دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ملی پوشان دسته فوق سنگین کشورمان توانستند عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی پیکارهای وزنه برداری قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دهند.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، دیدار دسته فوق سنگین(105+) بیست و یکمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان آسیا در سالن هواسان کره جنوبی برگزار شد که طی آن سعید علی حسینی و بهداد سلیمی دو ملی پوش سنگین وزن کشورمان توانستند مقتدرانه عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی این دوره از پیکارها را به خود اختصاص داده و بار دیگر بر توانایی جوانان ایران زمین صحه بگذارند.

بر اساس این گزارش علی حسینی ملی پوش دسته فوق سنگین کشورمان که فدراسیون جهانی او را غول جوان ایران معرفی کرده توانست در این دوره از پیکارها با مهار وزنه های 206 و 245 کیلوگرم در حرکات یکضرب و دو ضرب و مجموع 451 کیلوگرم به 3 نشان طلای آسیایی دست پیدا کند.

در این دسته بهداد سلیمی دیگر وزنه بردار کشورمان نیز با مهار وزنه های 185 و 222 کیلوگرم در حرکات یکضرب و دو ضرب و مجموع 407 کیلوگرم نایب قهرمان شد و 3 مدال نقره این مسابقات را بر گردن آویخت.

نفرات برتر این دسته به شرح زیر هستند:

نفر اول: سعید علی حسینی از ایران / یکضرب: 206 کیلوگرم / دوضرب: 245 کیلوگرم / مجموع: 451 کیلوگرم

نفر دوم: بهداد سلیمی از ایران / یکضرب: 185 کیلوگرم / دوضرب: 222 کیلوگرم / مجموع: 407 کیلوگرم

نفر سوم: کیم یونگ کوآن از کره / یکضرب: 171 کیلوگرم / دوضرب: 212 کیلوگرم / مجموع: 383 کیلوگرم

علی حسینی در این دیدار موفق شد رکورد یکضرب جوانان جهان را که با 205 کیلوگرم متعلق به خودش بود یک کیلوگرم، رکورد دوضرب را 3 کیلوگرم و رکورد مجموع را 4 کیلوگرم ارتقا بخشد.

کد خبر 70349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز