مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو میلیاردمین مسافر مترو روز سه‌شنبه دوازدهم آذرماه از ورودی مترو عبور کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: از ابتدای بهره برداری متروی تهران در اسفند ماه سال 1377 تا کنون 1536877 اعزام قطار در شبکه مترو انجام شده که با کمال افتخار اعلام می‌کنیم که در طی این نه سال و نیم هیچ سانحه مسافری منجر به فوت نداشته‌ایم و متوسط تأخیر حرکت قطارهای مترو  حدود 6 ثانیه بوده است.

از ابتدای بهره‌برداری متروی تهران 7 سال و 7 ماه طول کشید تا به رکورد یک میلیارد مسافر رسیدیم و در ظرف مدت 2سال و 3 ماه به رکورد دو میلیارد مسافر رسیده‌ایم. فقط در سال گذشته 427 میلیون سفر با مترو انجام شده است که خود نشانگر استقبال روز افزون مردم از این سامانه مدرن حمل و نقل عمومی است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری نیم میلیارد سفر با متروی تهران انجام شود.

در حال حاضر با داشتن 91.6کیلومتر مسیر (در چهار خط) و 53 ایستگاه، در حال خدمت‌رسانی به شهروندان محترم تهرانی هستیم. سرفاصله زمانی حرکت قطارها در ساعات شلوغ در خطوط یک و دو، 3.5 دقیقه است که انشاءاله با ورود قطارهای جدید به تدریج به سرفاصله زمانی 2 دقیقه خواهیم رسید. هم اکنون روزانه در متروی تهران بیش از یک میلیون و ششصد هزار سفر انجام می‌پذیرد که با افزایش قطارهای جدید قادر به جابجایی 3 میلیون مسافر در خطوط و ایستگاه های موجود خواهیم بود.

حداقل یک میلیارد و دویست و شصت و چهار میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از 618 میلیون ساعت اتلاف وقت شهروندان و کاهش چهار میلیون تن انواع آلاینده‌های هوا از ابتدای بهره برداری متروی تهران تا تاریخ 12/9/87، فقط بخشی از اثرات اقتصادی جابجایی دو میلیارد سفر با مترو طی مدت 9.5سال گذشته بوده است. [تجلیل از یک میلیاردمین مسافر مترو]

بهره برداری متروی تهران با بهره‌گیری از همه توان اجرایی خود و 84 دستگاه قطار، ماموریت و وظیفه بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری کلیه تجهیزات ثابت و متحرک، نگهداری کلیه فضاها و ابنیه فنی و ایستگاه‌های متروی تهران و حومه، خدمت‌رسانی دقیق، ایمن و سریع به مسافران و جلب رضایت‌مندی آن‌ها از بدو ورود به ایستگاه‌های مترو تا خروج از ایستگاه‌های مترو را برعهده دارد، که رضایت بیش از 90 درصد مسافران از خدمات ارائه شده توسط مترو افتخار کارکنان متعهد مترو است.

مردم خوب تهران استحقاق برخورداری از سامانه گسترده حمل و نقل عمومی کارا، مدرن و ارزان را دارند که این مهم با همدلی و مساعدت‌های دولت محترم، مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر تهران و شهردار محترم تهران در جهت توسعه سریع شبکه متروی تهران و گسترش آن در تمام سطح تهران و حومه آن قطعا قابل تحقق است.

کد خبر 70443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز