حکومت طالبان، امروز چهارشنبه به مناسبت خروج آخرین سرباز آمریکایی از افغانستان تعطیل عمومی اعلام کرده و رژه نظامیان خود را در پایگاه بگرام برگزار کرد.

رژه واحدهاي انتحاری طالبان

به گزارش همشهری آنلاین، افق نیوز نوشت: در رژه امروز شمار زیادی موتورسواران طالبان با بشکه‌های زردرنگ از برابر جایگاه مقام‌‎‌های طالبان گذشتند که موسوم به «واحدهای انتحاری" طالبان هستند که با بشکه‌های پر از مواد منفجره خود را به نیروهای خارجی می‌کوبیدند و یا در میان اهداف غیرنظامی منفجر می‌ساختند.

پیش‌‎تر، معاون وزیر کشور طالبان گفته بود که انتحاری‌ها «افتخار» طالبان‌اند و «شمارشان جزو اسرار» است.

در همین حال، طالبان در نخستین سالگرد خروج نیروهای امریکایی، امروز در سراسر کشور از این روز تجلیل کرده و در اکثر ولایت‌ها به زور پرچم‌های خود را بر دکان‌ها و خانه‌ها نصب کرده‌اند.

طالبان با انتشار بیانیه‌ای از اولین سالگرد خروج نیروهای آمریکایی در کشور به عنوان روزی پرافتخار یاد کرده و گفته‌اند: ما سپاس‌گزاریم که این افتخار و فتح بزرگ نصیب ملت غیور افغانستان گردید.

در بیانیه همچنین آمده‌ است: بعد از ۲۰ سال جهاد بالاخره توانستیم با افتخار تمام ملت‌مان را از دست اشغالگران آمریکایی نجات دهیم.

سال گذشته در همین روز، آخرین سرباز نیروهای آمریکایی فرودگاه کابل را ترک کرد و طالبان آن را روز آزادی و پیروزی بزرگ خواند

رژه واحدهای انتحاری طالبان با بشکه های زردرنگ! | تجهیزات پیشرفته طالبان را ببینید

ملا حسن آخوند، نخست وزیر طالبان در برنامه تجلیل از سالروز خروج نیروهای آمریکایی از کشور گفت: زمانی که خارجی‌ها از افغانستان بیرون رفتند همه چیز را با خودشان بردند و بر افغانستان محدودیت‌هایی وضع کردند که سبب فقر در کشور شد.

وی همچنین گفت: زمانی که حکومت پیشین سقوط کرد برای «امارت اسلامی» هیچ‌گونه تاسیسات بنیادی به جا نماند. او همچنین تأکید کرد که فشارها و تحریم‌ها هیچ نتیجه‌ای نمی‌دهد؛ اما راه تفاهم، هماهنگی و برادری نتیجه می‌دهد.

وی مدعی شد: با آمدن «امارت اسلامی» قتل و بمباران پایان یافت و در تمام کشور امنیت تامین شد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در سخنرانی امروزش به مناسبت خروج نیروهای آمریکایی از کشور در فرودگاه بگرام گفت: افتخار می‌کنیم که کشور ما در این روز از اشغال آمریکا آزاد و نیروهای آمریکایی از افغانستان رانده شدند.

سخنگوی طالبان همچنین خروج نیروهای خارجی را «پیروزی بزرگ» برای این گروه خوانده و گفت "مهم این است که ارزش و اهمیت این پیروزی را درک کنیم."

کد خبر 702178
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • Borzoo NO ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    7 0
    بشکه انفجاری و منفجر کردن در میان مردم افتخار داره ؟؟؟ در کدام آیه قران اشاره شده که با بشکه انفجاری خود و مردم کوچه و بازار را تکه تکه کنید ؟ چنانچه همین ها چندین بشکه در مقابل مدرسه دخترانه منفجر کردند...و تعدادی دختر معصوم را کشتند..
  • ناشناس IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    7 0
    طالبان کماکان گروهی تروریستی وآدمکش هستند