معاون توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران گفت: یک مورد حکم استخدام برای آشنایان و فرزندان مدیران شهرداری طی یک سال اخیر صادر نشده است.

لطف الله فروزنده

به گزارش همشهری آنلاین، لطف الله فروزنده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران در نشست خبری با اشاره به نیروهای انسانی شهرداری، افزود: حدود ۱۰۰ هزار نفر در شهرداری تهران با ما در ارتباط هستند. مسائل مرتبط با بودجه، برنامه توسعه شهری و پروژه‌های شهری همگی در این معاونت مطرح می‌شود و معاونت ما رصد بودجه را انجام می‌دهد.

فروزنده با اشاره به تعامل شورای شهر و معاونت برنامه‌ریزی گفت: مصوبات و برنامه‌های شورای شهر در معاونت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بخشی از صحبت‌های فروزنده را در ادامه بخوانید:

* (تبدیل وضعیت ایثارگران) کار ۴ هزار و ۵۰۰ به اتمام رسیده است و مابقی در دستور کار است. حقوق ۵۷ درصد نیروهای قراردادی، ۱۰ درصد نیروهای رسمی افزایش یافت و هنوز منتظر مصوبه دولت هستیم در دولت قبل برای تمامی کارکنان به استثنا کارکنان شهرداری تهران فوق‌العاده جذب داده نشد.

* در آینده استخدام‌ها به دو دسته رسمی و کارمندی و کارگری انجام می‌شود و ساماندهی نیروهای انسانی نیز در دستور کار است و در این بستر دوره‌هایی تعریف شده‌اند و ۱۷۶ آموزش برای کارمندان تعریف شده است.

* همچنین شورای مبارزه با سلامت اداری و مبارزه با فساد تشکیل شده است و سامانه شفافیت را قوی‌تر خواهیم کرد. ۱۳ فرایندی که بیشترین مراجعات مردمی داشتند را در دستور کار قرار دادیم و سازمان فاوا به دنبال طراحی برنامه‌ای است تا تمامی اقدامات به صورت الکترونیکی شوند اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

* سال گذشته ۹۴ درصد بودجه شهرداری تهران محقق شد و به دنبال این هستیم تا تحقق بودجه نقد و غیر نقد خود را افزایش دهیم.در حال حاضر املاک به بورس معرفی شدند این ابزاری برای تحقق بودجه است و هر هفته جلسات درآمدی شهردار تهران برگزار می‌شود و پیش بینی ما این است تا پایان سال ۹۷ درصد بودجه را محقق کنیم.

* یک مورد حکم استخدام برای آشنایان و فرزندان مدیران شهرداری طی یکسال اخیر صادر نشده است.

* (اشاره به حمله سایبری به شهرداری) حدود ۱۵ سال بود که زیرساخت‌های شهرداری تغییر نکرده بود اما دوستان ما موفق به پیروزی در این جنگ شدند و هیچ اطلاعاتی از این سامانه حذف نشد و اصلاحات لازم انجام شد.

* ما به دنبال جا به جایی نیروها هستیم و البته برای خروج نیز مکانیزمی وجود دارد و امسال ۳ هزار نفر یا بازنشسته شدند یا خودشان تقاضای خروج از شهرداری را داشتند.سعی و تلاش ما این است که از نیروهای موجود به خوبی استفاده کنیم نباید به نیروها صفت مازاد داد در حال حاضر در بسیاری از مناطق با کمبود نیرو مواجه هستیم و با ابزارهای تشویقی نیروها را جا به جا می‌کنیم.

* گزارشی درباره مصوبات و تذکرات شورا آماده خواهد شد تقریباً به ۹۰ درصد تذکرات شورای شهر پاسخ داده شده است و خوشبختانه به مرحله سوال نرسیده ایم. جلسات هم اندیشی با اعضای شورای شهر برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی کرده‌ایم و اعتقاد ما این است که شورا نهاد بالادستی شهرداری است و بدنه شهرداری به دنبال افزایش این تعاملات است.

کد خبر 702120
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha