اتوبوس‌های کهنه و زهوار دررفته وارد می‌شوند و پس از ارزیابی، به خط مخصوصی برای بازسازی اساسی انتقال می‌یابند. درست عین بیمارستان‌ها که بخش تریاژ دارند! 

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ این روند برای اتوبوس‌هایی که سال‌ها به‌خاطر نبود قطعات و بی‌توجهی در پایانه‌های شهر تهران خاک می‌خوردند اکنون در چند مرکز تعمیر اساسی سامانه‌های اتوبوسرانی در حال انجام است. اینگونه، اتوبوس‌هایی که از رده خارج لقب گرفته بودند با تعویض قطعات فرسوده بازسازی می‌شوند تا تازه‌نفس بتوانند به کمک حمل و نقل عمومی شهر بیایند.

بر اساس آمارها بین ۹۰ تا ۹۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده یا از رده خارج شده اعلام شده است. به همین دلیل، شرکت اتوبوسرانی در ۳ مرکز به صورت شبانه‌روزی مشغول اورهال اتوبوس‌هاست. 

بخشی از این اتوبوس‌ها در نوبت بهسازی و بازسازی قرار می‌گیرند و برخی هم امکان و ارزش اورهال ندارند و به اصطلاح کاملا از رده خارج شده هستند.

زمان بازسازی یک اتوبوس بستگی به میزان فرسودگی آنها دارد، اما به طور میانگین اورهال کامل یک اتوبوس بین ۲ تا ۳ هفته زمان می برد. 

با توجه به قیمت و زمانی که برای خرید اتوبوس صرف می شود، اورهال اتوبوس های فرسوده به لحاظ اقتصادی و زمانی به صرفه‌تر از سفارش خرید یک اتوبوس نو و جدید خواهد بود.

شهرداری برای استقبال از پاییز و پیش از آغاز سال تحصیلی اورهال  ۵۵۰ اتوبوس را دنبال می‌کند.

کد خبر 704462
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    0 0
    تهران نیاز به یک کارخانه ساخت اتوبوس دارد این هم خوب است ولی جوابگو نیست