکرات احیای برجام را تکذیب کرد.

ایران و امریکا برجام

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای این ادعای رژیم صهیونیستی که واشنگتن از مذاکرات احیای برجام پا پس کشیده را رد و بر ادامه حضور واشنگتن در این رویه تاکید کرد.

تایمز اسرائیل در گزارشی این بیانیه را به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، منتشر کرد و نوشت در بخشی از این بیانیه ادعا شده است: «ما به دنبال بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام بوده و هستیم، زیرا بایدن متقاعد شده است که این بهترین راه برای اجرای تعهد خود مبنی بر عدم اجازه ایران به داشتن سلاح هسته‌ای است.»

بیانیه وزارت خارجه ساعاتی پس از آن صادر شد که یک مقام صهیونیست در جریان سفر «یائیر لاپید» نخست‌وزیر آلمان به خبرنگاران، گفت: «آمریکایی‌ها و بیشتر اروپایی‌ها می‌گویند که برجامی وجود نخواهد داشت.»

این مقام صهیونیست که به نام وی اشاره نشده است، گفت: «کسانی که به این نتیجه رسیده‌اند بهانه‌های مختلفی آورده‌اند: برخی ادعا می‌کنند که این توافق به دلیل واکنش ایران به پیشنهاد نهایی پیش‌نویس اتحادیه اروپا از بین رفت. برخی دیگر می‌گویند به این دلیل است که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و انریکه مورا، رئیس دفترش، در مذاکرات پیشی گرفتند؛ و دیگران استدلال می‌کنند که دولت بایدن مواضع خود را در قبال ایران در نتیجه فشار لابی‌های اسرائیل علیه برجام سخت‌تر کرد.»

این مقام گفته با سفرهای اخیر مقام‌های صهیونیست به واشنگتن، «مذاکرات راهبردی» صهیونیست‌ها با دولت بایدن در مورد گام‌های بعدی آغاز شده است.

این در حالیست که صبح امروز «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، مدعی شد پاسخ ایران به پیشنهاد طرف اروپایی و آمریکا «قدمی رو به عقب» بوده و احیای توافق هسته‌ای در آینده نزدیک ممکن نیست.

پیش از این هم وزیر خارجه آمریکا در مقر سازمان ناتو در بروکسل با وزرای خارجه سه کشور اروپایی دیدار کرد. مقامات اروپایی و آمریکایی در این دیدار بر همکاری نزدیک برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای ایران تاکید کردند.

کد خبر 705593
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • امین عبدالحمید TR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    13 45
    آمریکا و اسرائیل و انگلیس دشمن همه مسلمانان هستند
    • رضا NL ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      3 2
      و بالعکس
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    9 25
    خریت سران ابله وجنایتکار صهیونیستی با تلاش احمقانه خود دنیا را به جنگ ونابودی میکشاند. باید هرچه زودتر این رژیم فاسد نابود تا جهان ایمن گردد
  • نیما US ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    46 4
    بخدا ملت دیگه جا ندارن
  • آذربایجان IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    28 6
    آمریکا در حال زواله مردم ایران یه دویست سال صبر کنن آمریکا سقوط میکنه و تحریمهاش بی اثر میشه بعد میتونیم نفت بفروشیم البته اگه اون موقع کسی نفت بخره.
    • جهانگیر IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      4 31
      اگه شما غربگدایان ازابتدا سکوت می کردید حالا وضع ایران بمراتب بهتر بود
  • حبیب IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    5 14
    امریکا همانطور که در برجام با کمک عوامل خودی که ناخواسته به دام امریکا افتادند .سر ایران را گلاه گذاشت ودر تهیه متن از واژه های دو پهلو و دو معنی استفاده کرد وخسران بی اندازه ای به ایران وارد کرد . حال میخواهد با احیای برجام به دوز و کلک و همان شیوه های نخ نما دوباره ایران را به دام بیندازد ولی نیروهای جان برکف مذاکرات هسته ای زیر چتر ولایت محترم فقیه این خواسته امریکا و دشمنان ایران اسلامی را عقیم خواهند گرد
  • خسرو IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    5 1
    اینگونه خبرهای شل کن و سفت کن فقط به کار دلالان ارزی در ایران و هرات و سلیمانیه میخورد که صهیونیستها هم در آن سرمایه گذار هستند فقط باید دولت چاره ای به حال آنها بکند
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    6 2
    از این فرصت استفاده کنید و توافق رو انجام بدید
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 6
    ساده اندیشی ما ایرانیان بس است همه از یهود دستور می‌گیرند واصل قضیه بر جام ساخت سلاح هسته ای نیست بلکه اصل مطلب به اسرائیل ختم می شه جهان عرب همه چه در ظاهر وچه در پشت پرده تسلیم اراده دشمن شدند وکار ما را سخت کرده اند روس ها هم دوپهلو ودنبال فقط منافع خود هستند چینی ها هم اقتصاد را ترجیح می دهند غرب و دیگران هم قابل ذکر نیست باید به فکر راهکار وچاره بود خود کفایی به تمام معنی یکی از راه‌ها است چه بسا در عمل بسیار دشوار و قدرت اتمی وبازدارندگی یک راه دیگر مشکلات مالی ممکن است در جبهه مقاومت خلل ایجاد کند
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    9 2
    ایران درسته که قدرت موشکی و پهبادی دارد ولی هم آمریکا قدرت اول نضامی است درسته که آمریکا در افغانستان شکست خورد ولی افغانستان دیگه برای آمریکا هیچ نفعی نداشت و آمریکا هم از افغانستان رفت ایران نباید با آمریکا ناتو بجنگد آمریکا و ناتو روسیه که از ایران هم قدرتمند تره رو زمینگیر کرد باید ایران از جنگ با آمریکا دوری کند
  • شایان IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 8
    این اسراییل لعنتی مانع هر گونه صلحی در جهان هستش مارمولک خوب نقشش رو زیرکانه بازی میکنه
  • محمد طبیب چی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 3
    سلام . سند همین خبر بی معنی را که رژیم صهیونیستی منتشر کرده بفرستید به گروسی و یادداشت بنویسید اخبار و اسناد این رژیم علیه ایران که مستند توست ازین دست میباشد .
  • ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 1
    به درک
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    ابوجهل را حتی پیامبر نتوانست برصراط مستقیم بیاورد