امام جمعه یاسوج گفت: دولت استعمارگر انگلستان نسبت به ملت ایران دشمنی ها و خصومت‌های زیادی داشت.

سید نصیر حسینی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به دشمنی ها و خصومت‌های دولت استعمارگر انگلستان نسبت به ملت ایران و همچنین با گرامیداشت روز شهادت رئیسعلی دلواری افزود: همچنان خاطره مکر و حیله و خونریزی و غارت اموال توسط کشور انگلستان از یاد ملت ایران نرفته است.

وی اظهارکرد: در جنگ جهانی اول که بخشی از کشور ما در تسخیر انگلستان قرار گرفت هر چند کشور بی‌طرف در جنگ جهانی بودیم اما مورد جرم و جنایت کشور انگلستان قرار گرفتیم.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: در آن دوره قریب به ۴۰ درصد از مردم ایران بر اثر قحطی و گرسنگی از بین رفتند که یکی از دلایل آن کشور انگلستان بود چرا که غلات کشور ایران را خریداری و اجازه ندادند مردم به مواد غذایی دسترسی داشته باشند همچنین اجازه واردات غذا به ایران از کشور هند را هم ندادند بنابراین کشور انگلستان در مرگ میلیون‌ها ایرانی دست داشت.

حسینی به دیگر جنایت های انگلیس در ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در قتل امیرکبیر نقش عمده ای را ایفا کردند اگر اجازه می دادند امیرکبیر کار خود را انجام دهد وضعیت کشور ایران این نبود و ایران را از چنگال استعمار خارج می‌کرد.

وی به سایر توطئه ها و خباثت های انگلیس علیه ایران اشاره کرد و ادامه داد: وقتی احمدشاه زیر بار نرفت رضاخان قلدر را حاکم کردند چه فجایعی را در ایران به بار آورد هر چند قاجاریه هم سابقه خوبی نداشت.

امام جمعه یاسوج با اشاره به سایر اقدامات دولت استعماری انگلیس در ایران عنوان کرد: بحرین را از ایران جدا کردند اگر بحرین در اختیار ما بود اکنون وضعیت دیگری در خلیج‌فارس داشتیم همچنین فشارهای آنها باعث شد بخشی از افغانستان از ایران جدا شود.

حسینی به انحراف جریان مشروطیت اشاره و عنوان کرد: که انگلستان در آن نقش بارزی داشت همچنین آنها در مبارزه با قیام میرزا کوچک خان و دلیران تنگستان نقش داشتند.

وی اظهار کرد: هرچه نگاه می کنیم غیر از جنایت و جرم و ظلم علیه ملت ایران کاری توسط انگلیسی ها صورت نگرفته است.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: بعد از پیروی انقلاب اسلامی هم توطئه‌های زیادی علیه این ملت توسط استعمار انگلیس دیده شد همچنین آنها در کودتای ۲۸ مرداد و ساقط کردن دولت ملی مصدق یک پای قضیه بودند.

وی با بیان اینکه اکنون ملت ایران به خوبی استعمارگر پیر انگلیس را می‌شناسند، بیان کرد: ملت ایران هیچگونه اعتمادی به آنها ندارد و درس عبرتی شده که به چنین قدرت های استکباری خبیث و توطئه گر اعتماد نکنند.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: اساس مدیریت در انقلاب اسلامی باید براساس ارزش‌های انسانی، اسلامی، نخبه گرایی و شایسته سالاری باشد.

وی افزود: برای پیشرفت انقلاب و حفظ ارزش‌های والای اسلامی و حمایت از مکتب تشیع باید فرزندان سالم، پاک، عاقل، هوشمند و با ایمان تربیت کنیم و گرنه راه به جایی نمی‌بریم.

کد خبر 702588
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 89
  • محمود IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    18 3
    دران، زمان انگلستان قدرت زیادی داشت واستعمارگربود قبول وتنها ایران نبود که مورد حمله، وتجاوز قرار گرفته بلکه سایر کشورهای دیگه هم مورد تعرض ومستعمره انگلیس شده بودند وازطرفی حکومتهای، وقت ان زمان خودشان خاعن بودند وازطرفی اشوبهای داخلی هم مزید براین مصیبتهای داخلی بودند
  • ناشناس FR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    47 2
    اینکه دولت انگلیس در جنگ جهانی کلی از مردم مظلوم ایرانو با ایجاد قحطی کشت همه تاریخ و مردم میدونن ولی الان چکار باید بکنیم،چرا از جزایر باقیمانده در اختیار ایران در خلیج فارس درست استفاده نمیکنیم،چرا در جزایر جنوبی خلیج فارس ساختو ساز نمیکنیم تا جمعیت ایرانیها در اونجا بیشتر بشه،چرا همه کشورهای خلیج فارس دارن از آب دریا استفاده میکنن ولی ما نه،الان مگه ترکیه و امارت و عربستان و کویت کشور مسلمان نیستن چطور در اون کشورها گردشگرها راحت میان میرن ولی در ایران با این هم آثار باستانی پول درست حسابی از گردشگری بدست نمیاریم، چرا در دریای خزر هنوز هیچ برداشتی از گاز و نفت و آب دریای خزر تابحال نداشتیم،
    • محمد IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      3 2
      اینهمه تبلیغات منفی و پروپاگاندا علیه ایران را هم در نظر بگیرید, کافی است سفر به ایران را به انگلیسی در گوگل سرچ کنید
  • بهزاد IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    47 7
    آنچه که از دست رفته را ولش کن ، الان مواظب باشید بقیه کشور را به باد ندید !
  • حسین IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    7 8
    از الان باید کشور را بسازیم مرگ بر انگلیس شیطان پرست..
  • محمد IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    6 2
    أحسنت
  • مهرداد IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    5 22
    بحرین را دوباره پس میگیریم.
  • باهر IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    10 2
    احسنت حدود ۱۲میلیون ایرانی در جنگ جهانی اول با قحطی مصنوعی زجرکش کردند و در هیچ کتاب درسی و دانشگاهی هم‌بعمد ذکری از آن نمیشود تا نسلهای کنونی و آتی در جریان این قتل عام عمومی باشند ونیز مطالب دیگری که این امام جمعه محترم ذکر نموده ام !!!
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 3
    مرگ بر انگلیس
    • محمد IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 0
      دمت گرم
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 0
    این را هم اضافه کنیم که نصف ایران هم در زمان قاجار برای عیاشی پادشاهان به انگلیس و روسیه واگذار شد تا آنطرف ماورا النهر خوارزم سمرقند و بخارا در معاهده آخال و گرجستان و قفقاز در این طرف تقریبا نصف ایران با بی کفایتی قاجار واگذار بیگانه شد.
  • حمید IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    قطرکه هیچ اگر کویت وقطر هم مال ما بود فرقی نداشت
  • نیما IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 2
    اول قدس
  • Jafar US ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    2 0
    لعنت بر انگلیس خبیس که بیش از اینها به ایران ظلم کرد اما کاش اگر اجازه میدادند کمی هم از جنایات روسیه و عهدنامه های ننگین میگفتی ، از به توپ بستن مجلس و حرم امام رضا توسط روسها و هزاران جنایت دیگه