یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر را در بهمن 1387 برگزار می‌کند.

این جشنواره با حضور هنرمندان داخلی و خارجی برگزار شده و آخرین دستاوردهای هنری و برترین آثار معاصر به صورت رقابتی به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد نخستین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر را با هدف ایجاد بستر مناسب برای ظهور و بروز خلاقیت‌های هنری و انتقال پیام هنرمندان، ارج نهادن به هنر معنوی و دینی، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ارتقای زمینه مناسب جهت ارتباط میان هنرمندان معاصر ایران و جهان، تأکید بر ارزش‌های هنر متعهد انقلاب اسلامی و شناسایی هنرمندان معاصر و فعال رادر پنج رشته نقاشی، مجسمه سازی، گرافیک(پوستر)، عکاسی و کاریکاتور با موضوع و شعار «امید به آینده» در محل موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگسرای نیاوران و مجموعه فرهنگی آزادی برگزار می‌کند.

هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره می‌توانند با موضوع «امیدبه آینده» (موضوع جشنواره برای کلیه رشته‌ها مشترک است) در هر بخش حداکثر پنج اثر به دبیرخانه جشنواره فجر ارسال کنند.

همچنین در نخستین جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزاری همایش شامل سخنرانی و ارائه مقاله، کارگاه آموزش هنری در رشته‌های نقاشی، کاریکاتور و هنر جدید و برگزاری نمایشگاه هنرمندان پیشکسوت (خارج از مسابقه) از بخش‌های جنبی است.

به نفرات اول در هر رشته تندیس جشنواره لوح افتخار و امتیاز اعزام به کشور ایتالیا در خصوص بازدید از پنجاه و سومین دوسالانه بین‌المللی ونیز به مدت یک هفته اهدا خواهد شد. به 3 نفر از بازدیدکنندگان در هر رشته به طور جداگانه تندیس جشنواره لوح تقدیر و 20 سکه بهار آزادی و به پنج نفر از هنرمندان در پنج رشته هنری جشنواره که توسط داوری مردمی انتخاب شوند هر یک معادل مبلغ دو میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود.

همچنین موزه هنرهای معاصر تهران یکی از بهترین آثاری را که با موضوع سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آفریده و با شیوه هنرمندانه بیان گردیده باشد در هر یک از رشته‌ها با نظر کارشناسی و توافق هنرمند به عنوان جایزه ویژه در خصوص گنجینه موزه خریداری خواهد کرد. همچنین به پنج نفر از هنرمندان مدعو در هر رشته به مدت یک هفته جهت بازدید از پنجاه و سومین بی‌ینال بین‌المللی و نیز توسط مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هزینه این مرکز اعزام خواهند شد.

تمامی آثار پذیرفته شده جشنواره پس از پایان نمایشگاه درتهران و همه استان‌های کشور به نمایش درخواهد آمد و بدیهی است پس از پایان نمایش استانی، اصل آثار به هنرمندان عودت داده خواهد شد و همچنین به کلیه شرکت کنندگان که آثارشان در نمایشگاه به نمایش درآید گواهی شرکت و یک جلد کتاب جشنواره مربوط به همان رشته تعلق خواهد گرفت.

طی احکامی جداگانه از سوی محمود شالویی مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیران پنج رشته نقاشی، گرافیک (پوستر)، عکاسی، کاریکاتور و مجسمه‌سازی در خصوص نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر معرفی شدند.

شالویی مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر که از دوازدهم بهمن تا دوازدهم اسفند در رشته نقاشی، گرافیک(پوستر)، عکاسی، کاریکاتور و مجسمه سازی در موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگسرای نیاوران و مجموعه فرهنگی آزادی برگزار می‌گردد، حبیب‌الله آیت الهی (رئیس افتخاری جشنواره)، غلامعلی طاهری (دبیرکل جشنواره)، عبدالمجید حسینی راد (دبیر بخش همایش)، ناصر پلنگی (دبیر کارگاه آموزشی)، کاظم چلیپا(دبیر رشته نقاشی)، نادر قشقایی (دبیر رشته مجسمه سازی)، فرزاد ادیبی(دبیر رشته پوستر)، علیرضا کریمی صارمی (دبیر رشته عکاسی) و مسعود شجاعی طباطبایی (دبیر رشته کاریکاتور) منصوب شدند.

همچنین ابراهیم حقیقی، محمدعلی رجبی، غلامعلی طاهری، عباس میرهاشمی، مصطفی گودرزی، مسعود شجاعی طباطبایی و طاهر شیخ الحکمایی به عنوان شورای سیاستگذاری و هیأت علمی نخستین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر انتخاب شدند.

قواعد شرکت در بخش عکس جشنواره
هر عکاس حداکثر می تواند 5 قطعه عکس به دبیرخانه ارسال کند.
آثار می‌تواند فتو‌شیمی(آنالوگ)، دیجیتال، سیاه و سفید یا رنگی باشند. حداقل عرض عکس‌های ارسالی 20 سانتیمتر باشد.

عکس‌ها نبایستی توسط برنامه‌های رایانه‌ای دستکاری شده باشند.
علاوه بر عکس های ارسالی یک CD حاوی عکس های مورد نظر با فرمتTiff  و حداقل با عرض30 سانتیمتر با دقت 300dpi  باید به دبیرخانه بخش عکس ارسال شود.

فایل عکس‌های خود را در CD بدین ترتیب نامگذاری کنید. اگر نام شما به فرض علی تهرانی است عکس شماره 4 شما بدین شکل نامگذاری شود.
TEHRANI ALI 04

روی CD نام و نام خانوادگی و شماره تلفن خود را با ماژیک مخصوص بنویسید.
بر چسب مشخصات عکس  را در پشت تمامی عکس‌ها و در سمت راست و پایین عکس بچسبانید.

از نوشتن نام عکاس  بر روی برچسب و  پشت عکس خودداری کنید.
برای هر عکس عنوانی انتخاب کنید و روی بر چسب بنویسید. در صورتی که  عنوانی در نظر نمی‌گیرید, بنویسید" بدون عنوان"

تاریخ  عکاسی را بر روی بر چسب بنویسید.
برگه درخواست شرکت را پر کرده و همراه عکس ها و به دبیرخانه بخش عکس نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر تحویل دهید.

برگزارکننده پیشنهاد می‌کند، عکاسان ساکن تهران برای پیشگیری از صدمات احتمالی ناشی از حمل پستی عکس‌ها را مستقیما به دبیرخانه تحویل داده و در صورت عدم پذیرش در جشنواره مستقیما از همان جا تحویل بگیرند.

عکس‌های انتخاب شده در اندازه 70×100 سانتی متر چاپ و در زمان اعلام شده در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

جوایز:
نفر اول: تندیس جشنواره، لوح افتخار و امتیاز اعزام به ایتالیا جهت بازدید از پنجاه و سومین جشنواره بین المللی ونیز به مدت یک هفته

به سه نفر از برگزیدگان در هر رشته تندیس جشنواره، لوح تقدیر و 20 سکه بهار آزادی
به یک نفر در بخش عکس توسط داوری مردمی مبلغ دو میلیون تومان اهدا خواهد شد.

مسئولان جشنواره
دبیر بخش عکس: علیرضا کریمی صارمی
هیأت انتخاب: محمد مهدی رحیمیان، مجید ناگهی، داریوش عسگری، مهدی مقیم نژاد، فرهاد سلیمانی
هیأت داوری: محمد مهدی رحیمیان، سیف الله صمدیان، مسعود زنده روح کرمانی، جاسم غضبانپور، فرهاد سلیمانی

تقویم اجرایی جشنواره:
آخرین مهلت تحویل آثار 10دی
بررسی نهایی:19 و 20دی
زمان جشنواره: 12بهمن لغایت 12اسفند 1387
مکان جشنواره: موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگسرای نیاوران،مجموعه فرهنگی آزادی

نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان کارگر شمالی، روبروی پارک لاله، خیابان شهید صدوقی، پلاک 19 ، دبیرخانه دائمی دو سالانه های ملی ایران
تلفن : 11 و 66946910

کد خبر 70231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز