چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

پایان دوران حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ایران، درست مثل شروع این دوران عجیب بود. او یک انتخاب ناگهانی بود و نتایجی فراتر از حد انتظار در تیم ملی به دست آورد. با این وجود سرمربی کروات هیچوقت به موازات این نتایج، مورد حمایت قرار نگرفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ اسکوچیچ در یکی از ملتهب‌ترین دوره‌های فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی بود. اسکوچیچ در دوران حضور موقت بهاروند در فدراسیون انتخاب شد، در دوران عزیزی خادم با ادبیات عجیب این مدیر روبرو شد، در دوران میرشاد ماجدی با رای کمیته فنی تا یک قدمی برکناری رفت و در نهایت توسط مهدی تاج برکنار شد.

بیشتر از این تصمیم برای برکناری اسکوچیچ، روند اجرای آن در فوتبال ایران زشت و زننده به نظر می‌رسد. روندی که معمولا تنها مختص فوتبال ایران است و در نقطه دیگری از دنیا دیده نمی‌شود. داستان اسکوچیچ در فوتبال ایران، پایان تلخی دارد اما بخش عمده این تلخی، به عادت‌های خاص اهالی این فوتبال برمی‌گردد.

 به هر حال کارلوس کی‌روش سرمربی جدید تیم ملی است و با مدیران فدراسیون نیز به توافق نهایی رسیده. 

اما روند اعلام تغییرات در تیم ملی، حیرت‌اور به نظر می‌رسد. جالب اینکه فدراسیون فوتبال به اسکوچیچ پیشنهاد کار در تیم ملی زیر 23 سال را داده و با جواب منفی او روبرو شده است!

یعنی مدیران فدراسیون حتی پای مهدی مهدوی‌کیا را به این پرونده باز کرده‌اند و با فرستادن این پیشنهاد برای اسکوچیچ، عملا سیگنال قطع همکاری با این مربی را نیز صادر کرده‌اند.

 جالب‌تر از همه، خبر استعفای کریم باقری از تیم ملی بعد از انتخاب کارلوس کی‌روش است. کریم برای مدتی در کنار تیم حضور نداشت و همین چند روز قبل دوباره به تیم ملی برگشت.

آیا هیات رئیسه نمی‌دانست چنین تغییری در راه است که دوباره شرایط را برای حضور کریم در تیم ملی فراهم کرد؟

 ترکیبی از بدسلیقگی و آشفتگی، این روزها در بالاترین سطح فوتبال ایران دیده می‌شود.

گزارش: تحریریه همشهری

تدوین: مهدی کشوریان

کد خبر 704060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • حمید IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    24 9
    اگر یه روزی کیروش برای ریاست فدراسیون کاندید شد تعجب نکنیدشاید هم برای وزارت ورزش چون فکر میکنه ایران غیر از ایشان کسی رو نداره البته حق هم دارد
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    5 33
    اسکوچیچ برو به جهنم!!
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      28 3
      امثال تو هستند که جواب خوبی را با بدی میدهند و ابروی ایران را می برند
    • بی طرف IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      30 2
      خدایا به ما نعمت قدر شناسی عطا کن. حتی اگر دانش فنی او را باور نداریم. لا اقل به عنوان میهمان با احترام بدرقه اش میکردیم. باز هم همه جا جار بزنید ما با فرهنگ ترین در دنیا هستیم!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      7 2
      به امثال تو میگن نمک نشناس!
  • CV ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    23 2
    لطفا نشینین بگین ما مهمان نوازترینیم ما مهربانترینیم. مهمان‌نوازی به تعارفات بی معنی نیست این اقای اسکوچیچ زمانی که ایران هیچ پولی نداشت سرمربی گری تیم به عهده گرفت و بدون حاشیه ما رو به عنوان تیم اول برد جام جهانی حقش بود تو جام مربی میموند ما که همه بازیها رو میبازیم ولی الان اخلاقم باختیم
  • فریدون IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    25 2
    اختاپوس مافیای تاج سرشکسته خواهد شد.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    10 1
    این موضوع ربطی به کی روش نداره. تاج کودتاچی باید محاکمه بشه.
    • علی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      3 0
      قوه قضاییه دخالت دخالت
  • مهران IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    0 0
    یعنی چی یک آدم اختلاسگر با آن ... ویلموس پول ملت به جیب زدن و حیثیت فوتبال ایران نابود کردند این آقا حتی به عنوان کارشناس حق نظر دادن ندارد چه برسه به اینکه سرمربی تعیین کنه مردم اسکوچیچ دوست دارن
  • مهران IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    2 0
    دراگان عزیز و دوست داشتنی خواهش می کنم این بی احترامی چند آدم بی تعصب را به حساب ملت ایران نزارید مردم به خاطر اینکه شما بارها با کمترین دستمزد دل مردم را خوشحال کردید هرگز فراموش نمی کنن
  • محمد IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    شیوه انتخاب و عزل سر مربی در ایران گویا قصد تغییر و‌اصلاح ندارد.این گونه تغییر ها ی زننده و با بی حرمتی تمام در شان مردم ایران نبست..این گونه تغییر های سلیقگی بر خلاف نطر قاطبه بازیکنان و‌ورزشکاران و بخصوص مردم شریف و قدردان ایران است.تغییراتی که اثاری از عدالت و نمک شناسی و قدردانی در ان دیده نمی شود و این با خصلت ایرانی های قدرشناس و‌مهمان نواز فرسنگ ها فاصله دارد..ادم تعجب می کند در یک اقدامی عجیب مدیری موفق توسط کسی که خودش ده ها پرونده مشکوک قضایی و مفتوح دارد؛ برکنار می شود و لقمه اماده را در دهن فردی قرار می دهد که او هم نشان از بزرگمنشی و‌ انصاف ندارد .و اما اگر مربی جدید با هزینه مادی بالا موفقیتی در خور کسب نکند چه کسی پاسخگو‌خواهد بود . ایا کسی شرمنده و‌خجل نزد ملت ایران شده و‌تاوان این تصمیم ناجوانمردانه خواهد پرداخت؟ و یا مثل صد ها تجربه و شکست پر هزینه توسط مدیران کشور ؛ با بی اعتنایی رو برو خواهد شد ؟؟؟!!