نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سپیده رشنو صبح امروز به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، با حضور نماینده دادستان، وکیل و خانواده متهم برگزار شد.

سپیده رشنو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه ضمن بیان این خبر اعلام کرد: در ابتدای جلسه دادگاه به دستور قاضی افشاری نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و به قرائت کیفرخواست پرداخت.

وی گفت: اتهام خانم سپیده رشنو دائر بر اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و فراهم آوردن موجبات فساد است.

نماینده دادستان ادامه داد: متهم در همراهی با مسیح علی‌نژاد به فراخوان وی عمل کرده و ضمن کشف حجاب در معابر عمومی فیلمی از خود گرفته و در فضای مجازی منتشر می‌کند که همان فیلم در شبکه‌هایی همچون شبکه سعودی اینترنشنال منتشر شده است.

وی افزود: در ادامه اقدامات مجرمانه، متهم در تاریخ ۲۵ تیرماه در اتوبوس بی‌آرتی پس از کشف حجاب از خانم آمر به معروف فیلمبرداری کرده و وی را به بیرون از اتوبوس پرتاب کرده است.

نماینده دادستان گفت: در ادامه این اقدامات، متهم فیلم تهیه شده را برای مسیح علی‌نژاد ارسال می‌کند. با عنایت به مستندات و  کشف اقلام مجرمانه از تلفن همراه متهم، بزه انتسابی به متهم محرز بوده و اقدامات وی با مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات منطبق است.

در ادامه جلسه، قاضی افشاری خطاب به متهم گفت: شما به اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق عناصر خارج نشین، فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و  فراهم آوردن موجبات فساد متهم هستید؛ یعنی اتهامات شما فقط منتهی به اتفاق رخ داده در اتوبوس بی‌آرتی نیست.

اولین تصاویر و دفاعیات سپیده رشنو در دادگاه | واکنش به خبر شکنجه، افشاگری درباره مسیح علی‌نژاد و درخواست ویژه از قاضی | خیلی دروغ علیه من نوشتند

در ادامه سپیده رشنو در جایگاه دفاعیات متهم قرار گرفت و با اشاره به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در بخشی از دفاعیات خود و توضیح اتفاق روز مورد اشاره گفت: روز ۲۵ تیر در بی‌آرتی شالم را در آوردم و در دستم گرفتم که در این بین بحث و درگیری بین من و خانم حاضر در تصویر رخ داد و از این اتفاق فیلم گرفتم.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی افشاری از متهم خواست که در زمینه توییت منتشر شده وی در فضای مجازی و در معابر عمومی و خیابان ها در  تاریخ ۲۱ تیرماه توضیحاتی ارائه دهد که متهم پس از ارائه دفاعیاتی به دروغ‌های منتشر شده در مورد وی در برخی رسانه‌های معاند اشاره کرد و گفت: مطالب دروغ زیادی علیه من نوشتند از جمله اینکه گفته بودند پس از شکنجه شدن به بیمارستان طالقانی منتقل شدم که فردای آن روز به خانواده خود زنگ زدم و این موضوع را تکذیب کردم. در مدت زمان حضورم در بازداشتگاه خیلی دروغ علیه من نوشتند.

وی در ادامه با ابراز پشیمانی از مشارکتش در کمپین‌های مسیح علینژاد تاکید کرد: این فرد آن‌ور آب نشسته، از افراد سوء استفاده می‌کند و اینور آب یکی مثل من را تشویق به ترویج بی حجابی می‌کند و پول می‌گیرد.

رشنو در پایان ضمن درخواستی از دادگاه گفت: درخواست دارم دادگاه قرار وثیقه بنده را تبدیل کند و آزاد شوم.

قاضی افشاری در ادامه گفت: درخواست قرار وثیقه خود را به منشی دادگاه ارائه دهید تا به آن رسیدگی شود.

در ادامه قاضی افشاری ختم جلسه را اعلام کرد.

کد خبر 701618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 31
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    64 12
    با با ول کنین دیگه
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      9 29
      تا بیشتر پررو شوید؟
  • حمید کلباسی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    32 78
    زنهایی که تصور می کنند با بی حجاب شدن در اماکن عمومی ایران شق القمر کرده اند دو جانبه ضرر می کنند ؛ هم در معرض هتک حرمت توسط فرصت طلبان قرار می گیرند هم آب به آسیاب دشمنان ایران و نوچه های معلوم الحالشان مانند علیل نژاد می ریزند
  • محمدرضا کلباسی IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    22 64
    زلیخا مرد از این ماتم که یوسف گشت زندانی ؛ چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟ جوانهایی که با رفتار و گفتار ناهنجار خود که ناشی از بازی خوردن از انگلهایی مانند علیل نژاد و اربابانش می باشد باید هوشیار باشند تا باعث گرفتار شدن خود و خانواده شان نشوند و فضای جامعه را برای مردم صبور ایران متشنج نکنند
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    67 8
    اینقدر مانور رسانه ای معنا نداره،🤔
  • هموطن IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    71 15
    آقا دختر مردم رو رها کنید، روزی هزاران جرم تو این کشور صورت میگیره که همه مون میدونیم .... کارمندی که کم کاری میکنه،کاسبی که جنس بدلی میده یا گران‌فروشی میکنه،تعمیرکاری که جنس بدلی را نصب میکنه، پزشکی که درست ویزیت نمیکنه،مسئولی که اختلاس میکنه، پرسنلی که ریا میکنند، واعظانی که بدعتها میگذارند و...و..و...و..... حالا ما داریم کیو محاکمه میکنیم؟ وقتی صحبت از عدالت علی میکنیم و از بسیاری از این جرایم میگذریم و یک دختری رو با این ادله محاکمه میکنیم، سینه مردم رو فقط به درد میاریم. اینقدر دل افراد جامعه رو به درد نیاریم.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    69 10
    عجب اقراری کرده وچه اتهامی !؟
  • فرهاد IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    92 6
    ای کاش در جرایم فساد واختلاس هم اینقدر محکم و سریع حقوق مردم رو مطالبه میکردید
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    72 10
    این شکار گنجشک با آر پی جی می ماند.
  • عجبا IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    65 6
    اگر مسئولان خودشون و آقازاده هاشون درست کنند آن عده مردم در یک روند کاملا طبیعی درست میشن.
  • ناشناس IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    43 7
    کمی رافت داشته باشید،این خانم اظهارپشیمانی کرده،ائمه اطهار(ع)هم اینقدربی رحم نبوده اند
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      2 2
      احتلاسگرها هم اعلام پشیمانی کنند باید ولشان کنند
  • ایرانی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    22 45
    خاک بر سر وزوزی خانم . خانواده اش هم اعلام برائت کردن ازش. خائن رذل وطن فروش. زن با لخت شدن و بی حجابی آزادی بدست میاره؟
  • Hasan FR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    44 12
    درست نیست آبروی یه انسان اینجوری تو رسانه بره...! بنده خدا فردا چطوری تو جامعه زندگی کنه؟!
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    56 10
    دزدها و غارتگرها رو ول کردید، چسبیدید به این بدبخت بی‌نوا...
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      2 2
      آبروی خانواده شهید نرفته با این حرمت شکنی
  • دیدی US ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    29 8
    آخه کسی که اعتقادی به حجاب نداره میاد اعتراف کنه پشیمونه و فیش پرداختی مسیحو تو بازداشت بهش نشون دادن فهمیده پول میگیره؟ ...
  • علیرضا RO ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    33 9
    نباید با چنین دادگاهی زندگی یک دختر را تباه و ... کنند. ...
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      7 18
      ولی نباید باعث عدم برخورد شود
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    15 1
    چه اعترافات جالبی !!!!!!!!!
    • رضا IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      2 2
      این گروه دخترها زندگی بسیاری رو تباه کردن. با دستهای دشمن باید با شدت عمل برخورد کرد. نکاه به موش مردگیش نکنید.اینا اگر آزاد باشن مثل ماده گرگ هستن
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    28 5
    گناه داره طفلکی. پشیون که شده چرا آزادش نمی کنن؟ چرا آبروشو می برن؟ به خدا فردا این دختر و خانواده اش چه جوری زندگی کنن؟ پیامبر خدا دیده رو ندیده می گرفت. دا رو خوش نمیاد. این همه جرم تو مملکت هس اونوقت گیر دادید به این دختر؟
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    9 5
    اسلام دین رافت و بخشش بوده و هست. اگر خطایی ازین خانم سرزده و فریب وطن فروشان آنور دنیا را خورده و از اشتباهات خود پشیمان است بخشش وی بهترین هدیه است.اسلام دین رافت و مهربانی و بخشش است. لطفا با بخشیدن وی بخشش و گذشت رو به همه یاد بدهیم.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 3
    چرا جلوی این دخترهای سیزده یاچها ده ساله رونمیگیرن همینطور بدون روسری با دامنهای کوتاه بدون شلوار میان تو خیابون با مادراشون اراک پرشده
  • حمید IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 2
    بنده درباره حجاب به خانواده خودم خیلی توصیه میکنم خودشان هم چون دوست دارند رعایت میکنند ولی در این چندمدت خیلی فیلم درگیری زنان باحجاب وکم حجاب زیاد شده که خوب نیست شاید خدای نکرده اشخاصی برای دیده شدن یا یک نوع تسویه حساب از حجاب و امربه معروف سوءاستفاده کننددرکل چندمدت متاسفانه خیلی از این دعواها زیاد شده خوب نیست دودستگی و تفرقه
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    8 2
    من موندم اینها که انقدر سنگ حجاب رو به سینه میزنن اگر دوره پهلوی اول بودن و بی حجابی اجباری بود چیکار میکردن؟ به قانون بی حجابی احترام میذاشتن یا بر اساس عقیده خودشون با قانون مقابله میکردن؟ البته میدونم شما و هفت جد و آبادتون جرئت انتشار این کامنت رو ندارید چون عقایدتون مثل تار عنکبوت سست و واهی هست.