همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر کار پلیس برقراری نظم و انضباط مطلوب در جامعه است باید بتواند از طریق فرهنگ در رفتار انسان‌ها رسوخ کند.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار احمدی مقدم در آغاز به کار رسمی سومین جشنواره فیلم پلیس با بیان این که مهمترین ابزار فرهنگی زبان تصویر است که بسیار اثر گذار است گفت: هنر زبان و روح انسان است که بسیار نافذ و اثر گذار است و باید با استفاده از زبان قوی هنر آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

وی افزود: نیروی انتظامی در تلاش است به جای مقابله ،پیشگیری و به جای پیشگیری انتظامی پیشگیری اجتماعی را سرلوحه کارخود قرار دهد و به جای برخورد با مجرمان بسترهای جرم هدف قرار گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر پلیس را در نهاد انسان‌ها مستقر کنیم انسان‌ها خود مراقب رفتار خود خواهند بود وازطریق نظم رفتار اجتماعی به دنبال جرم و ناهنجاری نخواهند رفت.

وی افزود: در واقع مجازات مجرم هدف اساسی نیست و جامعه نگاهی اصلاحی به مجرم دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ واکنش اجتماعی انسان‌هاست گفت: انسان‌ها در رفتار اجتماعی خود تحت تاثیر فرهنگ عمل می‌کنند و فرهنگ رفتار انسان‌ها را در اجتماع تنظیم می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی امروز توانسته توفیقاتی را در این خصوص بدست بیاورد و پیشکسوتان هنر را در کنار خود ببیند که بارقه‌ای از رویکرد نیروی انتظامی است.

وی افزود: با همدلی، هم زبانی، همراهی و همگامی مسیری را طراحی کنیم که سینما بتواند رسالت خود را در سازندگی جامعه و برقراری امنیت ایفاء‌کند.

وی در پایان گفت: با تضارب ارا و افکار موافق هستیم و نگاه ما در پخش فیلم‌ها باز است و با اکران هیچ فیلمی مخالفت نکردیم و بهتر بود بخشی از این انتقادات که در این جشنواره مطرح شد در این جمع مطرح نمی‌شد.

وی افزود: فرهنگ دینی ما آنقدر قوی است که پاسخگوی همه نیازها باشد و با یک فیلم انتقادی برای نظام و سازمان ما مشکلی پیش نمی‌آید. 

سومین جشنواره فیلم پلیس با پیام رئیس‌جمهوری و اهداء جوایز در بخش های مختلف روز یکشنبه 17 آذر در تالار وحدت رسما اغاز به کار کرد.

نمایش آثار برگزیده این جشنواره از 19 آذر در سالن‌های شماره 1 تا 3 سینما فلسطین و سینما کانون آغاز می‌شود و تا 22 اذر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 70300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز