شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت شهری گذشته قدرت عمل و جهت‌گیری مناسبی نداشتند، گفت: بزرگترین کار ما این بود که مشغول به کار شدیم و هرچه سخن گفتند هیچ نگفتیم.  این سکوت به این معنا نبود که پاسخی نداشتیم بلکه مشغول به کار بودیم.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی با حضور در نودمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه ما در حالی کار را شروع کردیم که هم شهر، هم شهروند و هم مدیریت شهری حال مناسب و خوشی را که انتظار هست، نداشتند. علت این موضوع، عدم عمل و جهت گیری نامناسبی بود که مدیران شهری گذشته داشتند.

او با بیان اینکه شهر ما از ترافیک، آلودگی هوا، کمبود مسکن و فرسودگی کالبدی رنج می‌برد، افزود: مدیریت شهری به یک روزمرگی دچار بود و به تعبیر خودشان، علت آن تنش مالی بود که شهرداری دو سال و نیم از آن رنج می برد و سه ماه حقوق را هم با قرض پرداخته بودند.

بخشی از صحبت‌های شهردار تهران را در ادامه بخوانید:

*یک هزار و ۱۰۰ هکتار منطقه کن که عمده آن باغات است و ۷۰ هکتار اصل محله است، قرار شد مورد بازبینی قرار بگیرد، این باغات از گهربارترین و ارزشمندترین نقاط تهران به شمار می روند. تأکید بر این بود که قواعد برای زمین‌های یک هکتار به بالا اجرایی شود و بنابر نقشه سال ۱۳۵۴ بیش از ۶۶ درصد زیر دو هزار متر بود و قاعده گذار متوجه نبود که ۹۹ درصد مردم از این قاعده متضرر می شوند و ۱۵ هزار نفر در معرض آسیب و خطر قرار می گیرند. به طوری که با اندک حادثه ای، هیچ کسی دسترسی به آنها نخواهد داشت.

*کن با همان فرسودگی باقی ماند. قرار شد ما تصمیم بگیریم که پس از کمیسیون ماده پنج، در جمع مردم حضور پیدا کردیم و مردم اعلام کردند که ۳۵ سال است دنبال راهکار هستند مهمترین مسیری که سال گذشته تا امروز طی کردیم توجه به مردم بود و شورای ششم و مدیریت شهری سیاست توجه مردم را در دستور کار قرار داد. معتقدیم جز با تحول، نمی توان انباشتگی مشکلات شهر را رفع کرد.

*شهر باید نوسازی شود و نمی توان کاریکاتوری آن را رشد داد. ما به گذشته نگاه کردیم و هر که کار خوب انجام داده بود تقدیر کردیم و از اقدامات بد عبرت گرفتیم. از داشته‌های گذشته استفاده می‌کنیم و از کاستی‌ها تجربه کسب می کنیم و توجه خود را به نقاط قوت معطوف می کنیم. ما در مورد آینده صحبت می‌کنیم چون گذشته سرمایه ماست.

* بزرگترین کار ما این بود که مشغول به کار شدیم و هرچه سخن گفتند هیچ نگفتیم.  این سکوت به این معنا نبود که پاسخی نداشتیم بلکه مشغول به کار بودیم. در همان ۱۰ روز اول، با تلاش معاونت اقتصادی اعلام کردیم که از تنش اقتصادی خارج  شویم. طعنه های زیادی شنیدیم اما تحمل کردیم و ۱۰ روزه مشکل شهر را حل کردیم. امروز یک سال و چهار روز است که در خدمت شهر هستیم و یک روز هم قرض نگرفتیم و بیست و هشتمین روز هر ماه حقوق کارکنان را تسویه کردیم.

*اگر مدیریت برگرفته از شهر باور شود می‌تواند کوه را جابجا کند؛ لذا اعلام کردیم که مدیریت شهری ششم مسئولیت پذیر است و به همین  دلیل به دنبال مسائل اجتماعی رفتیم. برخی گفتند اگر به این سمت بروید در باتلاق گیر می‌کنید اما سرافرازیم و امروز ۲۱ هزار معتاد متجاهر ساماندهی شدند چون این افراد پاره تن ما هستند و با نگاه اعتقادی جلو رفتیم. دستگاه قضایی با تمام قامت و دیگر نهادها و دستگاه های مربوطه همه آمدند و منیت ها کنار گذاشته شد. اگر با افتخار می گوییم سه هزار و ۳۰۰ تخت آماده داریم اساس را روی خدمت و توجه به مردم قرار دادیم.

کد خبر 703617
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • آشنا IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 3
    اعتیاد فساد است و معتاد چه متجاهر و چه غیر متجاهر مجرم و مفسد است و باید مجازات شود. چون هم به خود ضربه میزند و هم باعث رواج اعتیاد و فساد در جامعه و ضربه خوردن دیگران میشود . پس مفسد فی الارض است و حکم مفسد فی الارض هم مشخص است. بدعت نگذارید و به افساد کنندگان در زمین بها ندهید و تطهیرشان نکنید که در جرمهایشان شریک هستید و حق الناس بر گردنتان است.