مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور دختران مجرد متقاضی فرزند را اولویت دوم این سازمان برای واگذاری کودکان به عنوان فرزندخوانده دانست.

فرزندخواندگي

به گزارش همشهری آنلاین، سعید بابایی مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درخصوص زنان مجرد متقاضی فرزندخوانده بیان کرد: زنان مجرد اولویت دوم فرزندخواندگی هستند که می‌توانند نگهداری فرزندانِ دختر فاقد سرپرست موثر تحت پوشش سازمان بهزیستی را بر عهده بگیرند. ا

وی ادامه داد: البته با توجه به این که اولویت نخست بهزیستی با خانواده‌های بدون فرزند است، معمولا کودکان دختر با سن بالای ۷ سال تحت سرپرستی بانوان مجرد قرار می‌گیرند. مسیر پذیرش کودکان نیازمند پیگیری درمان در کلیه سنین نیز برای این بانوان گشوده است و در طول سال‌های اخیر چندین مورد از پذیرش این کودکان در استان‌های مختلف ثبت شده است.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بعد از ثبت درخواست، سازمان بهزیستی وضعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و آمادگی متقاضیان را برای سرپرستی از کودکان تحت پوشش را بررسی خواهد کرد، گفت: در این بررسی، شرایط سنی، تحصیلی، درآمد، سلامت جسمی و روانی و تناسب کودک موردتقاضا با خانواده‌ها ارزیابی خواهد شد و بهزیستی نظر خود را جهت صدور حکم به دادگاه اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان فرزندپذیری بسیار بالاست، گفت: برای سرعت در تحویل کودک، متقاضیان می‌توانند کودک با سن بالای ۵ سال یا کودکان دارای معلولیت یا نیازمند پیگیری درمان را نیز بپذیرند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در تحویل کودک همواره اولویت با زوجین فاقد فرزند است، یادآور شد:  کودک تحویلی باید از نظر شرایط سنی با متقاضیان تناسب داشته باشد. به طور مثال متقاضیان ۳۰ الی ۴۴ ساله می‌توانند متقاضی کودکان کمتر از ۵ سال باشند مگر اینکه متقاضی کودک دارای معلولیت یا نیازمند پیگیری درمان باشند.

کد خبر 701716
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha