طبق یک خط مشی جدید، اگر افراد خارجی با شهروندان کرانه باختری روابط عاطفی جدی برقرار کنند، برای دریافت مجوز اقامت خود باید مراتب را به وزارت جنگ اسرائیل اطلاع دهند، مگر آنکه قصد دیدار با ساکنان شهرک‌های اسرائیلی را داشته باشند!

عروسی در فلسطین

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، این قانون جدید که توسط آژانس امور مدنی فلسطینی‌ها در وزارت جنگ اسرائیل در ماه فوریه ارائه شد، چندین بار در ورود به فاز عملیاتی با موانع قانونی مواجه شده و به تعویق افتاد. این سند ۹۷ صفحه‌ای، روند ورود و اسکان شهروندان خارجی به بخش‌هایی از فلسطین را کنترل می‌کند که تحت اشغال اسرائیل قرار دارند.

شهروندان خارجی، حتی آن‌هایی که ریشه فلسطینی دارند و در خارج از فلسطین زندگی کرده و با یک شهروند کرانه باختری ازدواج کرده‌اند، دیگر نمی‌توانند پس از رسیدن به اسرائیل ویزا دریافت کنند و باید دست‌کم ۴۵ روز قبل از ورود، درخواست ورود خود را تحویل مقامات اسرائیل دهند. همچنین کسانی که پس از ورود عاشق شده و قصد ایجاد رابطه عاطفی داشته باشند هم مشمول مقررات بخصوصی خواهند شد.

بر اساس این قوانین «اگر رابطه پس از ورود به این منطقه ایجاد شود، باید نهایتا تا ۳۰ روز پس از آغاز رابطه مراتب آن به مقامات مربوطه گزارش شود». منظور از زمان آغاز رابطه، تاریخ مراسم نامزدی، ازدواج یا آغاز زندگی در یک خانه است.

آن‌ها همچنین باید وضعیت خود را با مقامات فلسطینی رسمی کنند، در غیر این صورت اگر این اتفاق تا ۹۰ روز نیافتد، سریعا اخراج خواهند شد. اما حتی اگر این رابطه عاطفی به اطلاع مقامات مربوطه برسد، باز هم امکان تمدید مجوز اقامت بیش از ۲۷ ماه وجود ندارد و پس از آن این افراد باید این منطقه را دست‌کم به مدت ۶ ماه ترک کنند.

کد خبر 703071
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 0
    🤣😆😂🤪😜😅😃😀😆😁🤣😂😛🤩